dé bh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: dé bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:10

Henzz schreef:
Ik heb tijdens het rijden altijd (over mijn BH) een strakke sporttop van Nike aan. Dat is heel stevig en zit goed!

Beleive me, als je met cupmaten gaat slingeren zoals ze hierboven genoemd zijn dan is dit echt niet voldoende. Berlei adviseert niet voor het paardrijden voor niets de hoogste impactlevel bij een grote cupmaat.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:34

Ik heb een d en gebruik ook shochabsober bevalt erg goed moet ik zeggen heb dat ding al meer dan een jaar

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:48

Ik heb maar 1 gewone bh die ik tijdens het rijden ook zou kunnen dragen, maar de rest is daar gewoon veel te slap voor.
En zulke grote heb ik nou ook weer niet (c, d en soms pas ik zelfs b)

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:38

MW --> VMR-RUI

Vaaagheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:25

ik heb een sport beha gekocht bij de livera ( cup c).. zit echt heel fijn

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:09

Vaaagheid schreef:
zit echt heel fijn

Dat vind ik echt zo'n vaag criteria voor een sportbh. Tuurlijk zit hij fijn! Anders koop je hem toch niet? Maar daar gaat het helemaal niet om, de bh moet ook voldoende steun geven tijdens het sporten. En daar gaan veel vrouwen de mist in. Ze hebben niet door hoeveel impact het sporten op de borsten heeft en wat voor een bh ze dan het beste kunnen dragen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:04

De enige BH die ik goed genoeg vind, is de Action shape van Champion. Ik heb cup E en die Shockabsorbers zitten voor geen meter... geven echt totaal geen steun. De Action shape is de enige die bij mij plat drukt en dat is wat een sportbh moet doen om de beweging van de borsten te reduceren.

Het is trouwens van essentieel belang om de sportbh niet te lang te gebruiken. Bij dagelijks gebruik (en bijbehorende hoeveelheid wassen) echt na drie maanden vervangen!
Dat betekend dus inderdaad minimaal 4 BH's per jaar... ongeveer 200 euro dus.... maar dan heb je tenminste niet op je 25ste dusdanige hangtieten dat er het één en ander verbouwd moet worden om het er zonder sportbh ook nog fatsoenlijk uit te laten zien.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:58

3 maanden? dat is wel extreem kort, lijkt me. Ik doe er veel langer mee, zeker 3 jaar. En aangezien ik op mijn 40e, na 20 jaar rijden mijn G-cupjes nog steeds op niveau heb, is dat wel het bewijs dat dat ook kan.
Ik vind ook dat je dat van dure bh's mag verwachten, als dat niet zo zou zijn, zou ik echt gaan reclameren.
Wel is het beter om er 2 te hebben, zodat je regelmatig kan wassen. Te lang doordragen en het zweet in laten werken is niet goed.

En wat de pasvorm betreft: iedereen is anders en wat bij de een als gegoten zit, zit als een dweil bij de ander. Daarom zijn er ook zoveel verschillende. Daarbij kan je dus niet op de mening van anderen afgaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:02

Ik heb al verschillende programma's gezien waarbij sportbh's werden besproken. Experts raden écht aan om ze na 3 maanden intensief gebruik te vervangen Ja

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:12

de shock absorbers zijn er in meerdere modellen.
Dus dat ze geen steun geven, hangt waarschijnlijk van het model af. Ik heb er ook 1, maar ik vind wel dat die voldoende steun geeft, maar toch zakken de bandjes af. Ik heb hem gekocht bij een lingeriezaak, waar ik me goed voor heb laten liggen. (ik heb een cup F)

Ik had een bh van Triumph, helemaal dol was ik op dat ding, maar dat model wordt helaas niet meer gemaakt. En daar baal ik best wel van.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:21

Aimee schreef:
Ik heb al verschillende programma's gezien waarbij sportbh's werden besproken. Experts raden écht aan om ze na 3 maanden intensief gebruik te vervangen Ja

Ik vind mezelf de beste expert om te beoordelen of mijn bh nog goed steunt of niet Clown
maar ik blijf erbij dat willekeurig welk artikel dan ook dat 50 euro kost, niet versleten mag zijn na 3 maanden gebruik.

LieveLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:21

Ik heb zelf ook erg grote borsten (D/E) en ik heb 2 sportbeha's die ik voor Paardrijden & Turnen gebruik. Ze zijn van het merk Fila en ik spreek er alleen met lof over! Lachen
Ze zijn te koop bij de Livera.

Succes! Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:03

Symbeami schreef:
de shock absorbers zijn er in meerdere modellen.
Dus dat ze geen steun geven, hangt waarschijnlijk van het model af. Ik heb er ook 1, maar ik vind wel dat die voldoende steun geeft, maar toch zakken de bandjes af. Ik heb hem gekocht bij een lingeriezaak, waar ik me goed voor heb laten liggen. (ik heb een cup F)

Ik had een bh van Triumph, helemaal dol was ik op dat ding, maar dat model wordt helaas niet meer gemaakt. En daar baal ik best wel van.

Het model met de hoogste impactlevel is voor mij niet goed genoeg

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:07

beantsje schreef:
Ik vind mezelf de beste expert om te beoordelen of mijn bh nog goed steunt of niet Clown
maar ik blijf erbij dat willekeurig welk artikel dan ook dat 50 euro kost, niet versleten mag zijn na 3 maanden gebruik.

Dat is nou precies wat zo'n expert zei... vrouwen denken zelf wel te voelen wanneer een BH "op" is, maar in werkelijkheid rekt het elastische materiaal tijdens gebruik altijd mee en uit. Na drie maanden is dat te veel om nog dezelfde noodzakelijke steun te geven als een nieuwe BH.
De BH is dan niet versleten, maar het impactlevel is afgenomen.

Overigens heb ik het dan over dagelijks intensief gebruik.... iemand die twee keer in de week een halfuurtje rondkachelt, zal uiteraard langer met een sportbh doen, dan iemand die 6 dagen in de week 8 tot 12 paarden rijdt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:10

Diezelfde experts zeggen trouwens dat een écht goede sportbh de volgende dingen doet:
- de BH drukt de borsten "plat" tegen het lichaam aan
- de BH drukt de borsten naar elkaar toe
- de Bh drukt de borsten omhoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:55

Met dit laatste ben ik het helemaal eens, dat is idd wat een sportbh moet doen.
Ik rijd geen 6 dagen in de week en heb maar 1 paard. Da's waar. maar mijn huidige bh heb ik al weer een jaar (Wehkamp, merk: Glamorise) en geeft echt voldoende steun. Het ding heeft maar liefst 5 haken op de rug en mijn man moet me nog steeds helpen om hem vast te maken. Maar dat heb ik er graag voor over!

YES helaas was dit model bij Wehkamp niet meer te krijgen, volgens mij hebben ze dezelfde nu bij OTTO:
http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enf ... ductPage=0

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:52

ik heb een marlies dekkers bh die is heel goed kan ik zo mee wegrijden maar is geen sportbh

ik heb ook nog een triumph maar die vind ik minder dan mijn marlies dekkers bh

je kunt ook twee overelkaar heen aan doen, bij mij kan er dan echt niks meer bewegen, erg fijn met een E-maatje

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:48

Falona schreef:
Henzz schreef:
Ik heb tijdens het rijden altijd (over mijn BH) een strakke sporttop van Nike aan. Dat is heel stevig en zit goed!

Beleive me, als je met cupmaten gaat slingeren zoals ze hierboven genoemd zijn dan is dit echt niet voldoende. Berlei adviseert niet voor het paardrijden voor niets de hoogste impactlevel bij een grote cupmaat.

Ik heb zelf een E-cup en voor mijn borstverkleining had ik nog groter (dus heb wel ervaring) en bij mij werkt een sporttop over mijn bh erg goed. Maar nu ik lees over die impactlevels klinkt dat erg goed. Ik ga er eens voor kijken!

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:51

[quote="Falona"]
Ik merk dat heel veel met een gewone BH gaan paardrijden.
Dames investeer gewoon eens een keer in een goede stevige sportbh en ervaar het verschil!
quote]

Idd, sportbeha's bestaan om aan te doen tijdens het sporten. Pling

Vaaagheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:40

Falona schreef:
Vaaagheid schreef:
zit echt heel fijn

Dat vind ik echt zo'n vaag criteria voor een sportbh. Tuurlijk zit hij fijn! Anders koop je hem toch niet? Maar daar gaat het helemaal niet om, de bh moet ook voldoende steun geven tijdens het sporten. En daar gaan veel vrouwen de mist in. Ze hebben niet door hoeveel impact het sporten op de borsten heeft en wat voor een bh ze dan het beste kunnen dragen.

Bedoelde ook meer van dat niet alles 'heen en weer schud' Knipoog Dus dat ie voldoende steun geeft, etcetera Lachen

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:08

Ineke, de bh's van Marlies Dekkers geven inderdaad voldoende steun om ook mee te sporten. Maar vind je het niet zonde om met je mooie, dure BH te sporten? Deze BH's zijn minstens 85 euro!

Ik heb zelf 2 modellen van de Hunkemoller. En deze zitten prima. Ik heb ze met gekruiste bandjes, want met rijden vond ik het afzakken vervelend. De ene schud wel iets meer dan de andere (de andere schud helemaal niet, alles zit netjes op z'n plaats) maar volgens mij doen ze hun werk prima.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:26

beantsje schreef:
Dames, ga eens naar een echt goede lingeriezaak dus geen hunkemoller, en laat je een goede maat aanmeten! (desnoods maar "kijken, niet kopen")

Ik ben geslaagd, tot mijn stomme verbazing, bij Wehkamp.

Heel logisch. Knipoog

Anyway, ik zet dit topic even onder mijn actieve topics aangezien ik ook op zoek ben naar een nieuwe (en goede) sportbeha.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 06:28

Ik heb een hele fijne van Triumph, waarbij de bandjes met (heel sterk) klittenband vastzitten. Je kan hem dus flink aansnoeren zodat alles helemaal platgedrukt wordt. Hij is alleen heel erg lelijk, maar ja. Clown

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:40

Die Triumph is idd ook een goede, die heb ik vroeger ook gehad. Door die klitteband blijven de bandjes op lengte en schuiven ze niet stiekum steeds een beetje langer zoals bij de gemiddelde sportbh waardoor de steun verdwijnt. Ik ondervang dat zelf meestal door ze gewoon vast te naaien.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:32

Ik ben ook helemaal voor de Shock Absorber, en dan voor impact level 4, ik heb ook een andere gehad met een lager impact level, dat was meer zo'n 'plet-topje' Knipoog maar die schoof steeds omhoog...
Er heeft een aantal jaar geleden een artikel in de Bit gestaan over sportbeha's en dat paardrijden echt zo'n beetje het heftigst is voor je borsten... Ze zitten in feite alleen met de huid aan je lijf vast, dus dan snap je wel dat goede ondersteuning héél erg belangrijk is.
En dat geldt dus ook voor vrouwen met een A-cupje Lachen