Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hier zie je het inderdaad wel eens dat er een opbouw in punten is
. Het mag niks uitmaken maar ik merk dat het geregeld wel zo is. red_eejah schreef:het kan wel zijn dat de jury niet weet hoe de anderen zullen rijden en in de lrv in belgie heb je het nogal vaak dat je als eerste minder punten krijgt

) 
tantjeuh schreef:red_eejah schreef:het kan wel zijn dat de jury niet weet hoe de anderen zullen rijden en in de lrv in belgie heb je het nogal vaak dat je als eerste minder punten krijgt
lrv.. hier zeg je zoiets ja.
Ik had vorige week tornooi, moest als tweede binnen (L1). Mijn paard liep SUPER, net een veertje waar ik opzat.. volledige oprichting, achterhand heel mooi onder, soepel,..
Ik heb de eerste in mijn ring zien rijden, ik moet acher hem rijden. Die jongen had zo goed gereden. Geen enkele fout, oefeningen supermooi afgewerkt, paard liep mooi bij elkaar, opgericht, supergangen (middendraf was héél goed),.. Mijn beoordeling is meestal vrij juist, soms zit ik er een plaats of 2/3 naast, maar oke. Mijn eerste gedacht was: "oke, die combinatie wint 't hier gegarandeerd, ik zal dan maar voor een 2de/3de plaats moeten gaan".
Ik had relatief goed gereden, behalve mijn linkergalop (aanspringen en middengalop) was niet goed. Ik gokte voor mezelf ongeveer een 6/7de plaats. Nog oke dus.
Nadien, naar de uitslag gaan kijken. Ik was 17de, de jongen die voor me had gereden was 12de! Ongelofelijk... Dan vraag ik mezelf toch af waar het aan ligt.
)

Urielle schreef:Bij de LRV zitten ook geen echte juryleden dus daar moet je je gewoon niet teveel van je punten aantrekken als het totaal niet klopt naar je idee (of lekker federatie gaan starten)
Ik ben daar ooit gejureerd door een meisje van 13 a 14 jaar toen ik een jonge merrie in de B startte![]()
Maar goed, dat staat los van eerste of laatste starten
luwaniej1 schreef:en is het nadelig dat als er eerst 2 groepen l2 komen en dan een b groep en je moet als eerste? in de l2 rijden ze toch wel iets netter....