Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:De barriere van de eerste keer ruiter erop zit in ons hoofd, dus op een dag hoofdstel in, zadel op en gewicht van de ruiter kan best. Ik zou het alleen niet met meerdere personen doen, hou het bij een lichtgewicht ruiter. Het belangrijkste is de persoon die op de grond staat, niet de persoon in het zadel.
Het is allemaal goed gegaan, maar onthou dat verkeerd aangeleerd net zo snel en makkelijk gaat dan goed aangeleerd, en verkeerd aangeleerde dingen niet makkelijk weer afgeleerd kunnen worden. Iedereen die paarden inrijdt maakt fouten. Ik zou daarom mijn paard uit handen geven en aan iemand toevertrouwen die de meeste fouten al heeft gemaakt...zo ben ik er zeker van dat de basis van mijn paard de meest optimale is.
FlynnlOver schreef:zadel opdoen, singel losjes.
Citaat:FlynnlOver schreef:
zadel opdoen, singel losjes.
Citaat:Singel losjes? Zou ik niet doen... als ie dan gaat springen op het zadel weet je iig zeker dat ie onder z'n buik hangt en ie het de volgende keer doodeng vindt...

aukje91 schreef:Als je tips nodigt hebt bij het inrijden moet je het vooral zelf gaan doen zonder begeleiding.
Niet dus
FlynnlOver schreef:
Dit is dus echt onzin.
Het heeft er niets mee te maken of een pony wel of niet moelijk is.
het paard is misschien van zichzelf gewoon rustiger terwijl een ander paard ertussen uit vliegt.
Een pony die ingereden word vangt geestelijk heel veel op.
Hij moet dat dan allemaal verwerken en dat zie je niet van de buitenkant.
Doe het alsjeblieft rustig aan mensen!!
Soyatjuh schreef:hey hey ik heb een verzorg pony (nanny) een wels a en die moet ingerden worden vandaag heb ik samen met mijn zus en me vriendin een begin gemaakt met zadel er hooftstel.
1.zadel op een hoofstel aan even wennen
2.toen gelopen met zadel het hoofstel aan nog niet er op
toen gelongeert (stap en draf aleen)
3.toen is iemand er voor gaan staan en iemand er naas de gene die er voor stond moets haar laten lopen met he komando stap en de gene die er naast stond moets sturen dat ging goed
4. er aleen even opgezeten en naar de andere kant van de bak gestapt eerst de lichtste daar na het ja zwaardere![]()
ik had een vraag of julie hier op kritiek willen geven wat goed is of fout en tips waar we op moeten letten (let a.u.b niet op schrijf fouten)
alvast bedankt
http://www.juwbemazkie.mijnalbums.nl/ en dan naar nanny en meer foto`s
Citaat:FlynnlOver schreef:
Dit is dus echt onzin.
Het heeft er niets mee te maken of een pony wel of niet moelijk is.
het paard is misschien van zichzelf gewoon rustiger terwijl een ander paard ertussen uit vliegt.
Een pony die ingereden word vangt geestelijk heel veel op.
Hij moet dat dan allemaal verwerken en dat zie je niet van de buitenkant.
Doe het alsjeblieft rustig aan mensen!!
Citaat:En wat wil je hier mee zeggen?
Dat het hele beest verkloot of verpest is?

karoliena schreef:ach ja vooral eigenwijs zijn he, erg gezond voor d epony.
Maar nu kan de singel gewoon goed, strak genoeg, en ze vind het echt heel leuk:)