Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hiltje1973 schreef:Ojaaaa, en laarzen. Tegenwoordig heb je al dikke kuiten bij een omvang van 40 centimeter. Daarna wordt het al maatwerk.....
) maat 44 paste ik gewoon.astridastrid schreef:HH heeft alle rijbroeken t/m 46, dus ook de leuke Raspberry en de Rosa...
mrie schreef:Wat zou er nou veranderd, verbeterd kunnen worden voor vrouwen die wat groter zijn en toch ook willen wat ze willen. Wat missen wij nou?
Zo zoek ik mij steeds suf maar rijbroeken met een grote maat (44 dus dat valt nog wel mee)
die wel leuk zijn, dus geen gedekte kleuren en saai. Want als ik in zo'n winkel om me heen kijk dan hangen de rekken met xs tot en met 40 vol met leuke ruitjes en knal kleuren en de maten 42 tot en met veel zijn grauw grijs, donkerblauw bruinig en zo voort.
Ik ben altijd helemaal jaloers op de kinder broeken, die spetteren het het rek uit. Lekker..
T-oliebol een nog grotere ramp alles is maatje xs tot en met 38 en een klein beetje 40 want die vliegen er het eerste uit.
Dat zou toch eigenlijk een gaatje in de markt moeten zijn.
Kom op dames, wat willen wij nou.....
ChristineG schreef:hmmm. Klinkt bekend. Ik zit zelf altijd met een vaag schuldgevoel... Gaat het wel goed, ben ik niet te zwaar voor mijn paard. Elk misstapje een schrik in mijn lijf.... 'en toch weet ik dat ze het makkelijk kan. Maar ja.... het gevoel van onzekerheid kan ik maar moeilijk van me afschudden. Nu ben ik ook nog een beginner, maar eerlijk is eerlijk, wel een goede beginner en ik zit het paard niet in de weg. Misschien moet ik er gewoon niet te veel over piekeren. En mijn rijbroek heb ik in Duitsland gekocht waar ik toen woonde, het is een Cavallo en met een zeer goede pasvorm. Wel "gewoon" blauw, maar dat vond ik toevallig ook mooi....
sjietaah schreef:Maar die broeken vallen heel erg klein..
Ik heb een spijkerrijbroek van HH gepast en de 46 was veels te klein terwijl ik normaal 44 heb..
Misschien vallen deze groter omdat de stof anders is..
Ik vind ze wel gaaf, ga toch eens kijken of ze ze hier ook hebben
Gegarandeerd dat dat niet gaat lukken.... 
viv1982 schreef:en heeft iemand ervaringen hoe de broeken van xl equestrian vallen? gewoon, zoals confectiematen of toch ook een beetje klein, zoals alle gewone rijbroeken?
het jammere is dat ik het idee heb dat ze steeds duurder worden Myfairytale schreef:sjietaah schreef:Maar die broeken vallen heel erg klein..
Ik heb een spijkerrijbroek van HH gepast en de 46 was veels te klein terwijl ik normaal 44 heb..
Misschien vallen deze groter omdat de stof anders is..
Ik vind ze wel gaaf, ga toch eens kijken of ze ze hier ook hebben
Tsja, ik heb ook last van bovenstaande, bij een lengte van 1.83m... Dus als er ook nog mensen zijn die lange rijbroeken weten?...
Natasjaa schreef:Probeer voor de grap eens Stapp Ruiterkousen aan te krijgen als je behoorlijk flinke kuiten hebtGegarandeerd dat dat niet gaat lukken....
Dat tabelletje is waarschijnlijk geplaatst om even aan te geven dat je met een maatje meer niet meer mag paardrijden, omdat dat zielig is voor t paard....
sjietaah schreef:Nou Kyralovertje, dan vraag ik me af waarom paarden vroeger wel die zware ridders, bagage en andere spullen wat ze er mee vervoeren, er wel tegen kunnen...
Dus is het nuttiger ontopic te blijven. hiltje1973 schreef:Ojaaaa, en laarzen. Tegenwoordig heb je al dikke kuiten bij een omvang van 40 centimeter. Daarna wordt het al maatwerk.....
mrie schreef:Tja hiltje1973, daar zeg je wat. Ik heb ook nog nooit gehoord van een 19 of 20 inch zadel. Dat zou toch ook gewoon moeten bestaan. Ik heb een lesklantje en die past ook niet in mijn 18 1/2. Of bestaan die gewoon en moet ik mijn algemene kennis een sbijstellen.