Dispensatie aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joop007

Re: Dispensatie aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:10

nee gewoon je wedstrijd proef, gewoon een normale wedstrijd. bij mij geldt dit overigens voor de dressuur.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:43

HC is een gewone echte wedstrijd, waar bijna iedereen rijd voor het echie. Dus winstpunten, prijzen enz.

Maar als je HC rijd, rijd je meer voor spek en bonen Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:08

bij de KNHS gaan ze er echt vanuit dat die jonge paardenproeven gereden worden, maar maak maar eens een topic aan waar ze zoal uitgeschreven worden!
ik ben heel benieuwd!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:42

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je probleem is en waarvoor heb je eigenlijk dispensatie aangevraagd? Je kan gewoon met dit paard B starten of je dat nu voor het echt doet of HC, dat maakt niet uit. Er staat nergens in de reglementen dat je geen B meer mag starten of dat je verplicht bent M te starten (ik heb het nergens kunnen vinden, indien het anders is, dan hoor ik het wel). Dat geldt alleen als je met 2 verschillende paarden Z gestart bent geweest en winstpunten heb behaald in het Z. Dan mag er niet met een volgend paard in de B gestart worden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:33

karijn schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je probleem is en waarvoor heb je eigenlijk dispensatie aangevraagd? Je kan gewoon met dit paard B starten of je dat nu voor het echt doet of HC, dat maakt niet uit. Er staat nergens in de reglementen dat je geen B meer mag starten of dat je verplicht bent M te starten (ik heb het nergens kunnen vinden, indien het anders is, dan hoor ik het wel). Dat geldt alleen als je met 2 verschillende paarden Z gestart bent geweest en winstpunten heb behaald in het Z. Dan mag er niet met een volgend paard in de B gestart worden.

Begrijpend lezen is ook een vak. Het paard heeft al M gelopen, en zijzelf heeft ook al hoger gereden, dus mag je niet meer in de B starten Bloos

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:12

Karijn: er staat wel degelijk in het reglement vermeld dat je verplicht bent te starten in de hoogst gemeenschappelijke klasse!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:18

Oke, zoals ik al zei, als het niet zo is, hoor ik het wel. Waar in de reglementen staat het precies. Ik heb gisteren nog even gekeken maar ik kan (kon) het zo gauw niet vinden. Verder is er niets mis met mijn begrijpend lezen hoor. Ik lees: M geklasseerd paard en ruiter die M heeft gereden (is dat hoger dan M?).

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:25

Nee, dat is niet hoger dan M, maar dan is de hoogste gemeenschappelijke klasse de M en dan mag je dus niet in de B of L starten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:58

ja, heb dit gehad met mijn verzorgpaard. Hij is Z2 geklasseerd (in een grijs verleden) en ik L2, dus we moesten L1 beginnen. Maar hij kon nog maar net een B proefje lopen, doordat hij lang niet bereden was. Ik moest maar wachten met wedstrijden dan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:16

Vind het niet zo raar dat het geweigerd is
Ik kwam van m'n c-pony af en had net 1 M1 wedstrijd gereden waar ik een winstpunt had gehaald.
Nieuwe pony was ook net M1 gestart en we mochten ook niet een klasse lager starten ofzo..
Was achteraf gezien ook helemaal geen probleem Clown

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:24

maar niet alle paarden die hoog geklasseerd zijn kunnen dat later nog om de 1 of andere reden.... zo was die van mij al 5 jaar gestopt met serieus wedstrijden rijden

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 06:27

dat is dressur, ik kreeg trouwens niet het idee dat het paard van TS al jaren uit de sport is, het is alleen een nieuwe combinatie die niet zo flitsend is als dat ze had gehoopt.
Niks aan de hand dus, desnoods brengt ze hem eerst in de dressuur uit! kunnen ze aan elkaar wennen op wedstrijd zonder al die lastige balken!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 07:57

jongens, jullie praten allemaal met de gedachten aan DRESSUUR
dit gaat over springen , ik weet niet of jullie wel eens in een m parcours hebben gestaan! ik snap wel degelijk dat ts graag lager zou willen starten. ze is geen prof, en heeft ooit met een paard in vertrouwen naar het m toe gereden, een nieuwe combinatie moet groeien, en die rijd je zeker niet zo de m in!
de enige manier om de vertrouwen te kunnen winnen is in het parcours.

dat ze het evt zou kunnen oplossen door hc te starten, ik zou ook geen zin hebbenn om 1,5 jaar want zolang duurt het zeker hc te starten.

hoe te oplossen, de ring in rijden zou kunnen en zo verliespunten rijden maaar het vertrouwen van het paard gaat ook naar de pieeeeep, dus dat zou ik zeker niet doen.

nog een keer knhs bellen en uitleggen miss in het l starten?
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:15

Als je nog niet helemaal een team bent ga je toch geen wedstrijden rijden? Je kunt toch thuis oefenen? Als het gaat dan gaat het. Mischien heb je die M hoogte wel snel met hem te pakken als alles voor hem en jouw goed aanvoelt. Een kennis van mij is van B naar Z in 2 jaar gegaan en een nieuw paard voor hoor ook recreant . Het is toch lol met je knol?

Jaartje lekker thuis beginnen met L-tje, goed les nemen, lekker veel met hem doen, dressuurles buitenritjes en trainen naar de M. Niks moet, alles mag en het idee is dat je het met plezier doet en niet voor de omgeving.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:03

abcde schreef:
dat ze het evt zou kunnen oplossen door hc te starten, ik zou ook geen zin hebbenn om 1,5 jaar want zolang duurt het zeker hc te starten.
In 1,5 jaar rijdt je een groen paard naar M-niveau toe. Kan me voorstellen dat ze het spannend vind en liever B was gaan rijden, maar als zowel paard als ruiter M geweest zijn moet je na een stuk of vijf parcoursen in het B toch wel L kunnen rijden en na een keer of wat L, M kunnen starten.
En ze zal thuis toch ook weleens wat trainen neem ik aan.

De regels zijn gewoon zo en als iemand zich daar niet bij neer kan of wil leggen dan moet je geen startkaart aanvragen met zo'n paard en eerst een tijd thuis gaan knutselen en wat oefenparcoursen rijden.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:20

ben ik het dus niet mee eens,
dat je thuis traint lijkt me logisch, dat je er misschien geen 1,5 jaar doet ook, maar met springen kan er toch een boel fout!!
ik ga er niet vanuit dat ik mijn jong paard over 1,5 jaar in het m spring!! moet er niet aandenken, want hoog is het.

regels zijn regels maar in dit geval snap ik best dat ze gehoopt had op dispensatie tot bv de L

maar helaas voor haar.

succes