Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
oosterhoff schreef:Ik ga zo gewapend maar eens een rondje proberen te trainen. Hopelijk kan ik ze van me afslaan. Ach ze wordt er wel soepel door in haar lijf en hals van al dat gehap.
Faas schreef:Mijn ervaring is dat er gewoon niets aan te doen is. Ik heb alle spulletjes al wel in huis gehad. Er staan er zelfs nog een bende. Maar mijn paard is er gewoon panisch van. Dus heb ik besloten in het dazenseizoen hem gewoon niet te rijden en de winter wel door te rijden. Normaliter krijgt ie in de winter lekker een tijdje rust. Nu heb ik dat omgedraaid. Ik kan hem er wel mee lastig vallen maar als ie ze al aan hoort komen is dat beest al onrustig. En dat doet ie echt niet om te klieren want daarvoor ken ik hem te goed.
karijn schreef:Ik heb een tijd geleden van iemand gehoord dat je de dazen wel uit je rijbak kan houden door langs de rijbakken eucalyptusstruiken/bomen te planten. Misschien een tip voor diegene die zich wel eens afvragen hoe ze die saaie rijbak een beetje kunnen opleuken.
daantjuhhh schreef:En toch blijf ik het vreemd vinden.
Want ooit stond hier een topic met een wetenschappelijke bron dat dazen niet kunnen ruiken.
En dat ze op warmte afkomen!
Anniek schreef:Volgend jaar misschien beginnen met knoflook te voeren..
. heel erg vervelend. Ik spuit altijd Atex daasspray en ik moet zeggen het werkt super. Toen in Woudenberg was het ook wel heel erg extreem hoor waardoor je er niet echt meer aan kon doen dan je paard helemaal in te spuiten. maar gelukkig hield de jury er rekening mee en kreeg ik geen 4-en als ik er eentje van zijn hals afmepte haha, maar ik heb wel eens meegemaakt dat een jury mij er streng op afrekende toen mijn paard een aantal horzels op zijn hoofd had waardoor hij met zijn hoofd aan het jengelen was. Dit vond ik toen ook zeer onterecht, want ze kon heel goed zien dat hij last had van die horzels! Dus het is niet altijd goed voor je punten
.