Zonder zadel starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:18

Cassia schreef:
Nee, ik was het niet serieus aan het overwegen maar een vriendin die niet op bokt zit!!

Zonder zadel rijd ze gewoon beter en het paard heeft het ook niet zo voor zadels (begint dan lastig te doen) maar ze vroeg het zich gewoon af!

Niet helemaal on-topic, maare isschien dat het zadel dan gewoon niet goed past... Als ie lastig doet, zal het wel ergens pijn doen lijkt mij...

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:36

Hoeft niet hoor Klijntje. Ik heb heel lang zonder zadel gereden omdat ik er stomweg geen had, toen ik daarna weer op een zzadel zat donderde ik er bijna af. Het is heel lastig als je fijner rijd zonder dan met zadel, daarom rijd ik de laatste tijd bijna altijd met zadel, anders ben ik het gelijk kwijt.

Heel veel oefenen, en uiteindelijk rijd je met zadel (bijna ) net zo fijn als zonder zadel

Lotte_

Re: Zonder zadel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:38

ik vind dit echt onzin.. denk dat het wel logisch is dat het niet mag

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:42

Iedereen moet toch in staat zijn een normale dressuurproef te rijden zonder zadel?

Het mag idd niet, lijkt me wel leuk voor de variatie Maar goed, dat kan je natuurlijk buiten de wedstrijden om...

Forcalquier

Re: Zonder zadel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:53

Mijn vroegere intructeur zei altijd: als je zonder zadel niet kunt rijden, kan je helemaal niet rijden. Zo heb ik een keer meegemaakt dat een vrouw op de manege(reed z dressuur) voor de lol zonder beugels wilde gaan rijden, na het eerste rondje lag ze er al af en haar paard deed niks hoor!!!

Maar wedstrijden rijden zonder zadel is echt niet toegestaan, staat in het regelement.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:59

Zonder zadel achterstevoren mag je officieel alleen bij CGJ12 starten denk ik. Moet je paard wel goed lopen natuurlijk.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:43

Endurance heb ik ook een keer de laaste 5 km zonder zadel gereden omdat mijn pony een wondje had, vroegen veel mensen of ik de hel weg zo gereden had, alleen hekken open maken ging wat lastiger .

Maar kan je dan ook goed lichtrijden zonder zadel? Dat lijkt me nog knap lastig maargoed.

sammiesam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:36

onderlingen wedstrijd mag wel gewoon. zelf een keer gedaan en ook onderlingen springwedstrijd

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:21

Hahaha, ik denkt dat ik maar een keer onderling ga meedoen zonder zadel . Maar officeel mag het dus inderdaat niet .