cavallo rijlaarzen, wie heeft er ervaring mee???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dollie83

Re: cavallo rijlaarzen, wie heeft er ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:16

ik vind inderdaad voor zo'n kosteplaatje en kwaliteitslaars dat de kwaliteit van kalfsleer erg schandalig is in veel gevallen. of je er nou wel of niet een goedeverzorging aan besteed.
ergens snap ik het wel. kalfs leer is een dun "elastisch" leer soort. een strechbroek zit ook na een jaar niet mooi meer en gaat lubberen. maar dan nog vind ik het niet kunnen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:38

kees1983 schreef:
hahaha ja dat zit ook op rubbere laarzen ja, maar op de ariats en das toch geen banketstaaf type laars.
ik vind dat juist wel fijn en mooier dan die vieze rubbers erom heen.

Maar dan steekt je spoor altijd zo hoog boven je enkel uit... Je moet het natuurlijk zelf weten, het worden jouw rijlaarzen. Zou er alleen toch eens goed over nadenken of je je spoor echt zo hoog wilt hebben. Zie ook niet wat dat met spoorbeschermers te maken heeft... Als je die niet mooi vindt, dan gebruik je ze toch gewoon niet?

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:57

Maar dan steekt je spoor altijd zo hoog boven je enkel uit... Je moet het natuurlijk zelf weten, het worden jouw rijlaarzen. Zou er alleen toch eens goed over nadenken of je je spoor echt zo hoog wilt hebben. Zie ook niet wat dat met spoorbeschermers te maken heeft... Als je die niet mooi vindt, dan gebruik je ze toch gewoon niet?[/quote]

nou ik gebruik beschermers om me sporen op te plaats te laten zitten.
anders schuiven ze zo.
ik wil dat nopje dan ook lager hebben dan normaal want inderdaad zo hoog vind ik onpractisch.
en dat komt dan net zoals bij de ariats, 2 halve aan de zijkant van de rits. dat vind ik wel mooi.
jij niet?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:16

Dan wordt het al anders, als je ze lager zet. Lachen

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:17

ja hahaha zo hoog vind ik ook niet mooi.....
en draag me sporen als ik ze al draag altijd laag.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:02

als je je sporen goed vast doet heb je echt geen steuntje nodig. Gewoon strakker aantrekken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:32

oosterhoff schreef:
Heb jij je laarzen ook terug gebracht?

Ik ben terug gegaan naar waar ik ze gekocht had en daar verrekten ze het gewoon om iets voor me te doen, omdat ik ze 'al wel' een half jaar had, en ik reed er dagelijks verschillende paarden mee. Er werd me destijds verweten dat ik ze vast en zeker niet goed onderhouden had (terwijl ik echt tot in het overdrevene netjes ben op mijn spullen Boos! ) Maar goed, daar kan Cavallo zelf niks aan doen natuurlijk. In elk geval kwam ik er niet door om de laarzen terug te laten sturen en heeft Cavallo dankzij de ruitersportzaak ook niet de kans gekregen om de fout te herstellen.
Na een scene geschopt te hebben waar je U tegen zegt (en daar hou ik helemaal niet van) heb ik met een fiks bedrag bijbetaling (waar ik ook een ander paar laarzen voor kon hebben) een nieuw paar gekregen. Waar dus prompt hetzelfde mee gebeurde...
Daar ben ik ook weer mee terug gegaan, zelfde gezanik. Uiteindelijk hetzelfde voorstel als de vorige keer waar ik niet mee accoord ging.
Weer een tijd met chaps en schoenen gereden of rubber laarzen. Uiteindelijk via een andere zaak nog eens geprobeerd met Cavallo en toen was ik het zat.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:01

Urielle schreef:
oosterhoff schreef:
Heb jij je laarzen ook terug gebracht?

Ik ben terug gegaan naar waar ik ze gekocht had en daar verrekten ze het gewoon om iets voor me te doen, omdat ik ze 'al wel' een half jaar had, en ik reed er dagelijks verschillende paarden mee. Er werd me destijds verweten dat ik ze vast en zeker niet goed onderhouden had (terwijl ik echt tot in het overdrevene netjes ben op mijn spullen Boos! ) Maar goed, daar kan Cavallo zelf niks aan doen natuurlijk. In elk geval kwam ik er niet door om de laarzen terug te laten sturen en heeft Cavallo dankzij de ruitersportzaak ook niet de kans gekregen om de fout te herstellen.
Na een scene geschopt te hebben waar je U tegen zegt (en daar hou ik helemaal niet van) heb ik met een fiks bedrag bijbetaling (waar ik ook een ander paar laarzen voor kon hebben) een nieuw paar gekregen. Waar dus prompt hetzelfde mee gebeurde...
Daar ben ik ook weer mee terug gegaan, zelfde gezanik. Uiteindelijk hetzelfde voorstel als de vorige keer waar ik niet mee accoord ging.
Weer een tijd met chaps en schoenen gereden of rubber laarzen. Uiteindelijk via een andere zaak nog eens geprobeerd met Cavallo en toen was ik het zat.

Geen idee bij welke winkel je bent geweest maar dat was bij mij ook het geval. Ik was bij vrielink in apeldoorn. Wat konden die er moeilijk over doen zeg. Uiteindelijk hebben ze ze toegestuurd waarbij ik nog bijna zelf de kosten voor het verzenden moest betalen. Omdat ik uiteindelijk mijn laarzen nieuw kreeg van cavallo heb ik ook de verzendkosten niet hoeven betalen. (had ik overigens ook niet gedaan als het wel moet) Ik snap niet dat de winkeliers zo moielijk doen met terugbrengen. Is toch heel raar? Cavallo is een groot merk en die zijn echt niet zo gek om dat soort gevallen niet op te lossen.
Bij mij zeiden ze ook dat ik ze niet goed had gebruikt en verzorgt. Ze zeiden zelfs dat ik er niet zoveel mee had mogen zitten. (op een stoel ofzo... geen idee....) Dan vraag ik me toch af hoe ik met die laarzen moet springen als ik er niet eens mee mag zitten.

Mooi klote dat het jou anders is vergaan.

Overigens kan je ze ook zelf opsturen naar cavallo (in de winkel zeiden ze van niet maar toch is het wel zo) Ik had ze nog gemaild en zelfs in het nederlands andwoord gekregen.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 10:42

Geen idee bij welke winkel je bent geweest maar dat was bij mij ook het geval. Ik was bij vrielink in apeldoorn. Wat konden die er moeilijk over doen zeg. Uiteindelijk hebben ze ze toegestuurd waarbij ik nog bijna zelf de kosten voor het verzenden moest betalen. Omdat ik uiteindelijk mijn laarzen nieuw kreeg van cavallo heb ik ook de verzendkosten niet hoeven betalen. (had ik overigens ook niet gedaan als het wel moet) Ik snap niet dat de winkeliers zo moielijk doen met terugbrengen. Is toch heel raar? Cavallo is een groot merk en die zijn echt niet zo gek om dat soort gevallen niet op te lossen.
Bij mij zeiden ze ook dat ik ze niet goed had gebruikt en verzorgt. Ze zeiden zelfs dat ik er niet zoveel mee had mogen zitten. (op een stoel ofzo... geen idee....) Dan vraag ik me toch af hoe ik met die laarzen moet springen als ik er niet eens mee mag zitten.

Mooi stinkmodder dat het jou anders is vergaan.

Overigens kan je ze ook zelf opsturen naar cavallo (in de winkel zeiden ze van niet maar toch is het wel zo) Ik had ze nog gemaild en zelfs in het nederlands andwoord gekregen.[/quote]

hahahaha nou dat gaat lekker!!!!
er niet mogen zitten?
hoe wil je ze anders inlopen?
leerschool voor de volgende x dus, direct met cavallo zelf oplossen.
maar inderdaad is het puur een kwesti van hoe royaal zijn winkeliers.
als je toch ziet wat men eraan verdined snap je niet waarom er moeilijk gedaan wordt.
volgende keer ergens anders shoppen dus.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 10:43

kan iemand me eigelijk vertellen of de rundleren van cavallo erg hard zijn?? net zoals pertie's?
die vond ik vreselijk met inlopen!!!!

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:25

kees1983 schreef:
kan iemand me eigelijk vertellen of de rundleren van cavallo erg hard zijn?? net zoals pertie's?
die vond ik vreselijk met inlopen!!!!

heeft niemand hier meer een reactie op?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:24

Ik heb ook Cavallo rijlaarzen Lachen
Weet zo even niet welk type Bloos
Maar deze laarzen waren echt binnen no-time ingelopen!
Verder vind ik het fijne laarzen alleen de zolen zijn al wel een paar keer vervangen.
Maarja dat krijg je als je met laarzen door het hoge gras gaat wandelen Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:44

Ik heb dus rundleren en het inlopen was zeker niet ideaal maar ik denk wel daat doordat het wat stugger is toch langer meegaat. Op het begin heb ik er ook wat minder mee gereden en gelopen ik denk dat het als je dagelijks rijd en loopt het toch binnen twee weken wel prima zit. (natuurlijk wel even blauwe knieholtes En nog een ding. Als je dikkere kuiten hebt koop dan laarzen met een rits. Dan blijven ze langer goed. En gebruik vanaf het begin plastichzakken om ze aan te trekken dan krijg je geen slijtage in de hak.
ik pak een knisperig zakje, vaak van de hema of markt ofzo, en daarvan knip ik de onderkant eruit Ik steek de zak dan tot onder aan de schacht en dan trek ik de laars aan. Dus door de zak heen steken. dan de zak weer omhoog trekken en klaar ben je.
Als je een goede pasvorm wilt hebben kan je op het begin ook een paar keer een natte sok aantrekken. Geen pretje maar de laarzen krijgen wel een super pasvorm in de voet

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:03

mijn cavallo's heb ik nu 1,5 jaar, na 1 dag lopen waren ze bijna helemaal ingelopen, ze zitten heerlijk en zijn mooi, ben er zeer tevreden mee!!

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:36

ArGieVai schreef:
mijn cavallo's heb ik nu 1,5 jaar, na 1 dag lopen waren ze bijna helemaal ingelopen, ze zitten heerlijk en zijn mooi, ben er zeer tevreden mee!!

en welk ledersoort heb jij argievai als ik vragen mag?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:24

Ik heb Cavallo Talent of winner,maar ik ben wel tevreden.inlopen was een hell,en de zool laat nu wat los.Maar ik heb ze al 3 jaar en enorm veel gebruikt.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:52

Elisa2 schreef:
Ik heb Cavallo Talent of winner,maar ik ben wel tevreden.inlopen was een hell,en de zool laat nu wat los.Maar ik heb ze al 3 jaar en enorm veel gebruikt.

deze zijn ook zonder veter en rits toch?
denk dat het met een rits beter te doen is.
vind de cavallo olymp wel erg mooi.
en denk toch dat ik voor de kalfsleren ga.
ik zie nu alweer tegen dat inlopen op van rundleren.
daarbij komt dat ik ze alleen op wedstrijden draag dus krijgen ze ook
niet zoveel de kans om echt uit te rekken zodat ze als larsjes om je been heen vallen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:59

ik vin ze geweldig! k heb ze nu bijna een jaar en als je er na elke x rijden een doekje overheen haalt blijven ze prachtig!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:03

kees1983 schreef:
Hallo,

graag hoor ik jullie ervaringen over de cavallo laarzen.
ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik wil maar daar heb ik jullie hulp bij nodig.

ik hoor het graag.........
groetjes

erg fijne laarzen OK dan! . ik ben alleen over gestapt naar western dus ik gebruik ze niet meer. maar heb er altijd veel plezier van gehad. Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:27

ik heb 3 paar cavallos gehad. en alle 3 super dingen!.
de 1e geenidee wekl type, van een stalgenoot gekregen omdat ik altijdmet thermoboots liep Haha! (ja ook in de zomer) waren welliswaar te groot bij de teen, maar de kuit paste prima en heb er nog een jaar mee gereden tot ik van een bokker mijn 2e paar kocht. ook geen idee welk type. zij had ze 3 jaar gehad, maar na een paar weken had ik ze nog verder ingereden(verder ingezakt) en zaten ze perfect... maar ja.. toen viel het hakje eraf en had al eens een nieuwe zool onder laten zetten en maar besloten om nieuwe te kopen.

nu heb ik de weltmeisters, lijkt half rund, half kalf. de voet en de enkel zijn van erg zacht leer, had ze dan ook met 2 weken geheel ingereden en pijnloos ook.maar de schacht is vrij stug. erg fijn, want dan heeft mijn been meer steun. heb ze nu een jaar en zien er nog prima uit en dat zonder dat ik ze vaak poets.. ja in het begin, maar als ik ze 1 keer per maand poets(spray en wax) is dat veel. lekker zacht voetbed zit er trouwens ook in Haha!

dus voor mij echt geen andere

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:09

ik heb de Cavallo Master Plus, dat is een dressuurlaars die nog net niet te hoog is zodat je ermee kan springen. het is een combinatie van runds- en kalfsleer en ze zitten echt ideaal! heb er totaal geen problemen mee, ik kan ze alleen maar aanraden!

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:36

weten jullie ook of er een rits-veter laars is van kalfs-rund leer is??
en dan uiteraard van cavallo.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:22

Ik heb de Cavallo Winner, super laars, alleen hebben ze de kuit te groot gemeten grrr
Maar al bij al, blijven ze stevig, makkelijk in te lopen, en zalig om mee te rijden. Ook blijven ze mooi zwart zonder slijtage bij mij.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:09

AstraGirlie schreef:
Ik heb de Cavallo Winner, super laars, alleen hebben ze de kuit te groot gemeten grrr
Maar al bij al, blijven ze stevig, makkelijk in te lopen, en zalig om mee te rijden. Ook blijven ze mooi zwart zonder slijtage bij mij.

Amen!!!!

Super laars!! Alleen ik krijg nu na 3 kwart jaar een klein beetje slijtplekken.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:02

Ik heb nu twee jaar mijn Cavallo's en rij er 6 á 7 dagen per week mee en zien er na twee jaar nog uit als nieuw.
Super tevreden! OK dan!