Wij "grote" vrouwen willen....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:12

Ken het probleem.
Heb ook nogal stevige billen en een dikke kont... Heb wel 2 rijbroeken van Horoclion (ofzo), die passen wel in maat 48.
Wil je een kunstleren zitvlak, nog eens een maatje erbij. Heb er trouwens een hele leuke gekocht bij lavitasruitershop.nl (XoX op bokt)...

Nu koop ik voorlopig geen broeken meer, ben op dieet gegaan, al 3kg af op 2 weken... Dus zien dat ik binnenkort mooi binnen de maten pas...

Trieske_

Re: Wij "grote" vrouwen willen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:29

hiltje1973 schreef:
Ojaaaa, en laarzen. Tegenwoordig heb je al dikke kuiten bij een omvang van 40 centimeter. Daarna wordt het al maatwerk.....

nou heb toevallig gister leren chaps gekocht, ik heb maatje 36/38 helemaal niet veel dus, heb wel stevige kuiten, 38-40cm en dit was erg moeilijk om leren chaps te vinden die ik pas.... (de goedkope vielen zoals gewoonlijk meteen af)
Ik dacht nog bij mijzelf, goh er zijn toch genoeg mensen die forser zijn als mij, wat moeten die dan wel niet kopen..

Ik begrijp jullie helemaal....

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:47

Nou kun je nagaan als jij met maatje 36/38 al nauwelijks in standaard maten chaps past.......

Ik kwam ook altijd bij een ruitersportzaak in Rotterdam en daar stonden twee best wel stevige dames achter de toog, maar die dachten ook echt dat ze alles tegen me konden zeggen....

Als ik twijfelde over een broek....... tja hij staat echt goed hoor...... en normaal hebben we echt niet vaak van die heeeeeeeeeele grote broeken....... (maatje 44 volgens mij ?????)

En toen ik chaps pasten en ze zaten goed; .......... nou gelukkig maar..... want dit zijn de allergrooootste die we hebben........ (standaard merk xl ?????)

Maar ook toen een vriendinnetje van mij met maatje 36 een broek ging passen en ik erop aandrong dat ze een geodkope broek nam en ze dus met een kindermaatje kwamen aanzetten die dus toch te strak zat: goh........ nee die zit echt te strak.....goh je zou toch zeggen........ ze lijkt zo slank......... maarja....... hij zit echt te strak.............terwijl ze toch slank oogt..........maar goed nee, toch maar een grote broek....... (ja, kindermaatje 176 voor een volwassen vrouw met heupen ?????)

heb er wel er om moeten lachen, gelukkig ben ik niet snel beledigd......

Maarrrre tip om blij te worden: de outdoorrijlaarzen van Global paste ik gewoon een confectiemaatje (maat 42 schoen), dus zoooooo verschrikkelijk erg is het nou ook nog niet....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:36

MOndoni van Divoza heb ik altijd met maat 44. Ook heb ik nu een Global, donkerbruin met rood zitvlak en kniestukken. Ook mountainhorse (voor de helft van de prijs ) maat 44 paste ik gewoon.
Zadel geen problemen mee, heb een maatzadel. Vriendin van me heeft een maatzadel en een 20 inch. Zij heeft wel moeite met leuke rijbroeken te vinden. Stalgenootje heeft laatst bij xl equestrian een bordeaux rode broek besteld, dus even goed zoeken.
Ik heb moeite met leren laarzen. Niet omdat mijn kuit te dik is, maar mijn voeten te lang. Heb schoenmaat 44 en wil dolgraag stoere leren rijlaarzen type mountainhorse. Heb MH, Global, Petrie allemaal al gepast, maar zit allemaal te ruim om de enken en bovenin kan ik er een hand bij in doen.
Shirtjes xl valt vaak als L.
Lastig he, als je geen standaard maat hebt.
Ik ben trouwen ongeveer 1.81

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 06:11

HH heeft alle rijbroeken t/m 46, dus ook de leuke Raspberry en de Rosa...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:00

astridastrid schreef:
HH heeft alle rijbroeken t/m 46, dus ook de leuke Raspberry en de Rosa...

Maar die broeken vallen heel erg klein..
Ik heb een spijkerrijbroek van HH gepast en de 46 was veels te klein terwijl ik normaal 44 heb..

Misschien vallen deze groter omdat de stof anders is..
Ik vind ze wel gaaf, ga toch eens kijken of ze ze hier ook hebben Lachen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:57

mrie schreef:
Wat zou er nou veranderd, verbeterd kunnen worden voor vrouwen die wat groter zijn en toch ook willen wat ze willen. Wat missen wij nou?
Zo zoek ik mij steeds suf maar rijbroeken met een grote maat (44 dus dat valt nog wel mee)
die wel leuk zijn, dus geen gedekte kleuren en saai. Want als ik in zo'n winkel om me heen kijk dan hangen de rekken met xs tot en met 40 vol met leuke ruitjes en knal kleuren en de maten 42 tot en met veel zijn grauw grijs, donkerblauw bruinig en zo voort.
Ik ben altijd helemaal jaloers op de kinder broeken, die spetteren het het rek uit. Lekker..
T-oliebol een nog grotere ramp alles is maatje xs tot en met 38 en een klein beetje 40 want die vliegen er het eerste uit.
Dat zou toch eigenlijk een gaatje in de markt moeten zijn.
Kom op dames, wat willen wij nou.....

ChristineG schreef:
hmmm. Klinkt bekend. Ik zit zelf altijd met een vaag schuldgevoel... Gaat het wel goed, ben ik niet te zwaar voor mijn paard. Elk misstapje een schrik in mijn lijf.... 'en toch weet ik dat ze het makkelijk kan. Maar ja.... het gevoel van onzekerheid kan ik maar moeilijk van me afschudden. Nu ben ik ook nog een beginner, maar eerlijk is eerlijk, wel een goede beginner en ik zit het paard niet in de weg. Misschien moet ik er gewoon niet te veel over piekeren. En mijn rijbroek heb ik in Duitsland gekocht waar ik toen woonde, het is een Cavallo en met een zeer goede pasvorm. Wel "gewoon" blauw, maar dat vond ik toevallig ook mooi.... Knipoog

Uit BIT

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:44

Ik heb altijd de mondoni van Divoza maat 46, zit perfect en vind de kleuren prima. Hou toch niet zo van die knalkleuren...

@ceasario: Vanwaar de quotes boven de tabel?? Snap m niet helemaal Verward

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:40

en heeft iemand ervaringen hoe de broeken van xl equestrian vallen? gewoon, zoals confectiematen of toch ook een beetje klein, zoals alle gewone rijbroeken?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:52

sjietaah schreef:
Ik heb een spijkerrijbroek van HH gepast en de 46 was veels te klein terwijl ik normaal 44 heb..

Tsja, ik heb ook last van bovenstaande, bij een lengte van 1.83m... Dus als er ook nog mensen zijn die lange rijbroeken weten?... Haha!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 04:20

Probeer voor de grap eens Stapp Ruiterkousen aan te krijgen als je behoorlijk flinke kuiten hebt Lachen Gegarandeerd dat dat niet gaat lukken.... Lachen

Dat tabelletje is waarschijnlijk geplaatst om even aan te geven dat je met een maatje meer niet meer mag paardrijden, omdat dat zielig is voor t paard.... Ach gut

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:46

viv1982 schreef:
en heeft iemand ervaringen hoe de broeken van xl equestrian vallen? gewoon, zoals confectiematen of toch ook een beetje klein, zoals alle gewone rijbroeken?

de broeken van horka vallen zeker een maat kleiner, staat er ook bij vermeld als die broeken aanklikt, met de rest van de merken heb ik geen ervaring.

ik heb trouwens horka gemaild voor verkooppunten en xlequestrian is echt de enige
de grote maten'(52-58) verkoopt Boos! het jammere is dat ik het idee heb dat ze steeds duurder worden

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:01

Myfairytale schreef:
sjietaah schreef:

Tsja, ik heb ook last van bovenstaande, bij een lengte van 1.83m... Dus als er ook nog mensen zijn die lange rijbroeken weten?... Haha!

De eurostar rijbroeken vallen meestal wel lang (dat zijn de enige die ik pas qua lengte) Ik ben zelf 1.86, en heb erg lange benen. Ik zou zeggen, probeer de lengtematen van hun eens Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:22

Natasjaa schreef:
Probeer voor de grap eens Stapp Ruiterkousen aan te krijgen als je behoorlijk flinke kuiten hebt Lachen Gegarandeerd dat dat niet gaat lukken.... Lachen

Dat tabelletje is waarschijnlijk geplaatst om even aan te geven dat je met een maatje meer niet meer mag paardrijden, omdat dat zielig is voor t paard.... Ach gut

Haha!

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:59

dacht dat het eraan lag dat ik B-kwaliteit Stapphorse sokken in de aanbieding had gekocht...
draag ze nu al korte sokjes, anders heb ik het ruitjespatroon in mijn been staan, als een soort rollade...

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:40

IK vind het eerlijk gezegt niet zo'n wonder dat er weinig paardrijkleding te krijgen is in grote maten. Het is immers bewezen dat paarden nou eenmaal niet altijd bestand zijn tegen ruiters met overgewicht. Klinkt heel banketstaaf, maar paardrijden is nou eenmaal geen ideale sport als je overgewicht hebt. Paarden zijn daar gewoon niet geschikt voor, met gevolg dat er daardoor ook minder spullen te koop zijn in (extra) grote maten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:30

Nou Kyralovertje, dan vraag ik me af waarom paarden vroeger wel die zware ridders, bagage en andere spullen wat ze er mee vervoeren, er wel tegen kunnen..

Kijk je moet ook niet met je 100 kg op een arabiertje van 1.40 gaan zitten..
Maar een grof gebouwde haf, tinker of grote warmbloed kan best hoor.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:21

idd sjietaah, verder is het natuurlijk ook nie zo dat elke 'dikkerd' uren achter elkaar intensief traint. een grove kwpn'er of andere grove/grote warmbloed en uiteraard de koudbloeden kunnen prima een uurtje recreatief bereden worden door een 100+ er

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:09

Van mij mag er best een 100+ ruiter op mijn paard rijden zowel intensief als recreatief. Zo lang ze maar niet zitten als 100+ het scheelt heel veel hoe iemand zijn zit is.

Iemand van 50 kilo kan zwaarder zitten als iemand van 100 kg.

Ik zelf zit tegen de 90 kilo aan en ik kom van de 100+.. Ik train gewoon tot zeer zwaar met mijn paard en ze lijdt er niet onder.
Ieder half jaar als ze haar enting krijgt laat ik ook haar rug ed nakijken. Ze heeft er niks aan hoor, en traint vrolijk met mij door, al is het over zwaar of minder zwaar terrein!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:19

Mrie!!!!
Leuk dat ik weer eens wat van je hoor en zie. Jij ( en vele andere) hoeven helemaal niet in de ontkenning te zitten, maat 42, 44 is volkomen normaal alleen spiegelen we ons aan al die niet haalbare fotomodellen met maat 34 en anorexia. Laten we onszelf met onze Hollands welvaren nu eens lekker accepteren. En zoals je inmiddels gelezen hebt zijn er genoeg leuke rijbroeken te koop met streepjes, stipjes of wat je ook wilt en die trek je gewoon aan als je die leuk vindt!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:46

sjietaah schreef:
Nou Kyralovertje, dan vraag ik me af waarom paarden vroeger wel die zware ridders, bagage en andere spullen wat ze er mee vervoeren, er wel tegen kunnen...

En wie zegt dat dát goed was? Kennis is macht, men weet nu wel iets meer dan "in de tijd met de ridders". En ik kan je ook vertellen dat er toen geen "pennymeisjes" waren die zich ook maar een klein beetje bezig hielden met dierenwelzijn. Weet je ook hoeveel paarden er na zo een gevecht dood neervielen of door hun hoefjes zakten?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:50

kyralovertje en astridastrid waar maken jullie je druk om dan laat je toch geen zwaar persoon op je paard zitten

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:54

En daarbij gaat de discussie niet over het wel of niet te zwaar zijn voor een paard, maar om leuke kleding voor een maatje groter. Knipoog Dus is het nuttiger ontopic te blijven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:21

hiltje1973 schreef:
Ojaaaa, en laarzen. Tegenwoordig heb je al dikke kuiten bij een omvang van 40 centimeter. Daarna wordt het al maatwerk.....

Nergens last van, ik heb onlangs nog zeer standaard laarzen gekocht met kuitmaat 41.

mrie schreef:
Tja hiltje1973, daar zeg je wat. Ik heb ook nog nooit gehoord van een 19 of 20 inch zadel. Dat zou toch ook gewoon moeten bestaan. Ik heb een lesklantje en die past ook niet in mijn 18 1/2. Of bestaan die gewoon en moet ik mijn algemene kennis een sbijstellen.

Ze bestaan, Daaleman maakt ze.

Waarschijnlijk bestaan de producten waarover hier gesproken wordt niet omdat de markt er niet groot genoeg voor is. Een rijbroeken producent laat heus de centjes niet op straat liggen… Als er echt markt zou zijn voor heftig gekleurde 44+ rijbroeken dan hingen ze wel in de rekken... Lachen

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:40

Wat ik zou willen is een goede rijbroek van niet te dikke stof waar nu eindelijk het kruis eens niet zo laag hangt dat ik niet goed meer in mn zadel zit, iemand tips?