Ergenis Ruitersportzaak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: Ergenis Ruitersportzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:09

Welshcobfan schreef:
- personeel die je pony beter denken te kennen dan jijzelf Nagelbijten / Gniffelen

ja idd, o heb je er zo eentje dan moet je dit of dat nemen. Knipoog Nee hoor dat past daar echt niet op. Vork Hallo, van wie is dat en wie bepaald wat er op komt!!!! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:17

Ik vind het erg vervelend als ze je meteen op je nek springen en ik vind het vreselijk als er van die weekendhulpen staan.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:28

Hmmm... dan doe ik het dus zo slecht nog niet Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:31

Bij de winkel bij ons in t dorp komen de verkoopsters gelijk op je af rennen om te vragen of ze je kunnen helpen. Misselijk. Als je dan zegt dat je even wilt kijken, komen ze na 5 minuten alsnog achter je kont aan lopen, en zijn ze niet meer weg te slaan. Halen ze vanalles overal vandaan om te laten zien, zodat je je bijna verplicht gaat voelen iets te kopen. En als ze nou ook echt konden helpen, maar ze hebben nergens echt verstand van Scheve mond

Deze ruitersportzaak is met de auto 5 minuten, maar het komt me inmiddels zo de strot uit, dat ik voor alles wat ik nodig heb een half uur naar een andere rijdt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-07-06 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:34

Heb ik het dan maar goed getroffen. Vragen niet kan ik je helpen?, nee ze laten je met rust. Heb je ze nodig, komen ze meteen. Zakken voer worden tot in de auto gebracht. Vriendin van me kreeg zo 4 zadels mee, zonder te betalen, naam of telefoonummer. Geweldige service hier, altijd geld terug of een vervangend product.
Mevrouw A had singel gkeocht bij zaak B, paste niet dus terug naar B, mocht niet meer geruild worden want was gepast. A vertelt het verhaal in deze zaak, krijgt zo een andere singel mee, de singel van zaak B nemen ze gewoon in.
Enigste nadeel is dat ze zomers 3 weken dicht zijn en dat er dan altijd wat kapot gaat haha.

Owja, er werken 4 mensen, familiebedrijf, hebben overal verstand van, weet de een het niet, wordt de ander voor je gehaald of gebeld ofzo echt super.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:38

Bij ons even verderrop zit ook een ruitersportwinkel. Wat mij daar aan ergert is dat er nooit iemand is! (geen klanten) waardoor je dus als enige in de winkel bent, ik voel me altijd zo bekeken dan!
*maja daar kan de winkel zelf natuurlijk niks aan doen Knipoog *

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:41

Esmeralda schreef:
Welshcobfan schreef:
- personeel die je pony beter denken te kennen dan jijzelf Nagelbijten / Gniffelen

ja idd, o heb je er zo eentje dan moet je dit of dat nemen. Knipoog Nee hoor dat past daar echt niet op. Vork Hallo, van wie is dat en wie bepaald wat er op komt!!!! Haha!

u snapt het Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:58

Welshcobfan schreef:
Esmeralda schreef:

u snapt het Haha!
[/quote]

ze zegt u tegen me Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:00

happy meal erbij? Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:10

Lang geleden, toen wij nog een kleine pony hadden, ben ik weleens in een winkel geweest om een halstertje voor het dier. Diegene die in de winkel stond moest in haar eigen winkel echt zoeken naar de ponyhalsters, echt irri (maar ook best lachen).

Wat mij ook irriteert is als het personeel met elkaar staat te kleppen en geen aandacht heeft als je wel een keer wat wilt vragen.

Meestal weet ik tegenwoordig van te voren al precies wat ik wil hebben, dus dan hoef je het alleen maar op te halen, no problem!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:12

bij de ruitersportzaak waar wij altijd kwamen, hadden ze nooit iets op voorraad, altijd waren alleen de extreme maten er nog, maar het was daar dan ook wel goedkoper. ik kom daar nu niet meer omdat de verkoopster een keer boos op mij was om een onzinnige reden.
ik had net mijn pony gekocht incl. zadel, hoofdstel e.d. zo zat er ook een leren singel bij, maar die ging na een paar maand kapot. op de singel stond de maat, ik vervolgens naar de ruitersportzaak toe en ik heb een leren singel gekocht bij die maat. maar nu bleek dat die singel 10 cm was uitgerekt in de loop der jaren. ik moest dus terug om de singel te wisselen voor een langere
toevallig ging ik net die middag met de oude eigenaresse van mijn pony die middag een SGW-wedstrijd kijken. dus konden we mooi direct even langs de ruitersportzaak om de singel te wisselen. ik het probleem uitgelegt dat de singel was uitgerekt en wij dus niet de goede maat hadden. Werd ze vervolgens boos op ons en weigerde de singel te wisselen, omdat wij onze pony zouden mishandelen want een normale singel die rekte geen 10 cm uit, dus zouden wij onze pony wel erg strak aansingelen.
ik stond daar echt met de bek vol tanden, en ben daar vervolgens nooit meer terug gegaan. Laatst belden ze nog op dat mijn sporen die ik daar een jaar geleden had besteld waren aangekomen. de telefoniste zal wel zijn geschrokken van mijn abnormaal boze reactie Bloos

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:16

Citaat:
Als er zo'n wichtje van 18 staat met een air van "ik weet er alles van" maar uiteindelijk geen verstand van zaken heeft.

Inderdaad, hebben wij hier ook. Ik had een dertien cm bit nodig voor mijn paard, gewoon een trensje, maar ze bleef volhouden dat die niet bestonden...
Zelfs niet toen ik zijn oude bit meenam; echt een dertien cm.. Haha!
En ik mocht wel dat bit kopen, kijken of het een goede was en terugbrengen, maar het mocht niet de mond in...
Ja heh... hoe moet ik nou weten of die past of niet? Ik heb hem maar gewoon goed gewassen.. Bloos

En het is vaak zo als zij er goede ervaringen mee hebben, zijn het de beste producten, ookal werkt het misschien niet bij mijn pony. Leuk en aardig, maar er is meer goed spul hoor. Haha!

En als je zegt Haflinger, hebben ze gelijk een prototype haflinger voor zich, oftwel klein. Ik heb een tank van een haflinger, zo zeiden zij dat het vliegenetje voor de ogen S moest zijn, en ik zei L.
Ze geloofden me niet, maar ik had wel gelijk. Haha!
Zelfde voor het bit, 12 cm, want Haflingers hebben niet zo'n grote mond.... ehhh... mijne wel? Vork

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:30

Onwetende klanten allerlei dure spullen aansmeren... dat vind ik zooo laag bij de grond. Hebben ze mij een aantal jaren terug ook geflikt. De eigenaresse wilde graag verkopen dus smeerde me een veel te groot wedstrijdjasje aan. I.p.v. aan te bieden om een lengtemaat te bestellen of me door te verwijzen naar een andere zaak kreeg ik het advies mee dat ik maar een push up-bh onder het jasje moest gaan dragen. Echt, als ik er nu aan terug denk... Boos!

En ik wilde een aantal jaren terug van mijn verjaardagsgeld een singel met elastiek kopen. Werd me een singel van kunststof aangeboden. Ik wilde graag eentje van stof want ik had mijn bedenkingen over de opname van zweet bij die kunststof singel. Maar nee, dat viel wel mee en ik moest die singel kopen want die was natuurlijk veel en veel beter. Sja, en die stoffen singel was niet in de gewenste maat aanwezig, dus moest besteld worden. Uiteindelijk heb ik mij die singel aan laten praten. Nou, nog geen twee weken later stond ik in de winkel omdat mijn paard niet over de singel kon, giga bulten onder d'r buik. Kon ik ook nog een singelhoes á f 10,= aanschaffen.

Mijn nichtje en mijn tante waren daar ook een keer voor een onderlegger. Haar zadel lag wat achterover. Eigenaresse lüllen als Brugman, want een bontje van lamswol was véél beter natuurlijk en zo'n goedkope rubber onderlegger (die alweer niet op voorraad was) natuurlijk niet. Toen mijn tante zei dat mijn nichtje het zelf moest betalen en geen geld had voor zo'n duur bontje, kon er ineens wel zo'n onderlegger besteld worden.

Kijk, natuurlijk heb je er zelf ook een aandeel in als klant zijnde... je laat het je per slot van rekening aansmeren. Maar goed, als klant zijnde ga je er ook vanuit dat je naar een zaak gaat waar ze je deskundig advies geven en niet advies wat goed is voor de omzet.
Ik ga er alleen nog maar heen als ik geen hulp nodig heb en weet wat ik moet hebben.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:04

Mensen die denken dat een jeugdig persoon niet weet waar hij het over heeft Boos!
Mijn vriendin laatst, die had de opdracht van haar ponyclub om een nieuwe hackamore te halen, we hadden precies de beschrijving mee en dergelijke, van haar instuctrice...
Dus wij de ruiterzaak binnen, 'kan ik jullie helpen?' 'nee bedankt' 'zeker weten?' Blauw oog 'jaa hoor...'

Dus wij stonden daar bij het rek waar ze hackamores hadden, 'op zoek naar een hackamore?' 'ja.' 'en voor wat voor een poonie is het?' 'dankuwel, maar we vinden het zelf wel Lachen ' 'jamaar met een hackamore kun je veel aanrichten, zeker weten dat jullie er verstand van hebben?' Koe
Dus wij hadden ondertussen allang de goede gevonden, precies dezelfde enzo, dus wij naar de kassa.
'Ik denk niet dat deze de goede keus is, wij hebben hier een mooie liggen die wat dikker is en dat is fijner.' 'Mevrouw, we hebben van haar instructrice een beschrijving gekregen en deze voldoet daar precies aan.' 'Ik denk dat de instructrice beter zelf even langs kan komen. Zij zal er vast meer verstand van hebben.'

Da's toch niet normaal, of ligt dat aan mij Scheve mond Ze heeft de hackamore toen terug gehangen, vriendelijk bedankt en gezegd naar ruitersportzaak B te gaan want daar mag je wel kopen wat je graag wilt.
Van verkoopsters die uit de hoogte doen tegen jeugd en zich niet de moeite doen om te helpen krijg ik ook schijt. Je vraagt naar iets en dan word het uitgelegd alsof je een kleutertje bent dat iets alláng had moeten weten... Grrrr Clown

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:17

Citaat:
'Ik denk dat de instructrice beter zelf even langs kan komen. Zij zal er vast meer verstand van hebben.'

Da's toch niet normaal, of ligt dat aan mij Scheve mond Ze heeft de hackamore toen terug gehangen, vriendelijk bedankt en gezegd naar ruitersportzaak B te gaan want daar mag je wel kopen wat je graag wilt.
Van verkoopsters die uit de hoogte doen tegen jeugd en zich niet de moeite doen om te helpen krijg ik ook schijt. Je vraagt naar iets en dan word het uitgelegd alsof je een kleutertje bent dat iets alláng had moeten weten... Grrrr Clown

[/quote]
Haha echt de goede reactie in dat geval. Als het een gewone verkoopster betreft zou je ook nog de eigenaar even aan kunnen spreken (brief, telefoon). Vaak zijn die wel blij als ze dit soort dingen horen. Dan kunnen ze de betreffende medewerker hierop aanspreken. Veel eigenaren vinden het vast vervelend als het personeel zo handeld naar klanten. En ze weten dit niet omdat ze er zelf niet bij zijn.

Wij werden ooit heel vervelend behandeld omdat we ruim 25 min voor sluitingstijd nog een bakje fruit wilden halen bij de groenteboer. Wat we nog kwamen doen, ze gingen zo sluiten. Week daarna heeft mijn moeder de eigenaar hier over gesproken. De betreffende weekendhulp is hier flink op aangesproken en wij hebben een extra portie fruit gekregen als excuus.

Tegenwoordig zeg ik het ook gewoon als personeel in een winkel zo raar doet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:21

TeQuiero1 schreef:
Naar aanleiding van een gesprek die met iemand had vraag ik me dit af:

Waar erger jij je nou aan als je een ruitersportzaak binnen loopt? Wat zijn jou slecht ervaringen met een debetreffende ruitersportzaak?

Ik geloof dat je dat gesprek met mij bedoeld? Mag best gezegd worden hoor! Cool
Maar die ervaringen hoef ik dus al niet meer te vertellen, hahaha! Knipoog

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:24

hahaha jij snapt hem, de reacties die hier worden gezegt daar had ik dus moeite mee om me zo tegen de klant op te stellen. (ligt t dus niet aan mij Lachen )

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:26

Bij ons is er eentje in het dorp en die mensen hebben ook en pensionstalling. Dat mens is me toch brutaal. Ik ging met een vriendin wat kleine spullen halen ivm trektocht en wedstrijd, begint ze me een verhaal op te hangen dat ze een meisje uit de stal heeft gezet, omdat dat meisje bij haar paard geen deken op wilde doen, terwijl de hele stal een deken op had. Meisje kon of deken kopen of vertrekken. Nou vraag ik je. Ze heeft altijd van dit soort rare verhalen. Ze zit ook tegelijk in je nek als je binnenkomt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:29

TeQuiero1 schreef:
hahaha jij snapt hem, de reacties die hier worden gezegt daar had ik dus moeite mee om me zo tegen de klant op te stellen. (ligt t dus niet aan mij Lachen )

Nee, zeker niet, maar daar waren we beiden toch al wel over uit?
Onder die omstandigheden is het gewoon niet fijn werken!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:34

Ik heb zo'n irritante ruitersportzaak hier in de stad zitten. Ze hebben een zeer beperkt assortiment en als ze dan wat hebben is het de verkeerde maat/kleur, het is duur en je moet betalen als je onder een bepaald bedrag pint. Ik ga er alleen heen voor een wormenkuur of zo, voor de rest weet ik toch dat ik niet slaag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:36

in groningen zat altijd zo'n zaak met een oud vrouwtje, die echt vreselijk aan je ging plukken als je een rijbroek past. Zat ze de hele tijd aan die rijbriek te trekken offie wel goed zat Clown

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:36

[/quote]
Nee, zeker niet, maar daar waren we beiden toch al wel over uit?
Onder die omstandigheden is het gewoon niet fijn werken![/quote]

Inderdaad, vind t ook niet erg dat ik er weg ben Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

ergenissen

niet het gelijk vragen van kan ik u helpen vind ik niet erg als je dan vriendelijk zegt van nee en ze alleen komen wanneer je om hulp vraagt vind ik geen ramp.
dat ze achter je aan lopen is vaak om diefstal te voorkomen dat gebeurd namelijk vaak in ruitersport zaken.

waar wel om :iets bestellen (een week van te voren) met de vermelding dan komen we het dan op halen om ongeveer die tijd.
dan komen we langs ten eerste werd er geen hulp geboden (zelfs niet na vragen) en dan na aandringen te horen krijgen nee dat hebben we niet (terwijl je buiten de levering ziet staan vraag je er naar nee hoor) dan is mijn reactie TABEE .

en dat er mensen rond lopen die nog niet alles weten vind ik niet er zolang er maar mensen rond lopen die er wel verstand van hebben ik bedoel ze moeten het ook leren.
maar om dan een klant van de een naar de ander te sturen vind ik ook een enorme ergenis.

niet terug bellen zoals is belooft
bestellingen die pas na maanden worden door gebelt
de volgende keer bel je na 1 1/2 week (lijkt me een redelijke levertijd) eh nou die ligt hier al een week !!!!

en een ergenis die iedereen wel heeft is die grote P van paard waardoor de prijs 2 x duurder word

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

het meest erger ik mij aan de ruitersportzaak hier in de buurt. Alle producten zijn minstens 10% duurder dan ergens anders. Er is niets op vooraad en als ze het voor je bestellen hoor je nooit meer wat weer. En ze vergeten om je korting (waar je recht op hebt) eraf te halen waardoor ik hun er weer aan moet helpen herinneren. En nog het vervelendste dat ze steeds op je lip staan te kijken wat je kijkt en je hele beschrijvingen van de nieuwste collecties geven terwijl ik daar echt niet op zit te wachten. ALs ik ze wel wil dan vraag ik ze wel. Naar deze ruitersportzaak ga ik dan ook alleen in uiterste nood.

Een andere bij ons in het dorp vind ik wel heel fijn. Ze hebben wel voor het merendeel alleen de duurdere merkartikelen (dus daar moet je van houden en willen betalen) maar ze zijn zeer klantvriendelijk. Je wordt soms gematst als je veel tegelijk koopt. Een ze doen nooit moeilijk over passen en het weer terugnemen! Echt een super zaak voor mij!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:53

Welshcobfan schreef:
in groningen zat altijd zo'n zaak met een oud vrouwtje, die echt vreselijk aan je ging plukken als je een rijbroek past. Zat ze de hele tijd aan die rijbriek te trekken offie wel goed zat Clown

Gombert, daar heb ik ook nog een trauma van.
Waren verder erg aardige mensen en zo, maar ze moeten niet mn pashokkie inkomen ls ik me sta te verkleden Nagelbijten / Gniffelen