Wat mijn andere paard wel doet is als ik wil opstappen en de beugels naar beneden doe en weer terug wil lopen, dat ie me eerst een knuffel wil geven en vervolgens me tegen probeert te houden met opstappen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Is een teken van dominantie, niet alleen als hij zijn hoofd naar zijn borst toe duwt. Zou het zelf niet goed vinden, hij is sterk genoeg om zijn hoofd zelf te dragen.
met zn achterbenen niet geraakt maar beetje imponeren.
.
Elmond schreef:En als je paard dan bij je pa ofzo in het kruis gaat snuffelen...ruikt die persoon dan gewoon lekker of issie dan gay?
Over het algemeen ben ik daar wel gemakkelijk in hoor. Als een paard bijv jeuk heeft en hij wil zijn hoofd aan mij schuren dan ga ik altijd heel hard zijn hoofd krabben, je ziet de opluchting van de jeuk die ze hebben van ze afkomen. Ipv het paard te straffen ofzo help ik hem gewoon dmv hem van zijn jeuk te verlichten. En in veel gevallen die ik tot nu toe heb meegemaakt had het paard ook daadwerkelijk jeuk. Maar wanneer ik echt een douw krijg dan attendeer ik het paard er wel even op dat ik een mens ben en geen soortgenoot die even groot is
en dan gaan die ogen half dicht, en zo kunnen we echt lang blijven staan 

Hij legt nooit echt gewicht erop gewoon zachtjes legt hij dan zijn hoofd op mijn/haar schouder doet de oogjes halfdicht en ontspant. Ik betwijfel dat het een teken van dominantie is eerder van vertrouwens zoals de meeste al zeggen
. 
Hij legt nooit echt gewicht erop gewoon zachtjes legt hij dan zijn hoofd op mijn/haar schouder doet de oogjes halfdicht en ontspant. Ik betwijfel dat het een teken van dominantie is eerder van vertrouwens zoals de meeste al zeggen
.