Onzeker naar ongelukje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Onzeker naar ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:04

Succes, probeer ervan te genieten. Moet je meteen de groep in? Mijn advies zou zijn dat je een paar privelesjes neemt, desnoods weer aan de longe. Dan heeft de instructie alle aandacht voor jou en hoeft ze die niet over anderen te verdelen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:07

Leg je situatie uit aan je instructrice en zeg dat je bang bent.. Zeg dat hij/zij hier rekening mee moet houden. Neem ook zitles, zodat je weer stevig op je paard komt te zitten en jij je veiliger voelt.. Hoe dan ook!! Veel plezier en geniet ervan!!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:50

Hoe is het gegaan?

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:01

Ik had die ochtend besloten om eerst een even te gaan kijken, en een beetje met het beestje te kroelen, het was een hele lieve haffie, waar ik op zou komen, dus ik ga voor dinsdag weer een afspraak maken, om te gaan rijden, oja mijn instructrice is mijn moeder Knipoog, dus dat zit wel goed Haha! ik laat jullie dan weer weten hoe het is gegaan

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:06

Ik heb ook een val gehad,maar die was gelukkig wel in de bak.. er was toen ene pony op mijn elleboog gesprongen en ja ik had een gebroken elleboog.. Ik heb daarna alleen maar op manege pony''s gereden die ik zeg maar vertrouwde , die lief waren..en zo ben ik weer langzaam aan begonnen

Tip: Misschien is aan de longe iets..? dat je zeg maar gaat ''vrijrijden'' maar dan aan de longe vragen aan je instructrice als ze dat voor je wilt doen, kom je al een eind mee voorruit!

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:12

Heeij,
ik ben sinds een jaar ook weer begonnen ben 2jaar geleden ook gevallen en erg bang en onzeker geweest maar ik was gewoon bang voor het vallen want mijn longen waren omgeklapt en kon geen adem meer halen... en ik was bang dat ik weer zou vallen en dat dat weer zou gebeuren... Tong uitsteken maarja ik ben in tussentijd weer 3x gevallen en niks gehad dusja...
je moet jezelf er over zetten... ik kan nu een leven zonder paarden echt niet meer voorstellen,
maar je moet gewoon op de allerliefste gaan (vragen of dat mag) en dan telkens een stapje verder gaan,
maar je moet je ontspannen en denken dit is gewoon dagelijks werk is niks engs aan gewoon over heen zetten,
en anders ga je eerst binnen rijden en dan in de buitenbak en dan buiten in de bossen Knipoog Tong uitsteken
Veel Succes Lachen, en laat eventjes weten hoe het is gegaan Knipoog Lachen
Groetjes,,