Hoe goed is paardrijden voor je?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Re: Hoe goed is paardrijden voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:00

Nou, ik was een jaartje gestopt met paardrijden en heb een aardige pokkel (buik) gekregen!
Maar nu ga ik weer beginnen en hoop dat het weer minder word Lachen

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:04

geestelijk ??
consntrtievermogen...
en tja liever bij de paarden dan op straat...
en met 'op straat' bedoel ik alcohol en drugs Knipoog

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:10

Nou, ik ben 40 en kreeg van die losse kipfiletjes (onderkant bovenarm) maar nu ik elke week minimaal 2 x ga paardrijden heb ik stoere gespierde bovenarmen!! Ook mijn kuiten zijn weer lekker strak, maar helaas ook weer dikker geworden. Dus het werkt wel!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:55

ik heb er iig been/kont/arm spieren van gekregen Tong uitsteken
en als ik lang doorzit voel ik m'n buikspieren ook best vaak..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:33

nou, ik heb sinds kort ook weer een paard.
rijd er alleen nog niet op Tong uitsteken
maar heb van het mest scheppen, en het poetsen toch al veel strakkere bovenarmen gekregen!
dus, een paard is al goed voor je, zelfs al zonder het rijden, dus mét het rijden zeker!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:44

Als ik niet rij groei ik een pond per maand.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:04

Nou Orchid heeft zwangerschapsverlof en word steeds dikker, maar ik ook Haha! (maar dan anders Knipoog )
Maar de hele verzorging rondom een paard is wel goed voor je denk ik, ik ren bvb een stuk meer, als we spelletjes doen in de bak, dan nog elke dag mest halen enz. Of we wandelen een stuk, dan gaan we ook wel eens een eindje draven, nou je moet flink hard rennen wil je Orchid een beetje bijhouden Haha!
En het rijden helpt ook echt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:24

Tja, ligt eraan hoeveel je traint.
Van een manegeles per week zal het weinig doen, volgensmij beschikken 9 van de 10 ruiters (die ernaast niet sporten) geen superconditie Vork . Bij mij valt het mee, maar ik fiets heel veel en altijd hard, doe ik toch nog iets aan beweging Tong uitsteken

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:29

het is heel goed voor je. Merk je toch ook wel?

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:44

nou uhm bij mij heeft het volgens mij niet zo veel effect..
ik heb altijd ge-voetbalt en me kuiten die zijn de nu niet beter op geworden en ben ook veel stijver. ook is mijn conditie een heel stuk afgenomen.
En als je een paard een beetje voor me kaar hebt hoef je zelf toch eigenlijk bijna niet te werken het paard moet voor je werken je zelf moet hem alleen een onder controle houden en hulpen door geven. Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:38

Ik rijd er meerdere per dag en ik kan wel zeggen dat ik aardige kabels van buikspieren heb gekregen. Alles is strak,dus het doet toch wel wat.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:14

ergens in de privé heb ik een keer gelezen dat acteurs enal die hollywood s.hit.. Clown gaan paardrijden voor een mooi buikje en mooie benen... dus het is tenminste ergens goed voor....

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:10

maar toch krijg je er "ander soort" conditie van... Ik kan bijvoorbeeld rustig 3-4 paarden achter elkaar zeer intensief rijden, maar laat mij 2 rondjes door de bak rennen en ik moet aan t zuurstof!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:26

Het zal in ieder geval niet slecht voor je conditie zijn! Knipoog

Ik kan het ook wel merken als ik een tijdje niet rijd of veel minder...
(dan kom ik echt wel wat aan als ik niet op let... Bloos )

Maar inderdaad, al het stalwerk erom heen zorgt ook voor best wel aardig wat beweging en spiergebruik.
Uitmesten, kruiwagen legen, vegen, paarden buiten en binnen zetten, het land uitmesten, etc...

Het is in ieder geval gezonder dan op de bank voor de tv hangen met een zak chips! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:38

missK schreef:
maar toch krijg je er "ander soort" conditie van... Ik kan bijvoorbeeld rustig 3-4 paarden achter elkaar zeer intensief rijden, maar laat mij 2 rondjes door de bak rennen en ik moet aan t zuurstof!

Ik niet, ik moet echt wel ff pauze tussendoor of een paard puur op ontspanning rijden anders komt het niet goed.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:17

Twee jaar geleden heb ik me aangemeld bij een sportschool en kreeg ik een conditietest.

Op dat moment reed ik ongeveer 8 maanden 3 keer per week een half uurtje paard. Was een oud recreatiepaard, dus zeker niet heel intensief. Voor de rest zat ik alleen in mijn auto, op een bureaustoel of op een andere manier op mijn kont.

Mijn basisconditie bleek echt goed te zijn!!! En dat terwijl ik eigenlijk te zwaar ben en een pakje per dag wegpaf.......

Toen ik eens maanden niets had gedaan en weer eens in een manegelesje ging meehobbelen, merkte ik echt dat mijn concitie bagger was. na 10 minuten lichtrijden in draf al een rode kop en buiten adem.

Nu rij ik weer veel en houd ik alles weer goed vol.

Dus het doet wel degelijk iets voor je conditie. dat je vervolgens niet lang kan rennen, kan ook aan je spieropbouw liggen. Je spieren die je dan gebruikt zijn niet getraind waardoor je eerder vermoeid bent......

paardrijden vergt minder van je dan hardlopen ofzo, maar het houd je echt wel fit.

En inderdaad: alles wat ik meer doe dan op de bank liggen met de afstandbediening in mijn hand is mooi meegenomen.........