Wanneer vrijwillig proef stoppen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Wanneer vrijwillig proef stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:53

beb schreef:
als je met je paard kreupel je proef verlaat heb je geen verliespunten hoor!!!!!!!!!!!!! en je kan als jury zijnde niet zeggen dat je de coupons terug geeft al is het soms krom dan moet je dat voorleggen op een knhs vergadering en geen eigen rechter gaan spelen het zijn nou eenmaal de regels en daar dien je je helemaal als jury zijnde je ook gewoon aan te houden.

Het was even héél moeilijk lezen zonder komma's en punten, maar ik geloof dat ik de helft ervan een beetje begrijp....... Nagelbijten / Gniffelen

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:59

Als je met een kreupel paard een proef verlaat krijg je geen verliespunten!!!!!!!!! En je kan als jury niet zeggen dat je decoupons terug geeft, al is het soms krom. Dan moet je het voorleggen op een knhs vergadering en geen eigen rechter gaan spelen. Het zijn nou eenmaal de regels en daar dien je je helemaal als jury zijnde aan te houden. Is het zo wat duidelijker?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:08

Ik ben afgelopen winter ook gestopt midden in mijn proef omdat mijn paard in de galop helemaal begon te flippen.
Het drafgedeelte was zelfs nog winstpuntwaardig en voor de capriolen die ze in de galop maakte kreeg ik zelfs nog vieren.
Ik had echt verwacht tweeen te krijgen maar de jury zei na de wedstrijd dat ik zo positief zat te rijden dat ze me niet afstrafte.
Helaas had ik wel 2 verliespunten maar daar zit ik niet zo mee hoor. Ik voelde dat mijn paard supergestresst was en vond het niet eerlijk tegenover haar om door te rijden. Daarbij had ik ook geen zin om als laatste op de uitslaglijst te staan. Dan maar helemaal geen punten.
Ik zag de mensen me nakijken toen ik de ring uitging en waarschijnlijk dacht men dat ik mijn paard wel zou straffen.
Dat heb ik dus niet gedaan en heb wel opnieuw aangegaloppeerd in de losrijhal en heb haar met haar neusje over de grond gereden en zo de ontspanning opgezocht.
Dit was wel de eerste keer in mijn 24 jaar wedstrijd rijden dat ik verliespnt. reed.

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:11

Ja kan gebeuren maar dat hoort er ook bij het blijft een dier. Je hebt het in ieder geval wel netjes opgelost je maakt weleens anders mee.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 06:51

beb schreef:
En je kan als jury niet zeggen dat je decoupons terug geeft, al is het soms krom. Dan moet je het voorleggen op een knhs vergadering en geen eigen rechter gaan spelen. Het zijn nou eenmaal de regels en daar dien je je helemaal als jury zijnde aan te houden. Is het zo wat duidelijker?

Kom nou toch, je hoeft toch niet roomser te zijn dan de paus??? Vorige keer kwam er een amazone in de ring met een muisgrijs jasje, het prijskaartje hing er bij wijze van spreke nog aan! Die heeft een waaschuwing gekregen maar ze mocht gewoon starten. Dat jasje maakt toch niks uit voor haar prestatie, dat kind was al zo teleurgesteld dat ze alleen mocht springen met dat mooie jasje...
Moet dat dan ook worden voorgelegd op de KNHS vergadering? En wat ktijg je dan voor antwoord, zie CGJ's reactie, niks nada nothing, zelfs niet als je het schriftelijk aankaart!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:39

Zo had ik afgelopen weekend iemand in de ring die geen sperriem had maar wel het lusje. Die mag je officieel ook uitsluiten. Maar sjonge, jonge, als je dat gaat doen, dan wil je echt op de stoel van God zitten, he CGJ Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:20

Fitzroy schreef:
Zo had ik afgelopen weekend iemand in de ring die geen sperriem had maar wel het lusje. Die mag je officieel ook uitsluiten. Maar sjonge, jonge, als je dat gaat doen, dan wil je echt op de stoel van God zitten, he CGJ Knipoog

Klopt, dan kun je gelijk minstens 30% van alle Z1-ruiters gaan uitsluiten die hun M2-hoofdstel hebben omgeturnd tot S&T-hoofdstel........ Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:00

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:

Klopt, dan kun je gelijk minstens 30% van alle Z1-ruiters gaan uitsluiten die hun M2-hoofdstel hebben omgeturnd tot S&T-hoofdstel........ Haha!
.

Tja, en dat terwijl je rond de € 35,00 erg mooie Engelse neusriemen (zonder lusje) kunt kopen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:02

En voor dat geld kan je ook 2 uur privéles nemen..( en een schaar)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:52

amondi schreef:

Ik doe het anders..........

Ik koop altijd neusriemen ZONDER lusje.
Die sperriem kan je er ook zó wel achterlangshalen......... Niet te moeilijk doen mensen..... Knipoog

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:10

ja oke maar als je gaat starten weet je toch het wedstrijd reglement! in andere gevallen wordt dat ook van de jury geeist! En je moet als jury zijnde maar de coupons eens terug geven om geen verliespunten te geven. dan heb je het ook gelijk gedaan want dan handel je volgens andere weer niet volgens de regels,het is ook nooit goed. daarom kan je je maar beter aan de regels houden en dat heeft niks met je eigen god nvoelen te maken maar ik heb dat nou zo vaak fout zien gaan bij ons in de buurt. en als er iemand met een verkeerd kleur jasje nou niet uitsluit daar zal niemand zo snel over vallen, maar wel over een paard wat op dat moment om welke reden dan ook z'n proef verpest.Er staat altijd wel iemand langs de kant die ff kijkt wat een jury daarmee doet.

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:17

We hadden het ook toch over een paard dat een slechte proef had gelopen en over verliespunten entoch niet over een neusriem of verkeerd jasje? al hoewel je op een selectie wedstrijd daar wel gelijk op afgestrft word omdat dan wel de regels veel strenger nageleeft moeten worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:35

Beb, kun je misschien hoofdletters en leestekens gebruiken ?
Je teksten zijn niet erg leesbaar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:58

je moet leven naar de gedachte van een wet, niet naar de regel.
Vraag maar aan Verdonk.

Als jury ben je 4 minuten God, dat is hier al veel langer, zo'n beetje als regel, op Bokt gestelt. Als jij iemand gelukkig kan krijgen met het teruggeven van de coupon, dan intrepeteer je de regel, juist omdat de regel eigenlijk fout is!
En we hadden het niet over een M combinatie die geen basis heeft, maar iemand waarvan het paard flipt!
Die is al 8 euro, benzinekosten, een halve dag en haar ego kwijtgeraakt. Dan kan jij best die coupon kwijtraken!

P.s., ik ken ook iemand die maar wat blij was met 2 VP's wegens de ring verlaten op de FK, hoefde ze nog niet naar de Z2 EN stond ze mooi niet in de uitslagen als laatste! Dus je zal het nog wel moeten kortsluiten met de deelnemer....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:27

amondi schreef:

Voor 35 euro? Dus zelfs de lessen zijn goedkoper in Friesland?? Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:51

Ik krijg zelfs voor 30 euro twe uur les. Tong uitsteken

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:50

Nou ik vind het een beetje vaag, om te denken ;ik geef ze geen verlies punten, want ach ze is al 8 euro armer en haar halve dag kwijt.Dat is het risico van het vak!!!!!!!!!!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:02

beb schreef:
Nou ik vind het een beetje vaag, om te denken ;ik geef ze geen verlies punten, want ach ze is al 8 euro armer en haar halve dag kwijt.Dat is het risico van het vak!!!!!!!!!!!!

Verklaar dan eens waarom je een springparcours wel gewoon mag verlaten zonder verliespunten.
Als een paard echt gaat flippen vind ik dat je mag stoppen. Gevaar voor eigen leven mag je toch wel ontwijken. In de klasse B krijg je geen verliespunten, om in de L1 te komen zal je toch punten gehaald moeten hebben en dus zullen ze een paard wel degelijk onder controle kunnen houden. Als het je dan toch niet lukt om je paard in bedwang te houden om wat voor reden dan ook vind ik dat je vrijwillig de proef mag verlaten. Ik zie ook niet in wie daarvan de dupe zou worden. De rest van de deelnemers is een concurrent kwijt dus die zullen niet zeuren. De kans is groot dat het paard het de volgende keer niet doet dus het zal niet liggen aan de rijtechniek en niveau. Je houd de boel niet op in de ring dus dat is weer een voordeel en je wordt er niet rijker van.

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:06

De keuze is toch vrij om te stoppen,alleen je hebt wel verliespunten.Ik zou zelf ook stoppen al het te gevaarlijk wordt ,maar ik weet wel dat ik dan verliespunten heb.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:13

beb schreef:
De keuze is toch vrij om te stoppen,alleen je hebt wel verliespunten.Ik zou zelf ook stoppen al het te gevaarlijk wordt ,maar ik weet wel dat ik dan verliespunten heb.

Nogmaals waarom hebben ze dat bij het springen dan niet!
Ik weet best dat de regels moeten worden gevolgd. En in die zin heb je wel gelijk maar zeg nou zelf die regel is toch kansloos

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:16

ja dat is ook krom dat dat bij het springen wel mag!!! ja er zijn zoveel regels, waarvan ik het nut niet inzie.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:17

beb schreef:
ja dat is ook krom dat dat bij het springen wel mag!!! ja er zijn zoveel regels, waarvan ik het nut niet inzie.

Gelukkig maar.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:22

Fitzroy schreef:
Beb, kun je misschien hoofdletters en leestekens gebruiken ?
Je teksten zijn niet erg leesbaar.

TEM TEM TEM TEM
Hamer Hamer Hamer

Haha! Haha! Haha!

Dit soort opmerkingen heeft mij zowat op de brandstapel doen belanden..... Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:24

amondi schreef:
P.s., ik ken ook iemand die maar wat blij was met 2 VP's wegens de ring verlaten op de FK, hoefde ze nog niet naar de Z2 EN stond ze mooi niet in de uitslagen als laatste!

..... Ik ken iemand die dat deed op de NK ........ Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 05:32

Heeft die ook meteen een Ban gehad of waren ze vergeten te TEMMEN???