bodyprotector: welke, voor/nadelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Antikana_

Re: bodyprotector: welke, voor/nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:12

Hoi,
Een bodyprotector heeft vooral voordelen, naar mijn eigen ervaring toe. Ik zat er ten eerste al net iets geruster op. Het beschermt je rug en borst wanneer je een val maakt (recht de balken in bij mij ). Het geeft vooral de ruiter een veiliger gevoel. ik heb mijn bodyprotector bij Decatlon gehaald, en die koste ongeveer 70 euro. Hij heeft al flink wat klappen moeten verduren, en ziet er nog steeds normaal uit :p

Aanschaffen die handel zou ik zo zeggen :p

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:25

Ik wil een Adrenalin, Rodney Powell aanschaffen. ik ga deze vanavond passen.
Het enige wat ik denk wat een probleem zou kunnen zijn, is de achterkant. Als deze te lang is, en je paard gaat bokken, lig je er dan niet direct naast??

Iemand ervaring met de Adrenalin, Rodney Powell??

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:04

Dat probleem had ik ook. De achterkant was te lang. We zijn dan weer naar de winkel geweest, en daar hebben ze ons gezegt dat het echt geen kwaad kan om de achterkant er een stukje af te knippen, naar gelang hoe hoog je zadel is. ik had een erg hoog zadel, en heb dus het hele stuk er moeten afknippen. Maar ik ben daarna nog enkele keren in het zand gaan liggen, en de vest heeft evengoed mijn rug nog beschermt hoor

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:09

Het enige waar je op moet leten als je een 'level 3' of ik geloof 'bèta 3'-niveau neemt,...dat zijn de echte veilige vesten,... weet wel dat zo'n vest gemakkelijk 100 à 150€ kost... dus ja, maar de prijs liegt wel niet over de kwaliteit van zo'n vest natuurlijk...

Mijn zusje rijdt er altij mee, ik soms ik ben ermee beginnen rijden toen ik me mijne pony reed, die nogal fan was van op t laatste nippertje alles dicht te gooien dus die vest heeft wel goed gediend kheb heel veel balkjes van heel dichtbij gezien, en tussen heel wat oxertjes gelegen maar mijn rug bleef altijd netjes heel (gelukkig maar) anders had ik zeker al 2 keer mooi mijn rug gebroken gehad...lang leve de bodyprotector Hoewel ik het wel niet goed vindt, voor wanneer je plat op de grond valt want dan kun je niet doorrollen, en val je nogal hard, en loop je het risico je adem even 'kwijt' te zijn,...maar voor op sprongen, omheiningen en andere hindernissen te vallen,...tip top (hoewel we zulke vallen liever vermijden weliswaar )

Succes ermee !!

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:53

ik moet zeggen dat het idd heerlijk valt! je voelt er niks van!
de achterkant mag idd niet tegen je zadel aanzit wanneer je normaal zit/rijdt...

owja en beta impact level 3 zijn idd de 'veiligste' bodyprotectors.. (deze hebben idd een paars label) de mijne was 120 meen ik, maar hij is wel al fanatiek gebruikt!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:31

Ik heb er ook een van Kieffer, bèta 3.
Ik spring niet vaak, maar als ik het dan toch wil doen, voel ik me veiliger met BP.

Ik vind het eigenlijk niet vervelend, alleen in het begin voel je 'm ff. Al heb ik ook wel een stukje van de achterflap gehaald om ie té lang was.
En warm, tsja, als ik hard aan het werk ga zweet ik toch sowieso op m'n paard, BP of niet.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:14

ik zweer er bij, bij het inrijden van jonge paarden of in andere situaties waarbij er een verhoogt risico is! Heeft mij al meerder malen voor ernstig letsel behoed.In het begin is het misschien even wennen, maar daarna merk je niet eens meer dat je hme draagt.Bij warm weer wel heel warm, maar dat nadeel haalt het niet bij de voordelen.Lang leven de bodyprotector! haha

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:25

Sylleke schreef:
Ik heb er ook een van Kieffer, bèta 3.
Ik spring niet vaak, maar als ik het dan toch wil doen, voel ik me veiliger met BP. Ja

Ik vind het eigenlijk niet vervelend, alleen in het begin voel je 'm ff. Al heb ik ook wel een stukje van de achterflap gehaald om ie té lang was.
En warm, tsja, als ik hard aan het werk ga zweet ik toch sowieso op m'n paard, BP of niet. Knipoog

Hihi, waar heb je die body vandaan Schijnheilig
Is het een goeje Knipoog