tip voor jullie schrijvers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 07:30

mijn eigen handschrift is de eerste 10 ruiters goed leesbaar...... Daarna speelt het gebrek aan een bureau een rol....

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:34

Dat is alleen outdoorseizoen, maar indoorseizoen heb je wel bureau, dus dan zouden ze ook gewoon mensen ernaast kunnen zetten met een leesbaar handschrift.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:39

Ik heb ook eens even een stapel ingevulde startcoupons erbij gepakt. Ik kan hier geen systeem in ontdekken en moet concluderen dat alle cijfers recht onder elkaar staan. De "lineaal-methode" gaat hier dus niet op.

Verder vind ik de methode van "6-jes weglaten" erg vreemd. Op deze manier ga je als jurylid dus uit van een open einde. Als je op net geen winst uitkomt, verander je dus gewoon een paar 6-en in een 7? Wie hou je nu voor de gek? Ruiters met 179 moeten gewoon beter rijden!

En inderdaad... het zou handig zijn als de organisatie iets van een schrijfplankje of grote klem-map beschikbaar zou stellen. Het blijft toch vaak een hoop gepriegel met die coupons op de achterzijde van een mini-multomapje of een verzamelbandje van dagafschriften (beschikbaar gesteld door de plaatselijke rabo)

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:22

@Geje
Als jury moet je er voor zorgen dat de schrijfster de cijfers niet recht onder elkaar invult. Dus de onvoldoendes zo ver mogelijk links in het vakje, de 6-en in het midden van het vakje en de ruime voldoendes rechts in het vakje.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:49

Mies7 schreef:
@Geje
Als jury moet je er voor zorgen dat de schrijfster de cijfers niet recht onder elkaar invult. Dus de onvoldoendes zo ver mogelijk links in het vakje, de 6-en in het midden van het vakje en de ruime voldoendes rechts in het vakje.

wordt het nu al zo erg dat je als schrijfster instructies krijgt hoe en waar je moet schrijven Kijk dat je te horen krijgt, WAT je moet neerzetten, lijkt me logisch, maar ook nog hoe etc, geen logica. Meestal telt de schrijfster ook zelf, dus die mag(in mijn ogen) dan schrijven zoals ze zelf het makkelijkst telt.

Mies7

Re: tip voor jullie schrijvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:26

Ik heb gisteren gejureerd en heb de schrijfster inderdaad de instructies gegeven dat de onvoldoendes zo ver mogelijk links, de 6-en in het midden en de ruime voldoendes zo ver mogelijk rechts in de vakjes genoteerd werden... En JA het werkte prima en de schrijfster was er zelf ook erg enthousiast over.
Het is een hele goeie tip van Amondi! Probeer het zelf zou ik zeggen Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:27

Overigens tel ik de punten altijd zelf, ook als de schrijfster al geteld heeft! Heb al een aantal keer meegemaakt dat ik een schrijfster kreeg die niet zo goed was in tellen.... En niets snapte van het +1 en -1 systeem...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 05:52

Aha, een praktijktest! En goedgekeurd, dat is mooi.
Ik denk ook dat als missmieke het ziet, dat ze het dan ook zal kunnen omarmen, alleen is de scanner niet aangesloten....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:35

Ik laat de 6-jes meestal rechts opschrijven en de rest links.
Aan 7-ens (of hoger!) doe ik niet........... Haha! Haha! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:38

CGJ12 schreef:
Ik laat de 6-jes meestal rechts opschrijven en de rest links.
Aan 7-ens (of hoger!) doe ik niet........... Haha! Haha! Haha!

Jij zou stoppen met jureren, weet je nog? Een man een man, een woord, een woord!
Afbeelding

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:21

Zal het eens aan mijn schrijver voorleggen. Hebben het tot nu toe (ruim 6 jaar) nog niet meegemaakt dat er een cijfer was vergeten te tellen. Zondag zal ik eens zien of ik het een goed systeem vind. Stelt de organisatie behalve dan een goed schrijfbord ook een lineaal beschikbaar?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:43

amondi schreef:
Jij zou stoppen met jureren, weet je nog? Een man een man, een woord, een woord!
Afbeelding

Nieuw setje met smilies gevonden? .......... Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:48

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:16

GeJe schreef:
Zal het eens aan mijn schrijver voorleggen. Hebben het tot nu toe (ruim 6 jaar) nog niet meegemaakt dat er een cijfer was vergeten te tellen. Zondag zal ik eens zien of ik het een goed systeem vind. Stelt de organisatie behalve dan een goed schrijfbord ook een lineaal beschikbaar?

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Maar oke, weet je wat@ amondi: volgende keer dat ik ga schrijven, zal ik het eens 1 proef uitproberen, als ik het flut vind, ga ik er niet mee verder.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:18

Nogmaals, het is niet mijn idee, ik heb het "gejat"van gorredijk en een andere bokker heeft het in Frieschepalen ook geconstateerd.

Maar geloofme, je wil niks anders meer als je het eenmaal gezien hebt. Afbeelding

( op mijn werklijstje: scanner weer aansluiten!)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:27

Afbeelding
stel niet uit tot morgen...( bleek om een usb te gaan die even in de computer moest...)

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:22

Het ziet erg handig uit en ik ga het zeker volgende keer proberen!!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:28

bij ons hebbe nze dat volgens mij niet hoor kim

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:30

@amondi......... alles wat je eenmaal op internet publiceert krijg je er nóóit meer af.......... Nagelbijten / Gniffelen

De jury's die een lijstje op een dergelijke manier laten invullen verdenk ik ervan bij punt 26 alvast te gaan sjoemelen om die 180 te bereiken, of juist niet......... Nagelbijten / Gniffelen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:42

joellover schreef:
bij ons hebbe nze dat volgens mij niet hoor kim

Ik schrijf ook nooit op FNRS wedstrijden ( ook dan kan het op die manier). Maar ik ben wel regelmatig in Heiloo te vinden om te schrijven met wedstrijden Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:56

Ja sorry hoor, maar ik ontdek nu al niet echt de meerwaarde van dit systeem. Zoals CGJ12 al aangeeft (en ik ook al eerder hier heb gelezen) kun je nu wel erg makkelijk gaan bijhouden hoeveel je nog vandaan zit van verlies of winst. Helaas zijn er dus juryleden die deze puntenpolitiek bedrijven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:00

Als jullie jezelf gaan spiegelen aan die kruideniers....
Kind lacht eens vriendelijk, doe maar een 7.....

Daarbij: lees de naam van het topic: de schrijvers kunnen veel makkelijker rekenen, dat de jury halverwege wil kijken hoe ze gaan, dat zal mij een biet wezen. Die jury's heb je nu ook en die zal je altijd houden.( en die houden het in hun hoofd ook wel bij, die geven nooit hoger dan een 7 of lager dan een 5....)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:12

amondi schreef:
de schrijvers kunnen veel makkelijker rekenen, dat de jury halverwege wil kijken hoe ze gaan, dat zal mij een biet wezen.

Als jij het "plussen" en "minnen" van een dertigtal cijfertjes onder de 10 al "REKENEN" durft te noemen was het VMBO aan jou ook niet besteed denk ik........... Nagelbijten / Gniffelen

Het op 2 decimalen nauwkeurig bepalen van het eindpercentage van een 370-punten-proef uit je hoofd, ....... dát is pas rekenen.

Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:10

Ik had het idd ook al eens gezien, heb zelf laatste een keer geschreven, maar toen zelf niet gedaan. Ik schrijf zo groot dat ik steeds om en om links en rechts in t hokje zette...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:53

CGJ12 schreef:
amondi schreef:
de schrijvers kunnen veel makkelijker rekenen, dat de jury halverwege wil kijken hoe ze gaan, dat zal mij een biet wezen.

Als jij het "plussen" en "minnen" van een dertigtal cijfertjes onder de 10 al "REKENEN" durft te noemen was het VMBO aan jou ook niet besteed denk ik........... Nagelbijten / Gniffelen

Het op 2 decimalen nauwkeurig bepalen van het eindpercentage van een 370-punten-proef uit je hoofd, ....... dát is pas rekenen.

Haha! Haha! Haha!

Hehe.
Ik weet nog de eerste les op het MBO wiskunde..
Hoofdrekenen (getallen tot 100) en er waren aardig wat klasgenoten die dat zo moeilijk vonden..
Ik had echt zoiets van man dat heb je toch in groep 3 al gehad??
Haha, ik heb me echt dood verveeld in die eerste lessen..
Net zoals engels en nederlands.. ik voelde me bijna weer op terug op de basisschool!