Waarmee leren laarzen poetsen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Waarmee leren laarzen poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:02

Sjuimpje schreef:
Als je laarzen goed gepoetst zijn veeg je het huidvet er zo af met een vochtige spons Ja
Daarna gaat er bij mij kiwi op.

Idd. Lachen Ik neem ze na het rijden even af met een vochtige doek als er veel zweet op zit.

circusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:24

de schoenpoets van ariat is ook erg fijn... en het glimmen hangt ook van het leer van je laarzen af!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:21

ArGieVai schreef:
met zadelvet?? das vééééééét slecht... daaar lossen de naden van je laarzen van op! (heb ik ook gehad)

GEwoon ledervet kan best. Maar het leer wordt er wel dof van. Het voedt gewoon het leer, maar het maakt de laarzen niet glimmend. Nog geen oplossende naden gehad en ik heb het toch een tijd lang gebruikt.

Ik heb zelf nu spul van Derby, dat is fijn spul.

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:25

ik heb van petrie cleaner en conditioner ofzoiets Tong uitsteken maar het werkt wel heel goed Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:40

kun je ze niet gewoon met zadelzeep schoonmaken? gebruik dat bij m'n lederen jodphurs wel altijd, gaan ze mooi van glimmen.
Heb dat van die kiwi nog nooit gehoord, waarom moet je die eigenlijk in de fik steken? Blond

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:09

elmiran schreef:
kun je ze niet gewoon met zadelzeep schoonmaken? gebruik dat bij m'n lederen jodphurs wel altijd, gaan ze mooi van glimmen.
Heb dat van die kiwi nog nooit gehoord, waarom moet je die eigenlijk in de fik steken? Blond

zadelzeep is niet goed. worden ze dof van en er kunnen vlekken ontstaan.

Als je het in de fik steekt wordt het vloeibaar en daardoor beter uitsmeerbaar. Goed uitborstelen en dan nog de panty eroverheen. En je kan bijna je haar er in kammen. Cool

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:15

Ik maak m'n laarzen eerst schoon met een droge doek, daarna schoensmeer erop.. goed laten intrekken.
En een dag later dan smeer ik er dit spul op.. ze blijven er heel mooi uit zien Ja.

Ik maak m'n laarzen trouwens de volgende dag pas schoon, als ik het gelijk na het rijden doe dan is het vaak nog een beetje bezweet en is het slecht als je ze dan al behandeld.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:06

Ik heb nu ook leren rijlaarzen, kon even zo snel niks vinden, we hadden nog wel Kiwi Shoe cream, kan ik ze hier gewoon mee schoonmaken?