CGJ12 schreef:L2 gehele proef niet aan de teugel?
..... minder dan 50% ........ zeker weten.
Ik mag het hopen....
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CGJ12 schreef:L2 gehele proef niet aan de teugel?
..... minder dan 50% ........ zeker weten.
supertammy schreef:KarinvdM schreef:Waar komt het toch vandaan dat mensen denken dat een paard in de B niet nageeflijk hoeft te zijn??? (zie ook punt 27 van de proeven.)
In de B wordt er nu eenmaal minder streng naar gekeken als je paard nog wat rommeliger in de aanleuning is. Ik denk dat dit op zich niet zo erg is. Je paard moet in het begin tenslotte ook nog ervaring opdoen.
Gulpje schreef:Ik schrijf geregeld mee bij een bevriend jurylid. Elk paard in de B wat níet nageeflijk loopt krijgt op élk punt een 5, met als commentaar, juist ja: niet nageeflijk. Zo'n ruiter komt dan bijna altijd rond de 153/155 punten uit als het er niet minder zijn.
mereldevogel schreef:Overigens vind ik het wel dom als mensen een hoger wedstrijdniveau kiezen dan hun trainingsniveau; starten moet je imo pas doen als je daar helemaal klaar voor bent. Dat gebeurd volgens mij lang niet altijd, maar dat is een andere discussie..

) mereldevogel schreef:Citaat:Een paard dat niet nageeft kan geen voldoende halen voor het wijken.Voor geen enkele oefening!
Een paard dat niet nageeft loopt in zijn gehele lijf niet correct.
Geen ruggebruik, drukt dus de rug weg, niet van achter naar voren, dus loopt op de voorhand, geen stelling en buiging, en noem al die andere onderdelen maar op.
Ben ik het absoluut mee eens, maar ik zie zó vaak dat paarden die niet netjes lopen (laten we het dan zo noemen, dan heb je de B er ook bij..) tóch goede punten krijgen voor een oefening. Dit kan dan ook in het L2 gebeuren. Wat doen ze daar dan mee qua punten, want nu heb je iets om 'af te straffen'. (Want, nu 'moet' het paard 'goed lopen'.)
Ik hoop dat ik te volgen ben, want ik vind het lastig uitleggen.

'] word het strenger afgestraft omdat je verder bent in de africhting. in de B word je OOK op de aanleuning 'afgestraft' als die niet correct is maar met zekere mate omdat het nog alijd voor basis/beginnend staat en 'het netjes lopen' dus nooit beter kan zijn dan wanneer je verder bent. [l1/l2]
steffie4ever schreef:
dit heeft te maken met de moeilijkheidsgraat....
Citaat:Degenen die er dus zo doorgefietst zijn, die komen zichzelf echt wel in het M tegen wanneer ze schouderbinnenwaarts en keertwendingen enz moeten gaan rijden.
met veel comentaar als tegen de hand en niet nageeflijk en vooral geen impuls. i
want dan had ik echt mijn vraagtekens gezet of de jury's wel goed kijken.
en helaas zijn de momentopnames van willem en mij tijdens een wedstrijd altijd fout... hoe leer ik mezelf toch af dat ik me niet zo op moet fokken

supertammy schreef:KarinvdM schreef:Waar komt het toch vandaan dat mensen denken dat een paard in de B niet nageeflijk hoeft te zijn??? (zie ook punt 27 van de proeven.)
In de B wordt er nu eenmaal minder streng naar gekeken als je paard nog wat rommeliger in de aanleuning is. Ik denk dat dit op zich niet zo erg is. Je paard moet in het begin tenslotte ook nog ervaring opdoen.