Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Wederom
)
AnnePles schreef:Allereerst wil ik even kwijt dat ik het met Lielle eens ben. Laten we het vooral gezellig houden.
Het jureren of eigenlijk de juryleden is al jaren een discussiepunt. Dat kan niemand ontkennen. Iedereen heeft wel eens een jurering meegemaakt waar men het niet mee eens is.
Als je besluit te gaan jureren weet je dat er altijd mensen zijn die een andere mening hebben en dat ook zeggen. Het is dan ook een kunst om te zorgen dat elke ruiter na zo'n discussie/gesprekje met een goed gevoel naar huis gaat !
Het belangrijkste vind ik van een jurylid dat deze DURFT te jureren EN opbouwend/motiverend jureert. Een 8 of hoger geven als het waard is maar ook een onvoldoende geven als dat een onderdeel waard is. Ik moet eerlijk zeggen dat niet elke jurylid opbouwend en motiverend jureerd. 5en en 6en lijsten komen maar al te vaak voor maar opmerkingen tegen ruiters als "wat doe je hier in godsnaam", "je kan beter naar huis gaan" enz. komen helaas ook voor. Heb ze gelukkig zelf nooit te horen gekregen maar stond er wel bij toen het gezegd werd. Dat vindt ik heel jammer. Dus ja, ik heb respect voor iemand die zn vrije dag ervoor opoffert om ons te beoordelen (waar men overigens wel een vergoeding voor krijgt) maar niet voor juryleden die iemand de grond in trappen. Zoals er al gezegd werd.....ieder doet het voor zn plezier en hobby.
Om even terug te komen op de grijze zone (want daar ging het uiteindelijk om)
Ik denk dat de jury wel redelijk moet blijven. Een xtje schrikken en een stukje wegspringen kan altijd, we hebben te maken met levende wezens. Als de ruiter dan toont het paard erg snel weer onder controle te hebben dan zou ik persoonlijk als jurylid een oogje toeknijpen.......maar ja......ik ben geen jurylid.
*