Geen winstpunt en toch(kring)kampioen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

Re: Geen winstpunt en toch(kring)kampioen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:07

Het blijft denk ik wel een moeilijk punt, of het wel of niet verdient is. (Zoals bijv. genoemd wordt; net geen winstpunt bij een strenge jury, of 2 balken in een heel pittig parcours en dan toch kringkampioen.)
Maar dat van L0vee_J0ran is behoorlijk zuur!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:27

Sjonniej schreef:
Een rubriek moet min. 3 deelnemers hebben, wil de winnaar kampioen kunnen worden. Dus rubrieken zullen worden samengevoegd of de winnaar is geen kampioen alleen winnaar zoals op een normale wedstrijd.
Dan is dat probleem ook de wereld weer uit.

Nee hoor er waren bij onze kringkampioenschappen genoeg kringkampioenen die in hun klasse de enige waren. Op kampioenschappen mogen de klasses niet samengevoegd worden, dit mag alleen op normale wedstrijden heb ik me laten vertellen.

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:34

Ik vind dat je moet kijken naar het geheel. Dus ook naar de andere wedstrijden.

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:41

Zo ben ik ook een Gronings kampioen geworden in de M1 categorie B. ik had 150 en 160 punten en dus 155 gemiddeld 155 punten net geen wp dus.. (oude puntentelling). Maar toen was de regel van geen 60% niet door nog niet ingevoerd (ging teon vanaf april in) het was toen nog 55% maar ik vond het opzich wel redelijk dat ik door mocht want ik was derdes of vierdes van de hele M1 (cat. BCDE) er waren misschien maar 2 of 3 wp's dus.. en op zich zou de regio groningen er blij mee moeten zijn dat ze me door hebben laten gaan want ik werd wel ff 2es in Wanroy dus.. Haha! (toen waren we met zijn 8en) Ook ken ik een ander meisje en die werd eens kampioen en zij haalde altijd 2 wp's in 1 proef en toen had ze op de kampioenschappen niet genoeg punten en mocht ze niet door wel sneu dus.. terwijl ze wel 4 tegenstanders had... ik snap jullie punt maar soms is de jurering op de regiokampioenschappen (in Groningen tenminste) heel zwaar....

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:20

Voor een kringkampioenschap moet je hier gemiddeld over je 2 proeven die voor selectie tellen meer dan 55% gescoord hebben.
Je moet ook gemiddeld boven de 55% scoren om door te mogen naar de regio (muv de Z1/Z2 pony's, dat is vrije inschrijving) Van de Regio naar de Nederlandse geldt volgens mij een grens van 60%.

Ik zou het opzich wel goed vinden als je minimaal een keer 60% moet scoren voor het kringkampioenschap. Als je geen wp kan rijden ben je imo niet echt kampioenswaardig.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:39

er was iemand in een regio kringkampioen geworden in het L1 met 233 punten. dat is dan weer het andere uiterste...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:10

even over die 3 deelnemers, die zullen wel gelden voor de hele regio, niet alleen voor het kampioenschap.
dus tenminste 3 deelnemers in de verschillende selecties!