Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
EsSther schreef:... en winstpunt zal je ammenooitniet krijgen.
GeJe schreef:Ruiters die beide begrippen niet voor elkaar hebben, horen niet thuis op het wedstrijdterrein, maar kunnen hun tijd en geld beter besteden aan goede instructie en thuis trainen.
GeJe schreef:Ruiters die beide begrippen niet voor elkaar hebben, horen niet thuis op het wedstrijdterrein, maar kunnen hun tijd en geld beter besteden aan goede instructie en thuis trainen.
DresslOver schreef:in de B is het niet strict noodzakelijk, het word wel gewaardeert en het is zéker beter voor je pony zn rug!
GeJe schreef:Hoelang blijven we hier nog over doorgaan? Laat iemand die vindt dat hij/zij een paard niet nageeflijk of aan de teugel een proef door wil sturen het dan maar proberen. Kom alleen niet bij mij in de ring, want je rijdt geen winstpunt... die garantie heb je...
lindsey schreef:Suzanne F. en Geje jullie zijn officiele knhs juryleden. Dan horen jullie ook volgens de officiële regels te beoordelen. Dus niet volgens jullie eigen zelf verzonnen normen. Natuurlijk mag je iemand die een paard aan de teugel heeft lopen hogere punten geven dan degene die dat niet heeft. Maar als aan de teugel lopen niet vereist is mag je een paard dat wel nageeflijk loopt niet afstraffen met een 5 omdat ze niet in een mooi dressurboogje lopen. Dit valt onder dezelfde categorie als ik geef een punt minder voor verzorging omdat ik een blauw dekje niet mooi vind.
Misschien het regelement nog maar eens doorlezen waaraan een B proef moet voldoen?
Heb trouwens ook een mailtje naar de KNHS gestuurd met de vraag of aan de teugel lopen vereist was of dat nageeflijkheid voldoende is bij de B. Ben benieuwd of ze reageren en zo ja wat hun aangeven.