Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
karijn schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet wat je probleem is en waarvoor heb je eigenlijk dispensatie aangevraagd? Je kan gewoon met dit paard B starten of je dat nu voor het echt doet of HC, dat maakt niet uit. Er staat nergens in de reglementen dat je geen B meer mag starten of dat je verplicht bent M te starten (ik heb het nergens kunnen vinden, indien het anders is, dan hoor ik het wel). Dat geldt alleen als je met 2 verschillende paarden Z gestart bent geweest en winstpunten heb behaald in het Z. Dan mag er niet met een volgend paard in de B gestart worden.

abcde schreef:In 1,5 jaar rijdt je een groen paard naar M-niveau toe. Kan me voorstellen dat ze het spannend vind en liever B was gaan rijden, maar als zowel paard als ruiter M geweest zijn moet je na een stuk of vijf parcoursen in het B toch wel L kunnen rijden en na een keer of wat L, M kunnen starten.dat ze het evt zou kunnen oplossen door hc te starten, ik zou ook geen zin hebbenn om 1,5 jaar want zolang duurt het zeker hc te starten.