Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mies7 schreef:@Geje
Als jury moet je er voor zorgen dat de schrijfster de cijfers niet recht onder elkaar invult. Dus de onvoldoendes zo ver mogelijk links in het vakje, de 6-en in het midden van het vakje en de ruime voldoendes rechts in het vakje.
Kijk dat je te horen krijgt, WAT
je moet neerzetten, lijkt me logisch, maar ook nog hoe etc, geen logica. Meestal telt de schrijfster ook zelf, dus die mag(in mijn ogen) dan schrijven zoals ze zelf het makkelijkst telt.
CGJ12 schreef:Ik laat de 6-jes meestal rechts opschrijven en de rest links.
Aan 7-ens (of hoger!) doe ik niet...........![]()
![]()
amondi schreef:Jij zou stoppen met jureren, weet je nog? Een man een man, een woord, een woord!
GeJe schreef:Zal het eens aan mijn schrijver voorleggen. Hebben het tot nu toe (ruim 6 jaar) nog niet meegemaakt dat er een cijfer was vergeten te tellen. Zondag zal ik eens zien of ik het een goed systeem vind. Stelt de organisatie behalve dan een goed schrijfbord ook een lineaal beschikbaar?

joellover schreef:bij ons hebbe nze dat volgens mij niet hoor kim
amondi schreef:de schrijvers kunnen veel makkelijker rekenen, dat de jury halverwege wil kijken hoe ze gaan, dat zal mij een biet wezen.

CGJ12 schreef:amondi schreef:de schrijvers kunnen veel makkelijker rekenen, dat de jury halverwege wil kijken hoe ze gaan, dat zal mij een biet wezen.
Als jij het "plussen" en "minnen" van een dertigtal cijfertjes onder de 10 al "REKENEN" durft te noemen was het VMBO aan jou ook niet besteed denk ik...........
Het op 2 decimalen nauwkeurig bepalen van het eindpercentage van een 370-punten-proef uit je hoofd, ....... dát is pas rekenen.![]()
![]()