Ik kan haar inderdaad aan zoveel laten wennen als ik wil, gezien madame het doet uit aanstellerij zal dat 'ons' niet helpen

Gezien de kleine trut er een nieuw trukje bij heeft lijkt het mij nog duidelijker dat het hier om aanstellerij gaat.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

pharagirlke schreef:Ts geeft aan dat het aanstellerij is omdat ze er aan de hand zonder problemen langs door gaat Armaris![]()
Ik kan haar inderdaad aan zoveel laten wennen als ik wil, gezien madame het doet uit aanstellerij zal dat 'ons' niet helpen
Gezien de kleine trut er een nieuw trukje bij heeft lijkt het mij nog duidelijker dat het hier om aanstellerij gaat.

Armaris schreef:Tja,jij vind het aanstellerij,ze zal je op de grond zoveel vertrouwen maar onder het zadel niet.Dat kan!

Speedster schreef:Sorry, maar dan ben je de verkeerde paarden tegengekomen! Er zijn echt genoeg paarden die gaan doen alsof ze spoken zien om onder het werk uit te komen! Het paard waar ik nu op rij houdt niet zo van buitenritten zonder andere paarden. Als we 2 stappen de weg op zetten gaat hij al expres lopen glijden op zijn ijzers en kijkt daarna gelijk om met een blik van: zie je, het is te gevaarlijk hier, we kunnen beter thuisblijven. Rij je samen met een ander paard, dan is er niets aan de handArmaris schreef:Tja,jij vind het aanstellerij,ze zal je op de grond zoveel vertrouwen maar onder het zadel niet.Dat kan!
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Paarden lopen geen plannetjes te bedenken hoe ze door te schrikken of te "klieren" of wat dan ook jou een hak kunnen zetten. Zo complex kunnen paarden helemaal niet denken. Ze schrikken omdat ze ergens bang voor zijn, simpel. Dat de ruiter dat aanstel vindt, omdat hij zich er niks bij voor kan stellen dat het paard bang is, maakt het voor het paard niet minder waar. Het is heel normaal dat een paard na een tik dan wel doorgaat (logisch), of als je hem er aan de hand langs leidt. Het is een kwestie van ook onder het zadel voldoende vertrouwen in de ruiter krijgen. Met aan de hand erlangs gaan (evt. een paar keer heen en weer lopen) bereik je veel meer dan met een tik, omdat je door kalm te blijven en de ervaring niet (nog) erger te maken, juist dat vertrouwen opbouwt.
.
.
) een keer geschrokken, meisje stapt af en loopt verder.

Daarom zet ik haar dus op de volte, daar komt bij dat ik dan ook meer te zeggen heb. Mijn jonge merrie zet ik ook aan het werk. Stelling vragen rond en nagevelijk rijden, wat schakelen. Als ze druk bezig zijn hebben ze namelijk geen tijd om te klieren