Paard terug vanwege niet willen laden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Paard terug vanwege niet willen laden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:49

WowAmigo schreef:
Ja, ze wilden hem staand castreren, maar hij was blijven trappen. Helemaal plat castreren is natuurlijk duurder denk ik? Onder narcose zou het natuurlijk wel lukken, maar dat was dus niet aan de orde.

zo veel duurder is dat niet hoor.
Onze DA doet dat gewoon aan huis.
Binnen 10 minuten gepiept!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:21

hmmm ik heb vorig jaar 2 3 jarigen gekocht waarvan 1 sowieso nog nooit een trailer heeft gezien... en no problemo erop en met ietjes problemen er weer af, beide waren een veewagen waar koeien achter een tractor worden vervoerd gewend, voorop erin en voorop er weer af, en niet achterwaarts eraf.
Met donder en geweld krijg je niets op een trailer Haha!

Mochten ze bij je komen om de koop ongedaan te maken vanwege het trailer probleem, dan bied je 25 % van de verkoop prijs, immers kende je paard eerst niets maar nu het weigeren om een trailer op te gaan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:15

Ik zou me geen zorgen maken.
De koper heeft een zgn. onderzoeksplicht. het is dus zijn probleem.

Overigens is een koper wat meer beschermd als hij bij een professionele paardenhandelaar koopt. Als je dan als koper in de koopovereenkomst laat zetten dat de verkoper verklaart dat het paard geschikt is om mee te nemen in de trailer, moet hij ook echt trailermak zijn, anders kan de koper de koop ongedaan maken.

Maar jij hebt sowieso al nooit gezegd dat ie trailermak is, en je bent geen professionele handelaar. Niet druk om maken dus. maar ja, vervelend is het wel.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:39

Je moet je afvragen tegenover het paard of je het hem aan wilt doen, zonder voorbereiding de trailer op en een rit van 600 km maken.Hij zou de eerste niet zijn die in paniek zich uit de trailer breek tijdens het rijden!

het resultaat wil je niet op je netvlies zien....

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:03

Ik zal je inderdaad geen zorgen maken..
Ze wiste tenslote dat die niks kon of gewend was..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:57

ik vind ook dat je je geen zorgen hoeft te maken Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:38

themi schreef:
Je moet je afvragen tegenover het paard of je het hem aan wilt doen, zonder voorbereiding de trailer op en een rit van 600 km maken.Hij zou de eerste niet zijn die in paniek zich uit de trailer breek tijdens het rijden!

het resultaat wil je niet op je netvlies zien....

ik begrijp je reactie maar als je een paard verkoopt, heb je sowieso geen zicht meer op wat er met het paard gedaan wordt.
Jij bent niet degene die het paard dat aandoet, maar de (nieuwe) eigenaar.
Ookal probeer je hem aan nog zo'n goed adres te verkopen, je hebt er niets meer over te zeggen.
Maar goed, dit is een beetje off topic Schijnheilig