wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:33

MaRcIaNo schreef:
maar ik mag toch wel mijn verhaal doen wat ik er van vind!

Ja natuurlijk, maar daar mogen anderen dan toch ook op reageren?!? Lachen

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:41

ik vind dat je maar beter thuis kan blijven als je zo zeurt

je weet waar je aan begint als je wedstrijden rijd

zorg dat je alles bij je hebt en maak er een gezellige dag van
(goede vliegenspray bv)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:34

KarinvdM schreef:
Ik vind dat je wat zit te zeuren... Bloos

Ik ook! Zuidwolde is altijd prima voor elkaar en op een groot concours kan je niet altijd verwachten dat JOUW ring binnen 5 minuten klaar is (aangezien er nog iets van 10 andere ringen waren!) en als jij het te warm vind om te rijden moet je niet gaan en gaan zwemmen ofzow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:35

O ja, ik ben vanmorgen dus ook nog geweest en het stond allemaal prima aangegeven!! Vanaf de n48 stonden er borden en je kan zelf ook een routeplanner erop los laten...

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:20

Ach, ik was gisteren op een klein concours en daar werd ook niks bijgeschreven ofzo.
Lang gewacht, bleek ik net geen prijs te hebben, tja jammer dan.
De pony stond met een zonnestraal- afwerende vliegendeken op lekker hooi te eten dus die had nergens last van Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:27

Ik jureerde vannochtend op een kleine, onderlinge wedstrijd en moest om 8 uur beginnen. Omdat ik een vorige keer die kant op (ander bedrijf in de buurt) 2 keer over de aangegeven tijd had gedaan om er te komen, zat ik vannochtend al om half 8 in de auto. En toen bleek mijn schrijfster het bedrijf goed te kennen en blindelings te kunnen vinden Haha! Met als gevolg dat we daar nog 3 kwartier konden thee leuten, zonnebrand smeren etc. Maar voor hetzelfde geld had ik weer moeten zoeken. Een aantal routebeschrijvingen vergelijken lijkt me logisch als je ergens vreemd heen moet. En extra vroeg weg ook.

Voor secretariaten niets dan respect. Maar ook ik heb dit respect uit ervaring gekregen. Begonnen als voorlezer en ringmeester, voer nu het secretariaat voor onderlinge wedstrijden. Met zo'n 70 tot 90 starts op een dag geen groot concours natuurlijk, maar wel met het nodige werk, ruiters en hun ouders plus opa's en oma's gelukkig houden etc. En degenen met de grootste mond blijken vaak het minst genegen even een handje te helpen zodat de prijsuitreiking wat eerder plaats kan vinden! Dus de eerder gegeven tip: help eens een handje mee, daar ben ik dik voor. Geen betere manier om te ervaren wat bij het organiseren van wedstrijden komt kijken.
Secretariaten moeten alles maar snel snel doen, want o wee als een paard een half uurtje op de trailer moet staan, maar naast snel moet het natuurlijk ook nog foutloos.

Toch maak ik als secretariaat ook ontzettend leuke dingen mee, dat ook weer Lachen

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 05:33

niet zeuren je moet maar denken de organisatie doet zijn best en het zijn allemaal vrijwillegers,en kijk voor de tijd als je weggaat even op de routeplanner op de computer of bel met de vereniging die de wedstrijd organiseerd en vraag daar even de route aan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:18

Zullen we ruilen? Hier is het op zomerconcoursen redelijk normaal dat je nadat je hebt gereden een paar uur zit te wachten. Ter vergelijking: Om 9 uur start een ring en om 2 uur worden punten bekend gemaakt. Een uur wachten is luxe joh!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:59

kan het van de ts ook wel voorstellen als je net een baaldag hebt.
Kan ook de mensen van het secetariaat heel goed begrijpen, weet ook hoeveel werk het is...

* maar als ik toch ff mijn mond open doe....laatst hebben 5 uur (!!!) moeten wachten op de uitslag. Dus toen iedereen klaar was in alle ringen, nog 5 uur moeten wachten. Sigaar Ook was er geen enkele ringmeester voor 8 ringen, hingen nergens de startlijsten en was er geen plek om te zitten na de wedstrijd (natuurlijk kan niet iedereen tegelijk zitten, maar er waren ong. 10 picknickbankjes voor alle mensen die er waren)*

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:02

nou hier in de buurt zijn ze altijd juist beter georganisseert dan de kleine.. zoals CH schoorl, CH Bergen en CH Heilloo zijn altijd super georganiseerd en heel gezellig ondanks de hitte Lachen grootte concoursen duren áltijd lang, moet je rekening mee houden Lachen groot concours = hele dag weg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:40

Nou ik geloof dat je jezelf 2 1e prijzen door de neus hebt geboord...

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:43

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:53

idd mee eens...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:37

Anne_GTI schreef:
Die ruiters van tegenwoordig zijn niets meer gewend. Vroegah in mijn ponytijd ging je met z'n allen om half zeven met de vrachtwagen weg en was je blij als je om half zeven 's avonds weer thuis was. Je reed 1x dressuur, 1x springen, 1x achttal en 's middags stond je nog rustig een uur in een parade.

Moraal van dit verhaal: wees blij dat de parade's afgeschaft zijn en loop niet te zeuren.

Dit is mij erg bekend Haha! En het was altijd gezellig .... Vindt t best snel als je je punten binnen een uur heb. Op Hoofddorp had ik om 8 uur prijsuitreiking en had gestart om half 6 en 6 uur. Nou ff voetbal gekeken (WK tegen Ivoorkust) met de rest van de club nog ff wachten op prijsuitreiking en ik was om 21.00 uur thuis ofzo

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:07

iedereen heeft hier zijn eigen menig over! ik accepteer jullie mening! maar ik vind dit en dat is mijn mening!

kan kloppen dat is 2 x eerste was, had ik op internet nog gezien!

helaas kwamen is stress al aan omdat we het niet vinden konden( we hadden routeplanner van startlijsten gebruikt!).

ik ga er verder niet zo meer op in!
ik weet nu wat jullie er van vinden! maar ik vind het ook lekker om nog een half dagje voor mezelf te hebben!

zo denk ik erover!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:44

dan moet je kleinere wedstrijden uitzoeken Knipoog hoe je niet metteen kwaad te worde Bloos!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:49

Gomir schreef:
Misschien iets minder mopperen op een ander en zelf eens wat meer doen binnen een wedstrijdorganisatie.

Niets aan toe te voegen.

Wees blij dat die mensen met dit weer nog in een heet hok willen zitten om die punten van die coupons voor je op te tellen, dat ze hun dag aan jou willen verspillen en alle dagen/maanden ervoor. Wees blij dat er nog mensen zo medelevend zijn dat ze VOOR JOU een wedstrijd organiseren. Zonder deze mensen, die keihard hun best doen, kan jij geen wedstrijd rijden.

Doe wat nuttigs, ga vissen ofzo. Maar ga hier niet vreselijk lieve vrijwilligers belachelijk zitten maken.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:54

alweer zo'n zeurmuts. sorry hoor maar je zit wel te zeuren over dat het lang duurt voor je je punten had, maar verplaats je is in hun. hebben hun het niet heet? hebbe ze het niet druk?

ik help als er hier een wedstrijd is altijd mee in de rekenkamer. je hebt altijd van die zeurpruimen die komen zeuren hoelang het nog duurt. ze snappen niet dat het door hun komt dat het zolang duurt! ben je alles aan het narekenen komt die weer wat vragen enen later komt een ander weer iets vragen, en vooral op zo'n groot concour duurt het lang ja. maar boeiend. als het bij mij te lang duurt nou dan ga ik gewoon mn paardje naar huis brengen en kom ik later terug!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:00

dr zijn dr zat die niet eens op wedstrijd kunnen!

snap best dat het tegen zat maar beetje tevredenheid/positieviteit is ook goed

ArGieVai

Re: wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:00

idd mee eens, op zo'n grootte wedstrijd kan je niets meer van hun verwachten.. ze doen toch ook hun best??

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:01

Als je zelf eens mee zou helpen op bijv. het secretariaat/rekenkamer zou je denk ik dit topic niet gestart zijn...Het is echt veel werk!
Dat van die routebeschrijving vind ik helemaal dom overkomen, jij wilt daar toch heen??

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:53

Ik vind het niet zo erg om lang te wachten, neem een paar stoelen mee en lekker eten en drinken, dan vermaken wij ons daar wel hoor!! Wij hebben er meestal wel vrienden die ook moeten rijden is altijd erg gezelig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:28

MaRcIaNo schreef:
maar ik vind het ook lekker om nog een half dagje voor mezelf te hebben!

Lekker thuisblijven dan, concoursen moet je rijden omdat je het graag doet, niet omdat je er met tegenzin zit. Op concours is toch een dagje uit, je hobby waar je van geniet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:36

inmiddels is het TS wel duidelijk, vandaar hier een slotje.