Paardenpaspoort aan veewagenchauffeur meegeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Paardenpaspoort aan veewagenchauffeur meegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:59

Citaat:
Artikel 3
1. Het is verboden paardachtigen te vervoeren of te doen vervoeren, die niet vergezeld gaan van een geldig paspoort.

defenitie van vergezeld gaan?
ze rijdt toch achter de veewagen aan met dr paspoort, volgens mij is het paard dan toch enigszins vergezeld van zn paspoort.... Knipoog Clown

en fijne vakantie gehad? Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:41

cissy schreef:
Citaat:
Artikel 3
1. Het is verboden paardachtigen te vervoeren of te doen vervoeren, die niet vergezeld gaan van een geldig paspoort.

defenitie van vergezeld gaan?

www.nl-paardenpaspoort.nl Haha! Tong uitsteken

cissy schreef:
ze rijdt toch achter de veewagen aan met dr paspoort, volgens mij is het paard dan toch enigszins vergezeld van zn paspoort.... Knipoog Clown

Ik maak de wetten en regels niet Haha! Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:03

dat snap ik, maar wat verstaan ze onder vergezeld gaan? dat staat nergens gedefinieerd voor zover ik kan vinden...

defenitie uit de Van Dale:
ver·ge·zel·len (ov.ww.)
1 meegaan met

is dat dat het paard en paspoort in hetzelfde vervoermiddel aanwezig moeten zijn of mag je als eigenaar meegaan met de veewagen (vergezellen dus, rijdend achter de veewagen aan is ook meegaan met) en het paspoort zelf vervoeren.... tis maar net wat je interpretatie is.
.... en hoe melig je bent door de warmte Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:55

nou-ouw... Als jij met een vriend(in) op stap gaat en je haar dus vergezelt, dan is het gezelliger als je samen in het zelfde voertuig meegaat zou je haar vergezellen door er met een andere auto achteraan te rijden dan is het vervangezellig, waarbij een voertuig weer wat anders is dan een fiets omdat een paard niet in een fietstas past maar het paspoort wel, als het paard ernaast loopt.

Zou je paard dus in een vrachtauto vervoerd worden dan moet het paspoort mee in diezelfde vrachtwagen want als deze in de plomp zou rijden hoef jij er met jouw auto niet achteraan in te rijden of het paspoort erachteraan te gooien, anders krijg je alsnog een boete omdat het paspoort het paard niet vergezelde op dat moment. snappie??? Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:59

ik snappie, maar dan is nog wel je paspoort droog gebleven!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:15

Rivjenn schreef:
binnenkort gaan we met de rijvereniging een paar dagen op ruiterkamp.
De paarden worden door een veewagen gebracht, voor mij verder een onbekende.
Nou is ons opgedragen om het paspoort van je paard aan de chauffeur mee te geven.
Logisch, want als hij aangehouden wordt..
Maar ik vind het toch een raar idee, ik bedoel, ik ken hem niet..
wat zouden jullie doen?
En ach, misschien zie ik ook wel spoken hoor Clown

ik heb mijn paspoort af gegeven bij destal eigenaar waar mn paard stond, nou ik geef dus nooit weer een paspoort af,zit nu nog met de problemen, het paspoort is namelijk zogenaamd gestolen :@