Wanneer kan je een B-proefje rijden? (wedstrijd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capone

Re: Wanneer kan je een B-proefje rijden? (wedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:10

Ik denk dat je alle gangen onder controle moet hebben voordat je op wedstrijd gaat.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:28

Over de aanleuning: ik denk dat een jury ook in de B graag een in aanleuning gaand paard ziet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:53

Je kan nu wel de wereld omdraaien en meteen aan wedstrijden gaan denken, maar je moet gewoon een half jaar, 1 keer per week privéles gaan nemen, van een echte instructeur!

En dan eens kijken of je westrijden kan gaan rijden.
Lijk me een strakker plan dan eerst €200,00 aan kosten uit te geven voor iets waarvoor je misschien helemaal niet geschikt bent.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:53

Misschien een idee om eerst eens een paar keer op wedstrijd te kijken, vraag bij het secretariaat of je een keer mag komen schrijven bij een wedstrijd, dan heb je een idee wat er gevraagd en verwacht wordt. Verder denk ik dat je instructeur je kan adviseren, ik neem even aan dat je een instructeur/trice hebt. Indien dat niet het geval is dan is dat stap 1, zoek iemand die je bij je training kan helpen.

Succes

astridh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:56

MarrieLeen schreef:
Had ik ook nog een vraagje, sorry dat ik meelift in je topic.

Maar ik heb vandaag eens een B-proefje geoefend, en het gaat prima,
maar de aanleuning ontbreekt nog. Stukken lukken wel, maar niet constant.
Is het dan beter om zonder aanleuning te rijden dan steeds hoog/laag?

als de aanleuning zo is als dat je beschrijft dan gaat het niet prima. Zonder een redelijk fijne aanleuning zou ik nog niet gaan starten, even dooroefenen is mijn advies.

pittig_ding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 08:01

Ik heb geen vaste instructeur. Dat wil zeggen: Ik rijd us niet regelmatig in een les. Ik heb wel eens een les gehad ofzo, maar voor de rest heb ik tot nu toe echt alleen voor mij zelf gereden.

Ik ben wel van plan om les te gaan nemen. Ik ken mensen hier in de buurt die 2x per jaar een onderlinge wedstrijd hebben. Ik ben van plan om daar ook lessen te gaan nemen. En wellicht dat ze dus zeggen dat ik daar dan aan mee kan doen.

Bedankt voor de tips.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:13

de tip om eens te gaan kijken bij een wedstrijd zou ik zeker doen als ik jou was maar je kunt ook op maneges meedoen aan FNRS wedstrijden en dan via een manege startkaart doorstromen naar KNHS wedstrijden

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:58

Lichtrijden op het goede been is wel handig. Ik zat laatst tijdens een proef ook op het verkeerde been zonder dat ik het wist. Maar kwam er achter doordat ik een berisping van het jurylid kreeg achteraf, oeps Bloos Maar had het dus op tijd hersteld volgens hem. Ik let er voortaan dus wel beter op! Ik zou ook eerst een onderling wedstrijdje gaan rijden als ik jou was. Heb ik ook gedaan en is erg leuk. Dan weet je hoe je zelf bent op een wedstrijd en hoe je paard overal op reageerd. Ook leuk om te zien wat de jury op te merken heeft, is wel handig. Succes!