Hoe vaak was jij je paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Hoe vaak was jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:06

In het winterseizoen nooit met shampoo, in het zomerseizoen 1-4 keer per week voor iedere wedstrijd. Na het werk worden ze gedurende het hele jaar afgespoten met water.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:15

ik was mijn paard iedere week want het is een schimmel,maar ik heb wel speciale paarden shampoo.Ook moet ik iedere week zijn staartw assen want anders dan word die geel en ik wil dit mooi wit houden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WABZWZZP

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:20

In principe 1x per jaar.
Afspoelen doe ik wel (bijna) dagelijks.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:20

Op deze moment was ik mijn paard 1x/week met speciale ontsmettende paarden shampoo...
Dit omdat hij zich had geschuurd door een insectenbeet... Er komen alweer nieuwe haartjes op, dus het is bijna genezen.

In normale omstandigheden was ik hem 2x/jaar, en nu met dit warme weer spuit ik hem zo'n 4 a 5x/week af met enkel water, en hij vind het heerlijk Lachen

Michelle_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:42

Echt wassen doe ik alleen wanneer het echt nodig is. Afspoelen met water doe ik meestal na het rijden als het heel erg warm is.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:46

Ik was mijn paard ook regelmatig, soms met alleen water een een borstel en soms gebruik ik paardenshampoo. Goede paardenschampoo's breken de vetlaag niet af en kan h et dus geen kwaad.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:27

Met shampoo was ik de paarden alleen voor de wedstrijd. Dan nog alleen de witte beentjes/voetjes en de staart. 1 van mijn paarden was ik met teershampoo vanwege de jeuk die hij elke zomer en lente heeft. Dit doe ik 1 keer per week. Afspoelen elke keer na het rijden, wel alleen als er zweet zichtbaar is, anders even snel met de spons over de vochtige plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:41

In deze warme zomerdagen 1 a 2 keer per week met Tea Tree shampoo, na het trainen spuit ik der helemaal af.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:39

Sowieso elke dag even afspuiten...

Wassen doe ik niet vaak, alleen als ze erg gezweet heeft dan was ik een beetje met Thea Tree shampoo.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:53

Met dit warme weer spuit ik hem iedere dag af Ja

Shampoo gebruik ik zelden Zonder wordt hij ook mooi schoon Ja

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:55

nu met dit weer naa het rijden iedere dag met water, ( heb er eentje om te rijden een bruine en een eigen pony een schimmel) de schimmel wordt gewassen wanneer hij echt vies is en het er niet met gewoon water af te krijgen is of voor wedstrijden (die ik niet vaak heb)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:56

ik was m met concours weleens met shampoo ( ligt aan hoe smerig hij is) en anders alleen met water. Maar met warm weer spuit ik hem altijd helemaal lekker af na het rijden. lekker koel

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:00

Met dit weer altijd afspuiten na het rijden en meestal 1x in de 2 week echt wassen. Met paardenshampoo. Al ze zo zweten en dan weer op stal zetten dan krijgen ze zo snel jeuk.

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:22

Dagelijks helemaal afspuiten om het zweet eruit te krijgen ivm de dazen etc. En omdat het een schimmel betreft, een beetje paardenshampoo om eventuele (mest)vlekken eruit te krijgen... Lachen

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:26

in de winter haast nooit, en in de zomer spuit ik der bijna dagelijks af, en was ik der 1 keer per maand met schampoo ofzo.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:18

In de winter nooit, soms enkel haar beentjes even met alleen water. In de zomer met warm weer spuit ik haar lekker helemaal af, maar zeker niet met shampoo erbij. Soms enkel haar beentjes en staart insoppen, zodat die weer een beetje toonbaar zijn Haha!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:38

Ik was haar af en toe weleens in de zomer met paardenshampo. Ik spuit haar zowiezo iedere dag af tegen de vliegen en laat haar dan in het zand rollen, en af en toe was ik haar dan met shampo om de " paardenlucht oftewel de zweetlucht" beter weg te krijgen, dan heeft ze nog iets minder last van de vliegen heb ik het idee.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:56

Ik was mijn paard misschien 1 keer per jaar met shampoo. Ik spoel haar meestal gewoon af met water.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:30

Het is nu al 2-3jaar geleden dat de mijn nog gewassen is Clown
Ook ivm afspuiten,doen we ook niet vaak

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:38

max. 5 keer per jaar.

Meestal spuit ik haar na een rit helemaal af (met mooi weer) en, met het weer van afgelopen week, gaat ze zo de wei op zonder dat ik er een zweetmes over heen heb gehaald. Binnen een kwartier is ze alweer droog dus vind het voor haar lekkerder om dat op deze manier te doen.

Wassen doe ik niet vaak, behalve als ik haar echt weer schoon wil hebben. Meestal is dit dus niet nodig.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:51

Lisa_Melody schreef:
Nooit. Ik zie er het nut niet zo van in (tenzijn je een schimmel hebt natuurlijk) en echt goed lijkt het me ook niet.

Tja ik weet niet of je het weet maar er zijn veel paarden.(vooral de wat oudere) die last hebben van huidschilfers...Meeste paarden die last hebben van dit probleem(pje) zullen het denk ik ook ontzettend oprijs stellen als je ze een flinke wasbeurt geeft...met afspuiten of poetsen zul je het er dan ook nauwelijks uit/af krijgen...
ok mensen die met hun paard naar de keuring moeten wassen hun paard...met name tinkers met hun meestal opallende WITTE vacht..Lachen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:25

Echt helemaal wassen met shampoo niet vaak .. in de winter eigenlijk nooit en in de zomer mischien een paar keer.
Wel was ik voor elke wedstrijd zijn witte sokken en staart.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:15

Nooit, ze houden er allebei niet van.
Dit jaar heb ik de staart van mijn pony één keer gewassen met shampoo, omdat die wel zo vreselijk vies was dat ik er haast al stukken uit wou gaan knippen. Ik laat het lekker zo, dan is de vacht tenminste ook waterafstotend.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:32

Auky schreef:
minihvj schreef:
shampoo is niet slecht voor paarden

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Shampoo haalt de natuurlijke vetlaag uit de vacht, wat ervoor zorgt dat regen door kan dringen tot de huid en het paard dus ziek kan worden.
Dus echt goed is het niet!

Ben ik het mee eens, ik denk dat afspuiten beter is voor je paard. Ja

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:37

alleen voor wedstrijden met shampoo, veder alleen met water..er flink over heen zeer vies bont paard Knipoog