privéles, manègeles, ...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: privéles, manègeles, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 04:34

Ik heb 5,5 jaar manege les gehad, toen 6 jaar geen les (op een paar western lessen na) en nu privé les. Voordat je hier groepslessen mag volgen moet je eerst beoordeeld worden, dus ik dacht dat het een goed idee was om eerst een maand privé-lessen te volgen zodat ik weer een beetje op mijn oude niveau zit (zodat ik niet weer bij de beginners hoef te beginnen), maar nu is de maand bijna voorbij en ik heb besloten om nog meer privé-lessen te nemen. Het is gewoon te leuk! Haha!

Ik heb vroeger in groepsles eigenlijk niet zo veel geleerd; er was bijna altijd wel iets aan de hand waardoor mijn instructeur geen tijd voor me had en alleen maar "ga zo door" zei. Ik heb echt het gevoel dat ik nu meer leer in 1 les dan ik normaal in een paar maanden leerde!

Ik wil uiteindelijk wel weer groepslessen gaan doen, dat vind ik gewoon gezelliger en ik heb niet zoveel ambitie dus dan maakt het ook niet veel uit.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 07:52

Ik heb al een aantal jaren priveles met daarnaast verenigingles van de club. Bevalt super goed die combinatie Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:36

Ik heb een keer per week groepsles op de manege met allemaal eigen pony's en nog een keer per week priveles, allebei een uurtje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:41

Ik ben zelf begonnen met manege les, nu geef ik zelf les aan kleine kinderen (beginnenlinnen),
en ik krijg nu zelf 1 keer in de week priveles!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:37

Ik heb priveles met m'n eigen pony en manege les op manege pony's ( verwend Bloos! ) En vooral met de privelessen leer ik superveel

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:20

Vroeger manegeles, ook nog met mijn eigen paard. Verder een tijdje groepslessen van de rijvereniging.

Nu alleen nog maar privéles met mijn eigen paard. Heerlijk vind ik dat. Je hebt de volle aandacht, je traint lekker verder op de vorige les, krijgt huiswerk tot aan de volgende les.

Sinds ik privéles heb, gaat het rijden echt véél beter dan daarvoor. De les is echt aangepast aan jou, ipv aan het gemiddelde van de groep. Daarbij heb ik ook een erg prettige instructrice Lachen Scheelt een hoop, als je alles ook uitgelegd krijgt. Ik wil altijd graag weten woorom we iets oefenen en waarom het dan precies goed is etc. en mijn instructrice legt dat altijd meteen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:24

Geen van beide, eigenlijk. Mijn paardje staat op een manege (waar ze dus ook veel manegelessen hebben, maar ook veel privélessen geven), maar ze hebben speciale lessen voor pensionklanten. Dus heb ik met zeg maar 4 tot 8 anderen les, maar geen manegeles.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:09

Momenteel rij ik helemaal niet, ik heb in januari weer de eerste afspraak voor priveles. Hopelijk heb ik dan mijn jonge paard redelijk in kunnen rijden en kunnen we aan de slag! Ik heb er nu al veel zin in, helaas moet ik dus nog een half jaar wachten.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:40

Ik had eerst clubles, daar waren we meestal met zn 4en. Alleen vorig jaar wilde de club de les op een andere avond hebben, we hadden toen ook net een nieuwe instructrice, en dat beviel mij wel. Nu heb ik dus met nog iemand uit die les zelf een 'privéles' geregeld, ik les nu dus met zn tweetjes.
Ik vind het fijner dan alleen, omdat je dan toch wel de hele tijd in de gaten wordt gehouden Clown , maar met meer dan 2 vind ik ook weer te druk, dus hier ben ik nu wel heel tevreden mee Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:44

Ik heb les op een 'manege'. De paardjes zijn allemaal van onze instructrice, en zij geeft les omdat ze dat leuk vind, ze noemt het een uit de hand gelopen hobby Haha!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:08

LovesSaartje schreef:
Ik heb les op een 'manege'. De paardjes zijn allemaal van onze instructrice, en zij geeft les omdat ze dat leuk vind, ze noemt het een uit de hand gelopen hobby Haha!

Hee! Het lijkt wel of je bij mij rijd, haha, dat zal wel niet Haha!

Ik heb iedere zaterdag een groepslesje. Met 4 andere meiden. Dinsdag en donderdag rijd ik zonder les. Knipoog

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:56

Ik heb elke maandag clubles (van vereniging) dat is dan dressuur en om de 2 weken clubles springen op de donderdag...en dan krijg ik woendsdags nog priveles...en dan weekends concoursen en dan tussendoor nog rijden..

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:16

Ik heb vroeger gewoon manegeles gehad, denk voor een jaartje of 3. Toen werd ik paardrijden zat en ben ik een jaar gestopt. Na een jaar begon het toch allemaal wel wat te kriebelen en ben ik naar een handel- en pensionstal gegaan met de vraag of zij misschien ook les gaven. Dat gaven ze dus ook en sindsdien kreeg ik daar elke zaterdag les op goede paarden. Na 3 jaar gereden te hebben kreeg ik het aanbod om daar een paard vast te rijden. Nu ik er ook werk, neem ik zelf eigenlijk minder les. Af en toe neem ik eens samen een lesje met een pensionklant of vraag ik aan mijn baas of hij me wilt helpen als ik ergens meezit of niet uitkom.

haantje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:35

Ik rij soms in de manegeles mee.
Maar probeer 1 keer per week priveles te hebben.

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:25

Ik heb elke week gewoon manege les..
Ik heb dan ook geen eigen paard..Maar 1 keer in de maand ga ik ook altijd vrijrijden Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:15

Ik volg manegelessen..

Heb trouw een jaar lang privelessen gevolgd met Olymp, maar ja dat gaat niet meer.. En ik volg manegelessen voor de lol en toch nog om een beetje bij te leren Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:41

vroegàh Clown altijd manegeles gehad... op paarden en pony's
Nu heb ik vaak privé les en rijdt ik 1x in de week mee in de (manege-) les voor eigen paarden bij ons op stal.
Ook pak ik zo nu en dan nog een manegelesje mee Lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:46

Ik heb geen eigen paard dus manegeles
Met een manegepaard lijkt priveles me ook vrij nutteloos mja voor mezelf en m'n houding zou ik er wel wat aan hebben maar ik vind het ook wel lekker als de aandacht niet een uur lang alleen op mij is gericht nu kan ik af en toe even relaxen haha

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:50

Ik heb 3 jaar elke week manegeles gereden, toen met m'n eigen pony in de manegeles, daarna privé les. Nu rijd ik met Cookie af en toe ook wel eens mee in de manegeles, gewoon voor de gezelligheid. En ik heb af en toe nog privéles maar dat is wat minder geworden de laatste tijd Knipoog Ik ben op zoek naar een andere instructeur namelijk..

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:41

op de club heb ik elke dinsdag les. en doorddeweeks 1 á 2 keer priveles

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:54

Beiden.
Ik heb wekelijks manegeles en eens per maand privéles met mijn paard.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:34

Ik heb vrijdag privéles en zaterdag manegeles. Allebei op mijn eigen pony. En de manegeles is niet alleen voor eigen paarden en pony's, ben de enigste met eigen pony.
En ga waarschijnlijk ook nog 1x in de week naar de ponyclub, maar dat weet ik niet zeker en hoort hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:20

ik heb 2 jaar lang priveles gehad en daar ook wel eens in de groepsles meegereden. daarna heb ik 2 jaar geen les gehad en ben ik toch nog vooruitgegaan qua rijden en houding. nu heb ik weer 1,5 maand oid les. prive les aan huis. ideaal!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:24

Ik heb 4 jaar lang manege én priveles gehad. 2x in de week reed ik dus.
Toen stapte ik over op Western en heb ik 5 jaar manegeles gehad.

Daarna heb ik 4 jaar geen les gehad. Af en toe een dressuurlesje op school ivm met mijn opleiding.

En vanaf toen.. Tot nu heb ik af en toe westernprivéles met mijn eigen paard. En manegeles op de westernstal waar ik nog rijd. Waar ik met mijn eigen paard niet naar toe kan ivm de afstand.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:56

Bijna een half jaar heb ik privéles gehad, beviel prima, alleen is mijn dochter nu ook gaan rijden, en ik vond het een beetje duur worden, dus rijd ik nu in een groep, maar ik mis het wel, ik doe een stuk minder voor mijn gevoel. Dromen Eigenlijk wil ik mijn dochter wat privélessen laten nemen, om wat zekerder te worden in het zadel...Maar daarna wil ik zelf wel weer privéles nemen. Vork