Welke cap vinden jullie het best?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Re: Welke cap vinden jullie het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:07

Inderdaad, een GPA is zeker niet veiliger dan een HH. Ze voldoen beide aan dezelfde norm, ik weet precies hoe die testen in z'n werk gaan. De cap voldoet of hij voldoet niet. Ze kijken niet of de één meer voldoet dan een ander. Er zijn diverse tests waaruit blijkt dat de GPA helemaal niet beter is dan een HH, daar zijn al diverse onderwerpen over geweest op Bokt.

Je twijfels over de pasvorm van de cap vind ik terecht, je cap moet natuurlijk goed passen en niet iedereen heeft hetzelfde hoofd. Goed rondpassen, dus.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 01:37

Ik denk dat het voor jou een goed idee is om gewoon eens naar een ruiterwinkel te gaan en zoveel mogelijk verschillende caps te proberen. Je kan zelf kijken welke er lekker zit en ook de verkoopsters om advies vragen.

Maat alleen zegt niet zoveel; sommige mensen hebben een rond hoofd, anderen een ovaal hoofd. Het maakt echt niet uit wat iedereen op bokt zegt .... als het maar goed op jouw hoofd past.

Ik heb zelf een Amerikaanse merk, maar ik ben er erg blij mee, omdat hij luchtgaten heeft. Heerlijk bij warm weer ... echt een aanrader voor de mensen die geen cap willen omdat ze het dan te warm krijgen.

miepmans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:47

Ik heb zelf een GPA en dat vind ik wel een hele fijne helm. Mooi om te zien, en lekker licht en goed geventileerd.

Inca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:06

Madelen schreef:
Probleem is alleen dat je niet weet of de GPA's echt een betere kwaliteit bieden. Is er misschien ooit een cap-test geweest? Volgens mij heb ik ooit iets over een Duitse test gelezen... Ik ga eens even Googlen.

Anders ben ik toch geneigd te zeggen dat de HH caps niet onder hoeven te doen voor GPA's. Alhoewel dat natuurlijk weer niets zegt over de pasvorm en over hoe mooi ze zijn.

De caps worden regelmatig getest om te kijken of ze aan de normen voldoen. Daar komen de goedkopere caps nog wel eens beter uit dan de dure. Prijs zegt dus niets over kwaliteit.

Maar eigenlijk is het belangrijkste waar je naar moet kijk: de pasvorm. Voor mij houdt dat dus in dat ik de HH pro en de GPA beide niet veilig zijn. Hoe goed ze ook uit de tests mogen komen. Ik houdt bij beide caps ruimte aan de zijkant over waardoor ze niet stevig op mijn hoofd zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:30

Eentje die lekker zit, en ook nog eens goedgekeurd is.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:59

Dit had ik nog via Google gevonden. Het hele testrapport kun je, mocht je daarin interesse hebben, hier: Testbericht über Reithelme, tegen betaling lezen.
Citaat:
Folgende Produkte wurden getestet:
1. Platz
Casco Youngster Dynamit
Fazit: "Bester Helm im Test mit sehr guter Stoßdämpfung. Fester Sitz, gute Passform und Kinnriemen flexibel einzustellen. Gut belüftet und leicht."
Note: "gut" (1,9)

2. Aldi Nord Reithelm
Fazit: "Billige Aktionsware (15 Euro), sehr gute Stoßdämpfung, mit die beste Schutzwirkung. Lässt sich direkt auf dem Kopf einstellen."
Note: "gut" (2,0)

3. Horka Airstream Flock 110300
Fazit: "Preiswerter Helm mit sehr guter Stoßdämpfung, aber Schirm nicht flexibel. Einstellen auf die Kopfgröße etwas unbequem, Seiten tief heruntergezogen."
Note: "gut" (2,2)

4.Krämer Ride-a-Head Discovery 7879
Fazit: "Preisgünstiger Helm mit guter Stoßdämpfung, aber Schirm nicht flexibel. Gute Passform, Größe bequem einzustellen und mit guter Belüftung."
Note: "gut" (2,2)

5. Codeba Rider Flock
Fazit: "Ähnlich dem Horka-Helm, aber etwas teurer. Stoßdämpfung sehr gut, Schirm nicht flexibel. Einstellung etwas unbequem, Seiten tief heruntergezogen."
Note: "gut" (2,3)

6. Troxel Legacy Gold
Fazit: "Helm mit sehr guter Stoßdämpfung. Sehr hart, Passform und Komfort leiden etwas darunter. Padsystem zur Größenanpassung umständlich."
Note: "gut" (2,4)

7. DMS Primus+
Fazit: "Schwerster Helm im Test mit mittelmäßiger Schutzwirkung. Keine Belüftung, dafür bequem mittels Drehknopf direkt auf dem Kopf einzustellen."
Note: "befriedigend" (2,9)

8. Busse Aero Wave
Fazit: "Nur für je eine Größe trotz Pads (sehr dünn). Gut gepolstert, aber Ohrausschnitte klein. Schutzwirkung mittelmäßig, schwache Belüftung, schwer."
Note: "befriedigend" (3,0)

9. Penta Classic 4745
Fazit: "Klassische Form für je eine Größe, seitlich weit heruntergezogen. Schutzwirkung mittelmäßig, keine Belüftung, aber Kinnriemen gut einzustellen."
Note: "befriedigend" (3,4)

10. Swing Pro Air
Fazit: "Schwerer Helm nur für je eine Größe, seitlich weit heruntergezogen, kleine Ohrausschnitte. Schutzwirkung gerade noch befriedigend, Belüftung schwach."
Note: "befriedigend" (3,5)

11.GPA Pikeur Titium
Fazit: "Teuerster Helm mit nur ausreichender Schutzwirkung. Für je eine Größe, kleine Ohrausschnitte. Gut verarbeitet und gepolstert, Passform mittelmäßig."
Note: "ausreichend" (3,6)

12. Casco New Master
Fazit: "Handlich, komfortabel und bequem, aber nur ausreichende Schutzwirkung. Kinnriemen flexibel einzustellen, gut belüftet."
Note: "ausreichend" (4,0)

13. Kavalkade Hi-Lite MK 123
Fazit: "Schützt den Kopf nur unzureichend, Normgrenzwerte werden überschritten. Helm für je eine Größe, passt gut, aber schwache Belüftung."
Note: "mangelhaft" (4,7)

14. Loesdau Pro 1148 MK 123
Fazit: "Ähnlich wie der Kavalkade-Helm: Schützt den Kopf nur unzureichend, Normgrenzwerte werden überschritten. Für je eine Größe, Belüftung schlecht."
Note: "mangelhaft" (4,7)

15.USG Equipar
Fazit: "Schlechtester Helm im Test, schützt den Kopf nur unzureichend, Normgrenzwerte deutlich überschritten. Rutscht leicht vom Kopf."
Note: "mangelhaft" (5,3)

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:03

Bedankt voor al jullie reacties! Ikz al het zeker meenemen in mijn aankoop van een nieuwe cap!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:16

Ik heb een pikeur, in 2000 de eerste gekocht (was toen de enige die goed zat) en nu, 6 jaar later de 2e. Weer een hele hoop gepast, maar pikeur zit bij mij gewoon het prettigst. Kost even wat, maar een cap waaraan je je ergert omdat hij niet lekker zit (of die niet veilig is omdat hij net niet goed zit) is alleen maar geld verspilling. En aangezien ze zo lang meegaan vind ik dat geld ook reuze meevallen. Ik bedoel, 2 maanden stalling en ik ben meer kwijt.

Overigens vind ik de Charles Owen cap ook erg mooi, maar die is lastig te verkrijgen. Dit is de enige plek in NL waar ik m tot nu toe gevonden heb...
Afbeelding
http://www.captain-simmons.nl/caps.htm

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:24

Hey Julia!
Ik weet niet of je me nog kent? ik heb vorige zomer ook 4 weken op manege de seeruyter gewerkt! sliep in de caravan haha!
Alles goed verder?

Ennuhm ..ff ontopic: ik ben nog steeds tevreden over die cap die wij allebei hadden van de zomer...dus das mij favoriet...

Kun je me je msn ff pb'en?

Groetjes iris

Sway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:33

Ik heb deze:

Afbeelding

HH Pro plus, maar dan de zwarte uitvoering.

Hij zit erg lekker, en heb geen last van hoofdpijn als ik fanatiek gereden heb. Hij ventileert dus goed.

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:35

ja die bedoelde ik ook

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:59

Ik heb nu nog de casco verstelbare cap, maar krijg gelukkig een nieuwe voor mijn verjaardag! heb hem vandaag al gekocht, en mag hem na mijn verjaardag gebruiken

Bij mijn casco zweette ik me de pleures, en af en toe begon hij wel te knellen..
Ik heb nu de blauwe/grijze HH two tone cap. Zit véél lekkerder!
Hieronder dan een foto van de cap die ik nu nieuw heb:
Afbeelding

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:50

Ik heb eentje van Lamicell! Ik ben er héél tevreden mee, een van de weinige waar ik geen hoofdpijn van krijg (nu wel, maar dat komt door hersenschudding en niet door cap)

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:10

Ik heb een Casco Youngster, kennelijk ben ik een van de weinige mensen bij wie dat ding wel gewoon blijft zitten zoals het hoort. Ik ben er nog niet mee gevallen, dus misschien dat ik in dat geval mijn mening moet bijstellen?
De HH Pro plus zit bij mijn oren niet lekker, dat driehoekje van de bandjes komt zo hoog dat het mijn oren a.h.w. omhoog trekt. De GPA zat erg lekker, maar vond ik toch wat boven budget, helaas.

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:59

Die van hh is erg fijn!!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:25

Megamutsj schreef:
Ik heb nu nog de casco verstelbare cap, maar krijg gelukkig een nieuwe voor mijn verjaardag! heb hem vandaag al gekocht, en mag hem na mijn verjaardag gebruiken Haha!

Bij mijn casco zweette ik me de pleures, en af en toe begon hij wel te knellen..
http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3020078.gif

bij mij priecies hetzelfde verhaal Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-06 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Shirley15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:32

Ik heb de GPA titium en ben er erg blij mee!

manonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:48

Ik heb die bruine cap ook van HH, met leer.
Bevalt me ook zeer goed .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:53

Ik heb de-Kavalkade-die-tegenwoordig-heel-veel-mensen-hebben en daar ben ik heel blij mee. Vriendin van me (met maat 53 ofzo) heeft die ook en die is er ook erg blij mee.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:36

Ik heb nog altijd mijn oude (maar wel goedgekeurde) Casco cap. Zit nog steeds goed Zou overigens als ik weer ga paardrijden wel een andere willen

DNIEKJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:42

Ik heb zelf de gewone gpg cap hele fijne cap met zeg maar een grijs ding in het midden hij is goed beveiligd, maar ik zie die cap van jou die volgensmij ook is dat niet de nieuwste ?

Groetjes

DNIEKJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:08

Kijk maar in mijn profiel bij de iets nieuwere foto daar heb ik hem op

Groetjes

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:28

Megamutsj schreef:
Ik heb nu nog de casco verstelbare cap, maar krijg gelukkig een nieuwe voor mijn verjaardag! heb hem vandaag al gekocht, en mag hem na mijn verjaardag gebruiken Haha!

http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3020078.gif

Die wil ik ook kopen, maar dan in het bruin! Ik vind hem erg mooi en ik heb van meerdere mensen erg positieve reacties erover gehoord. Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-06 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:24

Ik heb ook de HH pro plus, bevalt heel goed en zit ook lekker. Mij zit een casco juist weer minder. Ik vind iig de caps van HH heel fijn, dit is m'n tweede.

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:39

Ik heb een IRH Bevalt heel goed en zit bij mij heerlijk. Ik heb ook met een GPA in mijn handen gestaan, maar ik vind het veel geld voor iets wat ik niet zo vaak gebruik