Niet correct gekleed ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Niet correct gekleed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:23

Okay...gebeurd is gebeurd. Als je direct na de wedstrijd de jury had gevraagd had je het misschien geweten, of had de jury de conclusie kunnen trekken dat hij/zij zich vergist had. Ik denk namelijk dat het 't laatste is. Jij hebt alles correct, als het is zoals je beschrijft. Bitringen mogen t/m de L. En gekleed gaat ook over jou....anders had er gestaan "harnachement is incompleet, of onjuist"(ben zelf jury). Van daaruit weet ik dat jury's soms ook vergissen. Of de schrijver, komt er op het verkeerde protocol iets te staan. Dat zou niet moeten gebeuren, het gebeurt ook heel weinig...maar .....jury's zijn ook mensen.
Nu kun je er niks meer mee. Dus laten rusten...en er van leren dat je de volgende keer alert moet zijn op wat er op je coupon staat, zodat je nog vragen kunt stellen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:37

polly2 schreef:
Bitringen mogen t/m de L.

Bedoel je hiermee de dressuur of geld dit ook voor het springen? Ik kon het nl. niet vinden in het meest recente reglement.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:00

Ik had gister concour..en toen gingen ze vertellen dat je in zomertenue mocht rijden, maar dat daar de plastron wel bij hoort..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:52

@ Polly: ja ik weet dat ik gelijk na de wedstrijd had moeten vragen. Niet in mijn hoofd opgekomen, en nu is het inderdaad te laat ja. Maar dan mag ik toch nog wel nieuwsgierig zijn en kijken of iemand anders hier een idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien ?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:28

Ik denk dat het een jurylid was met een zonnesteek of een schrijfster met een levendige fantatsie... ik kan echt niets anders bedenken

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:12

ff dat is raar zeg...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:16

een jury kan het idd ook bij het verkeerde eind hebben.

By the way, voor dressuur is de plastron WEL verplicht!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:34

Kan je je herinneren of degene die voor of na jou kwam wel correct gekleed was. Ik kan me niet voorstellen dat je niet correct gekleed was. Heeft het je punten gekost hierdoor? Dan zou ik alsnog de coupon opsturen naar de KNHS met een briefje erbij.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:44

karijn schreef:
Kan je je herinneren of degene die voor of na jou kwam wel correct gekleed was. Ik kan me niet voorstellen dat je niet correct gekleed was. Heeft het je punten gekost hierdoor? Dan zou ik alsnog de coupon opsturen naar de KNHS met een briefje erbij.

Ze had ook drie weigeringen dus verder geen probleem. Aan het tenue mag het niet liggen want de jury mag dit niet controleren. dus zal wel gewoon een misser zijn geweest Of een l u llo

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:08

Vreemd, als je tenue niet deugt, dient de jury je te weigeren en je in de gelegenheid te stellen het te corrigeren, toch? Of is dat alleen bij dressuur?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:15

Nou dit is wel heel vreemd zeg!
Kan je niet alsnog contact opnemen met het desbetreffende jurylid? Of het nog veel nu t heeft weet ik eigenlijk niet, maar proberen kan altijd. Mocht er toch iets fouts zijn geweest, zou je daar de volgende keer rekening mee kunnen houden.
Misschien is het inderdaad iemand voor jou of na jou geweest die verkeerd gekleed was.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:32

Rupsje schreef:
@ Polly: ja ik weet dat ik gelijk na de wedstrijd had moeten vragen. Niet in mijn hoofd opgekomen, en nu is het inderdaad te laat ja. Maar dan mag ik toch nog wel nieuwsgierig zijn en kijken of iemand anders hier een idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien ?

Ja...tuurlijk mag dat. Het was ook niet zo bedoeld. Maar....ik concludeer dat als jij alles voor elkaar had zoals je beschrijft, er niks mis was...dus okay...klaar...kennelijk heeft de jury zich dan vergist.
En in het harnachement hoef je het niet te zoeken, want dan had dat op je protocol gestaan...snap je mijn punt?
Je hebt je antwoord nu gehad...jij deed niks verkeerd...en verder kunnen we er nu niks meer mee...jij bent de volgende keer waarschijnlijk wat alerter...dat is dan winst....
Dus nogmaals...ik bedoelde het niet vervelend hoor....

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:42

Ik snap je Polly Lachen Ik heb de combinaties voor mij niet zo goed gezien, was veel te zenuwachtig om op anderen te letten... Bloos

Maar goed, een kronkel dus Tong uitsteken Haha. Bij het parcours daarna (van de foto's) stond er niets meer over mijn tenue, dus het zal wel goed zitten Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:55

Mijn idee? Je reed inderdaad in niet correct tenue, aangezien je niet je verenigingstenue aan had. Dat iedereen dat doet maakt niet uit, je verenigingstenue is verplicht en deze jury wees je er terecht op.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:57

De jury is niet degene die het verenigingstenue controleerd dus dat vind ik dan wel vaag!

Uit de regelementen:

Citaat:
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2. In lagere klassen is een hoedje als onderdeel van het verenigingstenue niet toegestaan.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:32

Is geen verantwoordelijkheid, maar dat wil niet zeggen dat als de jury het constateert dat hij er geen opmerking over mag maken. Knipoog

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:40

Had je je haar netjes??? Ik heb weleens commetaar gehad dat mijn haar niet goed zat, dat was dan wel met dresuur, maar het zou zo maar kunnen. Of misschien ben je vergeten je blouse helemaal dicht te knopen tot boven aan ivm warmte???

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:14

met springen kan je volgens mij niet eens "niet correct gekleed zijn". Ik ben ook wel is in m'n gewone rijkleren op wedstrijd geweest (springen) noooit wat van gezegd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:00

maffe_moses, ik raad jhe in dat geval sterk aan de reglementen en de FAQ door te lezen.