Pony aanschaffen. Welk ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:45

ja maar je gaat niet naar dure paarden kijken als je het toch niet kan betalen? ik heb ook een jong paard gekocht, ook als eerste paard. En ja ook omdat deze niet al te duur was en mij aansprak.

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:40

Ik zou naar een leuk Fjordje kijken,zijn winterhard om het zo maar even te zeggen,en lekker betrouwbare paardjes.Succes met zoeken!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:42

Ik denk dat het het belangrijkst is dat je een paardje zoekt dat bij je past, en waar je ook het geld voor hebt. Het ene paard is duurder in het onderhoud dan het andere.

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:48

Je kan inderdaad een paard zo winterhard maken als je zelf wilt, mijn eerste "grote paard" was een KWPNer, met veel bloed en in de zomer zat er amper haar op. Ik liet haar altijd gewoon buiten lopen en meteen de eerste winter had ze een vacht om u tegen te zeggen. Ze kon wel schuilen en uit de wind komen en verder droog liggen. Verder voerde ik altijd wel voldoende hooi want het werkt namelijk net als een kachel, als je er wat in stopt om te verbranden hebben ze het echt niet zo snel koud. Gezien jouw lengte zou ik toch wel kijken naar een dier van minimaal 1.65 omdat je nou eenmaal het nadeel hebt dat wanneer je een (te) klein paard rijdt, je benen nogal willen zwabberen. En een paard zonder papieren hoeft echt niet veel te kosten, kijk maar eens rond.

wheezie

Re: Pony aanschaffen. Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:19

ijslanders zijn top! wel duur. maar kunnen makkelijk volwassenen dragen. andere rassen zijn haflingers en fjorden die hebben ook een sterk gestel.