Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Esperanza schreef:Ik heb een twee paards Waco. Deze heeft een zeer laag eigen gewicht...600kg.
Elegance schreef:Er zijn een aantal punten die van belang zijn (ongeacht merk/model trailer)
1) Ga minimaal voor hout met kunstof toplaag (UV-bestendig) en niet voor (groene betonplex). Betonplex verkleurd waar je bij staat.
2) Verlaagd chassis (tegenwoordig bij alle nieuwe trailers standaard)
3) Rubber gietvloer (geen gedoe met losse rubber matten)
4) Achterklep met verlijmde rubber mat i.p.v. houten latten
5) Panieksluiting op de borststangen
6) Transparant tussenschot (i.p.v. dicht houten schot)
7) Witte binnenkant van de trailer geniet de voorkeur
8) Automatisch opklapbaar neuswiel
9) Trapbescherming tegen de zijwanden (je kunt het ook "rot"bescherming noemen, meestal beginnen de zijwanden net boven de vloer te rotten doordat het paard de watervaste toplaag heeft beschadigd)
dutske schreef:Elegance schreef:Er zijn een aantal punten die van belang zijn (ongeacht merk/model trailer)
1) Ga minimaal voor hout met kunstof toplaag (UV-bestendig) en niet voor (groene betonplex). Betonplex verkleurd waar je bij staat.
2) Verlaagd chassis (tegenwoordig bij alle nieuwe trailers standaard)
3) Rubber gietvloer (geen gedoe met losse rubber matten)
4) Achterklep met verlijmde rubber mat i.p.v. houten latten
5) Panieksluiting op de borststangen
6) Transparant tussenschot (i.p.v. dicht houten schot)
7) Witte binnenkant van de trailer geniet de voorkeur
8) Automatisch opklapbaar neuswiel
9) Trapbescherming tegen de zijwanden (je kunt het ook "rot"bescherming noemen, meestal beginnen de zijwanden net boven de vloer te rotten doordat het paard de watervaste toplaag heeft beschadigd)
de stukjes in het vet: waarom moet dit precies zo zijn?
en wat wordt bedoeld met een transparante tussenwand?
Elegance schreef:dutske schreef:de stukjes in het vet: waarom moet dit precies zo zijn?
en wat wordt bedoeld met een transparante tussenwand?
ik had ze niet vet gedrukt..![]()
maar een transparant tussenschot: trailer lijkt daardoor wat ruimer dan een dicht tussenschot. Daarom is ook een witte binnenkant belangrijk.
Roadracer schreef:Ik heb laatst ook gelezen dat het voor paarden prettig is als het tussenschot flexibel is, zodat paarden als ze hun evenwicht proberen te bewaren, hun hoeven even breed kunnen zetten (onder het rubber, of wat het dan ook is, door)

Roadracer schreef:Ik heb laatst ook gelezen dat het voor paarden prettig is als het tussenschot flexibel is, zodat paarden als ze hun evenwicht proberen te bewaren, hun hoeven even breed kunnen zetten (onder het rubber, of wat het dan ook is, door)
Elegance schreef:Roadracer schreef:Gezien dat je 2 haflingers hebt zou ik inderdaad voor een 2-paards gaan. De trailer gaat misschien wel 20 jaar mee, en in de toekomst ga je vast wel met alletwee tegelijk ergens heen.
Heb je je BE? dat is wel echt noodzakelijk voor een 2-paards!]
je be is niet noodzakelijk voor een 2-paards trailer!!
ik mag met mijn auto (ford mondeo) een 2 paards trailer trekken met een fries erin zonder mn E rijbewijs. en deze info klopt. hebben het bij de anwb nagevraagd en de politie. het zit zo je mag met een B rijbewijs een aanhanger trekken die niet zwaarder is dan het ledig gewicht van je auto. dus ik mag met mijn auto(ledig gewicht1276 kilo) een 2 paards trailer trekken met een fries erin.
ledig gewicht trailer ong 700 kilo + ong 500 kilo van mn fries zit ik op 1200 kilo dus mag zonder E.
quote]
sjorsie schreef:mijn BE bewijs wil ik toch gaan halen, het is toch heel anders met aanhanger dan zonder nl en dan leer ik het meteen goed
maakt het veel uit, hout of Polyester?
Sterre schreef:Ik heb een Humbaur Rapid plus, mét vooruitstap.
Hele prettige trailer; ruim, zeer stabiel en heeft een zeer goede wegligging. (zowel met-, als ook zonder paarden erin.)
Elegance schreef:Roadracer schreef:Ik heb laatst ook gelezen dat het voor paarden prettig is als het tussenschot flexibel is, zodat paarden als ze hun evenwicht proberen te bewaren, hun hoeven even breed kunnen zetten (onder het rubber, of wat het dan ook is, door)
Klopt... dan kunnen ze (vooral in de bochten) beter corrigeren. Bij een houten schot niet.
SuzyE schreef:ikke20 schreef:
ARGHHHHHHHHH, help help, nou is die discussie al zo vaak geweest.. wanneer gaat er bij sommige mensen nou eens een lichtje branden! Oke nog 1 keer:
Je trailer MOET in zijn totaal (dus leeggewicht + laadvermogen) lichter zijn dan het gewicht van jouw auto. En de totale combinatie (auto + laadvermogen + trailer + laadvermogen) mag niet boven de 3500 kg uitkomen.
Tweepaardstrailer hebben minstens een totaal gewicht van 2000 kg, dus dat mag nooit met alleen je B!
ennuh die fries van 500 kg zou ik nog maar eens op de weegbrug zetten.