Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

.
.
) en we kunenn hier lang boos over blijven doen, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Meisje van mn manege (met eigen paard) heeft ook eens -2 in de B gehad omdat ze de "hoefslag" niet had geraakt, en dat terwijl ze het bordje zowat omver reed...Was aan de andere kant van de "bak", dus de jury schatte het waarschijnlijk verkeerd in. Vond persoonlijk ook dat je de andere kant slecht zag vanuit de auto, net als dat je heel moeilijk kan beoordelen of voltes rond zijn, je ziet niet goed hoever ze jouw kant op rijden en van je af...
)
dan kan ik gewoon niet rijden...Laura24 schreef:Dat zeg ik, dat van die handschoenen is haar niet aangerekend omdat de jury het niet op tijd zag! Als ze het wel op tijd zou hebben gezien, zou ze er eerst wat van gezegd hebben, maar het meisje wist van niets, dus had ze het ook niet kunnen herstellen...nou ja, misschien had ze ze kunnen lenen![]()
By the way, het jurylid was verders heel coulant. Ze lette erop dat als iemand een winstpunt kon halen, ze
een 6 voor impuls gaf (anders krijgen ze geloof ik geen winstpunt ofzo?), en als iemand net niet aan zijn/haar punten kwam, sprokkelde ze er een puntje bij. Iedereen heeft een winstpunt gehaald, behalve 3 ruiters die ECHT heel belabberd reden. Duc ze had een paar "rare"punten waar ze op lette blijkbaar (tsja, zoals ik al zei, ik ben zelf ook maar een leek, ken de reglementen helemaal niet!), maar bij ons in de ring hadden toch de meeste mensen een punt!! Vele zelfs meer dan 1!!
Biertabje schreef:bij is het er vroeger ook ingestampt dat de teugels naar rechts moesten (vaak in verband met 4-tal...)
ik kan het alleen nietdan kan ik gewoon niet rijden...
maar tegenwoordig hoor je er nks meer van
Karin schreef:oosterhoff schreef:Ik heb de regelementen erbij gepakt en kan echt niets vinden over teugels rechts!!
Ik heb het ook niet kunnen vinden, ben wel benieuwd waar het dan zou moeten staan.
Karin schreef:oosterhoff schreef:Ik heb de regelementen erbij gepakt en kan echt niets vinden over teugels rechts!!
Ik heb het ook niet kunnen vinden, ben wel benieuwd waar het dan zou moeten staan.

Inderdaad.

Karin schreef:Biertabje schreef:bij is het er vroeger ook ingestampt dat de teugels naar rechts moesten (vaak in verband met 4-tal...)
ik kan het alleen nietdan kan ik gewoon niet rijden...
maar tegenwoordig hoor je er nks meer van
Bij een viertal kan ik het mij nog voorstellen dat er wordt verlangd dat de teugels naar één bepaalde kant hangen. Bij een viertal is uniformiteit belangrijk, dus draag je ook allemaal dezelfde kleur rijjasje, heb je allemaal witte blokjes in je beugels en gebruik je dezelfde frontriem. Maar of die teugels nou naar links of naar rechts hangen, dat zou eigenlijk niet moeten uitmaken, zolang ze maar allemaal naar dezelfde kant hangen.
Ach, ik wil dit topic eigenlijk laten rusten, is wel genoeg over geegd nietwaar? Haar aftrek was onterecht...nou ja, niets meer aan te doen...Dat is het nare als je zit te schrijven, je hebt niets te zeggen
Het is ook een soort gewenning. Ik bedoel, als jij altijd met de teugels links hebt gereden dan kun je ook gewoon niet met de tuegels rechts rijden omdat je het gewoon zo iritant vindT! Op zo'n moment gewoon even doorzetten en over een tijdje weet je niet anders meer
_Marinke_ schreef:De punten die jij noemt:
* Teugels recht
* Goede been lichtrijden
* Beugels goed insteken
* Etc.
Die heb ik toen ik begon met rijden, in me kop gestamt gekregen! Ik doe alles nu uit autisme..Het is ook een soort gewenning. Ik bedoel, als jij altijd met de teugels links hebt gereden dan kun je ook gewoon niet met de tuegels rechts rijden omdat je het gewoon zo iritant vindT! Op zo'n moment gewoon even doorzetten en over een tijdje weet je niet anders meer
Lielle schreef:Persoonlijk vind ik dit een jurylid die zeer zeer dringend aan een bijscholing toe is, met dergelijke zelf bedachte regels. Ze mist de essentie van de dressuur volkomen, en het aantal winstpunten in de ring heeft er hoegenaamd niets mee te maken, eerder het tegendeel.
GeJe schreef:Lielle schreef:Persoonlijk vind ik dit een jurylid die zeer zeer dringend aan een bijscholing toe is, met dergelijke zelf bedachte regels. Ze mist de essentie van de dressuur volkomen, en het aantal winstpunten in de ring heeft er hoegenaamd niets mee te maken, eerder het tegendeel.
Persoonlijk vind IK dat dit jurylid gewoon eruit geknikkerd moet worden. Niks geen bijscholing.. gewoon van de jurylijst schrappen. Wat een onzin zeg!
Laura24 schreef:Dat hangt toch af van het verenigingtenue?
Als daar niks in staat over handschoenen is het niet verplicht deze te dragen. Ik meen te herinneren dat iemand van de club niet werd uitgesloten op een wedstrijd omdat er in de regelementen van de vereniging niks stond over handschoenen.
GeJe schreef:Tenzij er in het verenigingsreglement niets over in staat... dan kun je dus weer alle kanten op en geef je de ruiter het voordeel van de twijfel. En hoe kun je al die verenigingstenue's controleren?