Waar moeten de sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Waar moeten de sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:27

sorry, maar als je dat niet weet lijkt het me beter om ze nog niet te dragen, als je er aantoe bent kan je instructeur je dat wel uitleggen.

Sporen zijn serieuze hulpmiddelen maar worden vaak verkeerd gebruikt dus je moet wel echt je been stil kunnen houden voor gebruik.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:35

Het ligt er gewoon helemaal aan hoelang de ruiter is en hoegroot het paard.
Ik ben bijvoorbeeld een kleine ruiter, en heb mijn sporen dan ook altijd zo laag mogelijk, helemaal tegen de bovenrand van de zool. Dit omdat mijn benen niet onder het paard uitkomen. Wanneer de spoor hoog zit, zal je dus onnodig met de spoor drijven. Voor langere ruiters moet de spoor wel wat hoger zitten, omdat deze al de hak moeten optrekken om met de spoor de buik te raken. Wanneer je ze helemaal schuin omhoog hebt staan, tja... dan moet je jezelf maar eens afvragen waarom dat is... ik zal het iig niet weten. Of een tekort spoortje of een paard die totaal is afgestompt.

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:57

Mijn sporen hangen vrij laag, net boven de zool.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:05

Mijne ook, ik ken ook die ze belachelijk hoog hebben zitten. Het ziet er niet uit, en je prikt je paard op die manier veel eerder onnodig.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:27

Ik heb mijn spoortjes bij mijn enkels, 3/4cm boven de zool...

Ik heb nu gewone knopspoortjes.. Maar voor mij zouden zwanenhalsjes beter zijn ivm me lengte op Gracy.. Maar voorlopig hou ik het prima uit zo dus rijd ik zo verder

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:20

gewoon onder die knobel:P