auw! gestoken door een daas! Wat smeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: auw! gestoken door een daas! Wat smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:59

ik word ook elke dag wel en paar keer gestoken, wat bij mij goed helpt tegen de jeuk is itch free gel van de boerenbond, die je eigenlik voor je paard gebruikt. als ik die erop smeer is de jeuk weg en als ik er dan niet per ongeluk aanzit gaat het ook niet opnieuw jeuken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:25

Avelienvd schreef:
LIDOCAINEZALF dat is het enige wat echt werkt, dat verzacht de pijn is namelijk verdovend.

En even ter info, "Nestosyl", kleine oranje tubetjes, is zo'n spulletje. En het helpt idd erg goed.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:52

ik ben hartstikke allergisch voor de prikken van die @$&#*#(@!$)@ beesten en heb van de week 4-5 dagen met een mega enkel en een mega elleboog rondgelopen, het enige wat bij mij helpt is antihistamine, 's nachts een koude lap erom en omhoog slapen.... tegen de jeuk helpt azijn wel aardig

Poezewoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:11

Er is een goeie zalf tegen insectenbeten, misschien helpt die wel ? Euceta genaamd. Het doosje is geel en er staat een zonnebloem op. Heb je die al geprobeerd ?

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:19

Oeeh ik herken het en het is zoo vervelend!
Ik doe er altijd eerst een ijsblok ofzo op en het dan insmeren met nestosyl. Daarna een gaasje natmaken en het erop plakken.
Doordat je het koel houdt verminder je de jeuk en doordat er een gaasje zit kun je niet zo goed krabben . Want als je gaat krabben wordt het alleen maar erger.
En voor de rest geduld hebben, na een paar dagen is het al een stuk minder Lachen

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:41

Ik ben ook pas gestoken door een daas. Wat ik gebruik, is azijn. Gewoon wat azijn op een doekje doen, en er tegenaan houden. Dan gaat de jeuk zo over.

ILOVETARO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:45

Ik ben vorige week op ponykamp in Elim geweest, waar je om de minuut een daaz moest wegslaan op je. Ik ben zelf een keer of 5 gestoken, maar er kwam alleen maar bloed uit, het jeukte niet, en het werd ook niet groter. Mijn vriendin heeft/had precies hetzelfde als jou, 7 grote plakkaten. Ik vond dat ze het aan de leiding moest melden, die heeft er toen een beetje azijn (?) op gedaan. Waar het na 2 dagen verdween.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:34

azijn wordt heel veel gedaan op insectenbeten hoor, dat helpt tegen de jeuk, ook op muggenbulten en brandneteluitslag enzo, is een huismiddeltje.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:49

CALENDULAN CREME helpt, mijn vriend had gister ook enkele beten van dazen. Smeerde dat erop en binnen enkele tellen vertelde hij al dat de jeuk weg was.

Calendulan is jeukstillend en verlichtend bij huidirritatie. Ideaal du, gewoon van VSM halen bij de drogist.. (helpt niet alelen hiervoor, maar ook bij andere irritatie, schaafwondjes en meer Knipoog )

hanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:03

Goed koelen en daarna de Prikwegzalf van Etos erop smeren. Dit heb ik ook gedaan toen ik gestoken was, na een paar minuten was de jeuk weg.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:39

ik ben zelf allergisch voor muggen etc dus ik herken het..Ik smeer prikweg, azaron oid en ik doe er een zakje met ijsblokjes op..Sommigen zweren bij karnemelk maar daar heb k geen ervaring mee..Komkommer werkt wel verkoelend! Suc6

Midget

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:06

het gaat vanzelf weg meestal na 2 á 3 dagen

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:08

ik had dat ook heel erg ook een hele grote schijf op mijn been... wij naar de dokter gegaan ze zei dat je het heel goed moest blijven koelen en had er ook pilletjes voor gekregen binnen een paar dagen was het weg...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:36

Uitzuigen heeft nu geen zin meer, dat moet binnen 10 minuten geloof ik.

Vraag het bij de apotheek zou ik zeggen. Die hebben vast iets. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:21

Ik ben ZWAAR allergisch voor dazen/horzels, ben een aantal jaar terug gestoken in het park bij mijn paard, mijn arm was 3 keer zo dik! Ik kreeg een prik, en medicijnen en moest in een mutella, als ik nu gestoken wordt krijg ik weer megabulten, maar gelukkig niet meer zo extreem!

Je kan azeron smeren!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:24

Toen ik laatst door iets gestoken was, moest ik er een doekje met azijn ophouden. En pilletjes halen bij de dokter. Binnen no time was de bult weg!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:07

Hier ben ik met een gouden tip Cool . Ben zelf ook zwaar allergisch aan wespen en dazen. Wat je moet doen nadat je gestoken bent: een SUIKERKLONTJE op de steek houden. Dat "zuigt" als het ware het gif eruit, zodat er maar een klein bultje overblijft en heel weinig jeuk.
't Meest effectieve is wel dat je het klontje er direct na de steek ophoudt, hoe meer tijd ertussen zit, hoe minder dat 't werkt.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:10

Iemand op stal raadde me tandpasta aan...? Heb het alleen nog niet kunnen toepassen (gelukkig), dus geen idee of het werkt/goed is Tong uitsteken

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:08

hanneke schreef:
Goed koelen en daarna de Prikwegzalf van Etos erop smeren. Dit heb ik ook gedaan toen ik gestoken was, na een paar minuten was de jeuk weg.

Wou ik net zeggen Knipoog
Ook handig, azaron of afterbite.
Allemaal te koop bij de etos, hoezo reclame? Clown

MrsMiesMuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:37

Bij mij prikt azaron en afterbite meestal, daarom gebruik ik altijd nestocyl. Weet niet zeker of ik het goed schrijf maar dat is ook een fijn zalfje.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:39

Ik denk al, waarom staat dit topic bovenaan want volgens mij zijn de dazen gevlogen!

Oud topic Lachen
En daar mag je niet meer in reageren Lachen
Sorry !! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:38

Oud topic --> slotje.

En wie het presteert om in deze tijd zich door een daas te laten prikken.. respect Clown Knipoog