4 minpunten voor extra volte.?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: 4 minpunten voor extra volte.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:48

asjemenou schreef:
Die extra volte kun je anders rusig doen.
Ik heb vaak gehad dat ik aangalopeerde voor een 3, hem dan terugpakte, nog een keer die volte reed en dan wel netjes aangalopeerde.
Meestal krijg je dan -2 maar wel het punt voor de tweede keer aangaloperen (zo hoort het natuurlijk niet, maar dat schijnen veel jury's niet te weten).
En een 7 met -2 is altijd nog beter dan een 3!!!!!
Moet je alleen niet meerdere keren per proef doen!!

Ja ik doe het ook altijd hoor.
Vooral nu ik L ben.
Als ik aangaloppeer en ik zit in de verkeerde galop en ik moet haar nog terug nemen en in de goede galop aanspringen en dan grote volte middengalop, zie je de middengalop minder mooi, minder gecontroleerd!
Dus als ik verkeerd aanspring maak ik een kleine volte, spring goed aan en kom dan mooi de volte in en kan dan netjes verruimen.
Dan heb ik 1x -2, maar wel een 6 op aanspringen en een 8 op de volte
Anders zou ik een 3 ofzo hebben op aanspringen en een 6 op de volte..
scheeld toch weer 3 punten!

Maar inderdaad.
eerste vergissing -2
2de vergissing -4
3de vergissing - 6 of volgt dan uitsluiting?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:13

In de gevallen hierboven beschreven zou je er bij mij niet zo royaal vanaf komen. Verkeerd aanspringen kan nooit een 6 worden door een volte te rijden en opnieuw maar dan netjes aan te springen. Het zou dan bij mij bijvoorbeeld een 4 en -2 worden. Als er niet gecorrigeerd wordt, krijg je voor de volte in middengalop ook een laag cijfer, als je wel corrigeerd, maar de volte wordt niet zo goed, of de middengalop komt er niet zo goed uit zie je dat ook wel terug in je cijfer, dus de enige reden waarom je dan nog die extra volte zou kunnen rijden, is proberen je middengalop te verbeteren, maar dan heb je dus zowieso -2 te incasseren (en misschien wel meer wanneer het niet de eerste vergissing was).

Eerste vergissing (kan dus ook met zweep binnenrijden in het M of Z zijn, of het nog omhebben van peesbeschermers): -2
Tweede vergissing: -4
Derde vergissing: Uitsluiting.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:06

behalve als de jury na punt 3 erachter komt dat je peesjes om hebt!

wat ik eigenlijk ook wel een beetje stom vind aangezien je voor peesjes min 2 kan krijgen.
waarom dan niet plus 2 als de jury halverwege de proef erachter komt dat de letters V P R S verkeerd staan en dat je dan geen +2 krijgt..
Jury hoord immers de baan te controleren.
Nou was de desbetreffende amazone uit het ritme gehaald door de jury vanwege een fout van de jury!

Haha..
Was echt zo dom.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:00

Nee hoor, als de jury na punt onderdeel 3 erachter komt dat de peeskappen nog omzitten, mag hij de proef niet meer opnieuw laten beginnen zonder peeskappen, maar mag hij/zij er nog wel -2 voor geven. Lees het reglement nog maar eens goed na, Daantjuh

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:03

Ja je hebt gelijk..
stoppen mag niet.
min 2 wel.
sorry.
had je verkeerd begrepen.. (zal wel door het warme weer komen)