Verplichting: Te paard prijsuitreiking...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:21

Geweldig om die Z dressuurruiters door de springring te zien huppelen. (en die wit weggetrokken bekkies van spanning zijn helemaal mooi ) *of klink ik nu gemeen?*

christel82

Re: Verplichting: Te paard prijsuitreiking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:27

de prijsuitreiking is idd te paard en zoals al eerder is vermeld alleen voor de 1e prijs winnaars. voor de rest moet wel iedereen in tenue verschijnen. de prijsuitreiking is in de binnenbak dus wel omheinde omgeving . en er wordt constant al tijdens het rijden van de verschillende klasses aangegeven wie er rekening mee moet houden. dus je hoeft niet constant te wachten alleen ff in de gaten houden of je erbij staat.
wat ik ook nog hoorde dat alle klasses na afloop van de laatste proef in die klasse de prijsuitreiking gelijk krijgen dus je hoeft niet zo lang te wachten, dat kan ook niet want ze hebben niet genoeg parkeeruimte haha

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:12

Is het niet een idee om gewoon met je eigen paard naar de prijsuitreiking te gaan en dan ervoor zorgen dat er nog iemand bij blijft? Voor het geval dat je paard gaat gaat doen kan diegene ernaast ingrijpen.

Het lijkt mij dat je paard hier gewoon aan moet wennen, als je hogerop wilt komen moet je op den duur gewoon naar een prijsuitreiking kunnen gaan toch? Is wel zo gemakkelijk.

Paardje is niet van suiker

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:17

Kyralovertje schreef:
Paardje is niet van suiker

Nee, maar de Penny's van 2006 wél............. en dat is minstens zo belangrijk........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:23

Helaas kennen jullie mijn paard niet!
Laten we dat ook maar lekker zo houden.....
Jullie weten niet wat voor monster het in bepaalde situaties kan zijn, en dan heb ik het vooral over de veiligheid van mijn mede ruiters, geen eens voor mij zelf
Ook al kan madam mega snel draaien maar dat ben ik ondertussen wel gewend....

Ik ga er overigens niet van uit dat ik iets win. Dus dan is er al geen enkel probleem, was wel nieuwschierig of ze dit echt konden verplichten.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:11

Maar is het dan geen idee om gewoon iemand mee te vragen die desnoods je paard gewoon de hele tijd vast houdt?
Misschien vind je dat er erg knullig uit zien, maar zo kan je wel lekker op je eigen paardje gaan en went hij/zij eraan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:42

Kyralovertje schreef:
Maar is het dan geen idee om gewoon iemand mee te vragen die desnoods je paard gewoon de hele tijd vast houdt?
Misschien vind je dat er erg knullig uit zien, maar zo kan je wel lekker op je eigen paardje gaan en went hij/zij eraan.

En die persoon moet meerennen met de ereronde zeker

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:48

Ereronde is niet verplicht. tenminste hier in de regio niet... Ik zie vaak genoeg mensen die na het ontvangen van de prijs het terrein verlaten.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:52

Urielle schreef:
Kyralovertje schreef:

En die persoon moet meerennen met de ereronde zeker

Een ereronde kunnen ze niet verplichten, het afhalen van de prijs wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:27

Paard laten vasthouden is geen optie

Mijn vader is als enige mee en die zegt altijd: "Als ze gek doet laat ik haar los hoor" Tja dan heb ik er nog weinig aan.
Tevens heb ik liever niet dat mijn vader de klappen opvangt van mijn paard of van andere. Helemaal als madam schrikt en zich omdraait zonder zich te bedenken dat iemand haar nog vast had

Ereronde doe ik zowieso niet aan mee, dan is het echt wel weer mooi geweest! Gelukkig is die niet verplicht.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:31

Hier in de buurt is het volgens mij alleen bij de kampioenschappen verplicht te paard je prijs af te halen. Vorig jaar ben ik naar de federatievertegenwoordiger gegaan om dispensatie, omdat het paard dat ik rijd nog wel eens wil uithalen naar de anderen. Met een geldige reden was het geen enkel probleem om te voet te gaan, gelukkig.
Ik snap wel dat het in principe verplicht is, het heeft gewoon wat en het ziet er altijd schitterend uit zo'n colonne. Maar ik vind wel dat je dispensatie moet kunnen vragen als er anders gevaarlijke situaties ontstaan.
Niemand heeft er wat aan als zijn paard door midden wordt gemept door een ander paard, terwijl dit makkelijk voorkomen had kunnen worden.

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:04

Als het verplicht is moet je het gewoon doen!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:03

capone schreef:
Als het verplicht is moet je het gewoon doen!!

Befehl ist befehl?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:12

ik heb zo ook eens op de kampioenschappen gestaan. Ik MOEST van de organisatie te paard mn prijs in ontvangst nemen, ik vertelde dat ik liever geen kampioen werd dan in het ziekenhuis te eindigen. (reed vroeger altijd parade, tot beestje besloot gewoon net zo lang door te gaan met raar doen tot we samen hard vielen.)
Aangezien ik het echt zodanig stelde mocht ik mn prijs wel te voet ophalen uiteindelijk.

Met mn huidige paard (Landwind he ) zou ik het ook echt niet proberen. Niet alleen gevaar voor mij, maar zeker ook voor alle anderen. Liever geen ongelukken. Paard lenen wil ik best proberen, lukt dat ook niet probeer ik in goed overleg toch mn prijs te voet op te halen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:48

Ach, die goede oude tijd dat er op ponyconcoursen standaard elk concours een parade werd gehouden. Waarbij elke ponyruiter aan mee moest doen (zelfs als je niks gewonnen had) en degene met de meest brave of best in de hand te houden pony met de vaandel van de club voorop moest rijden. Die tijd dat zulke parades altijd vre-se-lijk lang duurden en altijd te laat begonnen en de pony's zich een uur lang stonden te vervelen en irritant te doen in die grote springring hutjemutje op elkaar gepakt.

Ach good old times.... en wat was ik blij toen ze eindelijk afgeschaft werden en je gewoon naar huis kon als je wist dat je toch niks had gewonnen

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:57

Als ik het zo bekijk heeft het toch wel voordelen om nooit eens bovenaan te eindigen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:06

Monday schreef:
Als ik het zo bekijk heeft het toch wel voordelen om nooit eens bovenaan te eindigen.

Ja inderdaad!
Ieder nadeel heeft zijn voordeel

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:34

flettie schreef:
Ach, die goede oude tijd dat er op ponyconcoursen standaard elk concours een parade werd gehouden. Waarbij elke ponyruiter aan mee moest doen (zelfs als je niks gewonnen had) en degene met de meest brave of best in de hand te houden pony met de vaandel van de club voorop moest rijden. Die tijd dat zulke parades altijd vre-se-lijk lang duurden en altijd te laat begonnen en de pony's zich een uur lang stonden te vervelen en irritant te doen in die grote springring hutjemutje op elkaar gepakt.

Ach good old times.... en wat was ik blij toen ze eindelijk afgeschaft werden en je gewoon naar huis kon als je wist dat je toch niks had gewonnen

Kom naar Limburg, daar zijn deze nog steeds Ben sinds dit jaar gestopt met het rijden van een pony, maar inderdaad, zo ging dat.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:38

Ik snap eerlijk gezegd niet waar jullie zo'n probleem over maken. Tijdens wedstrijden is het toch regelmatig best krap tijdens het losrijden, dan moet je met 10 of meer paarden tegelijk op een stukje van 20 x 40 losrijden. Dat kan dan allemaal wel maar op het moment dat het een prijsuitreiking te paard betreft dan zijn die dieren in enen allemaal staatsgevaarlijk

Er is een reden waarom dit overigens in het vraagprogramma staat. Als je het niet wilt of kan dan schrijf je je toch gewoon niet in voor dat concours

Ik sta zelf ook niet te springen als zoiets gevraagd wordt maar ik vind het respectloos naar de organiserende vereniging om als dat zo gevraagd wordt dan maar af te doen met een smoesje .

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:15

losrijden is 1 ding, muziekje erbij, alsmaar stilstaan en wachten en vervolgens met een stel ontploffende paarden tegelijk de baan rond echt iets heel anders.

Een smoesje vind ik het dus ook niet, als reden om af te melden voor prijsuitreiking. Ook de organisatie ziet uiteindelijk liever geen ongelukken en sommige paarden trekken het gewoon echt niet. Hoe zou jij het vinden om van je paard gemept te worden omdat diegene, met een 'smoesje, niet mocht afmelden, terwijl hij/zij wist dat het niet goed zou gaan?

En sja, dan maar geen concoursen rijden waar de prijsuitreiking zo is... Denk dat er dan een hoop hele goede paarden uit de ringen zouden verdwijnen, is dat wat de organisatie wil denk je?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:24

Met muziek en applaus willen paarden nog wel eens anders reageren dan simpelweg bij het inrijden Heb het gelukkig maar een keer hoeven doen in een binnenbak maar mijn paard stoof na een rondje in rengalop (sorry voor de winnaar die voor me moest rijden, ik was nl. tweede en hoorde niet op kop ) de bak al uit.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:28

Het ligt er ook aan denk ik!

Is de prijsuitreiking bijna gelijk na de proeven of is het pas aan het einde van de dag (met een hele parade)

Dan staat mijn pony allang weer lekker in stal hoor! Ze kunnen mij niet verplichten de hele dag mijn pony in de trailer laten staan! En om hem s'avonds nog een keertje mee te nemen vind ik ook wel erg overdreven!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:44

Noukie schreef:
sommige paarden trekken het gewoon echt niet.

Dat is waar, maar op het moment dat er een prijsuitreiking te paard is zijn alle paarden ineens staatsgevaarlijk als je de eigenaren moet geloven
Normaal kom ik nooit zoveel van die maffe beesten tegen, maar dan zijn ze opeens allemaal bij elkaar op een concours

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:53

ok, dat ben ik met je eens
maargoed, de mijne is met losrijden soms al eh... minder rustig, en als ik op zo'n moment in de drukte zou zitten en ook nog eens een tijdje zou moeten stilstaan zou hij echt heel gestoord gaan worden...

en er is ook verschil tussen prijsuitreikingen...
alleen de prijswinnaars naar binnen is vaak nog te doen (al is het maar omdat je af kan spreken dat je je paard zoveel mogelijk naast een brave houdt, of omdat je gewoon weg kan voor de ereronde)
Parade daarentegen vind ik echt verschrikkelijk, deed ik dus altijd netjes (want het hoort nu eenmaal en je kan het niet maken af te melden, het zal heus wel meevallen, ik hoor het de mensen nog zeggen...), tot het echt mis ging.
Maar ben daarna met diezelfde inderdaad nog wel met springen mn prijs gaan halen. Eerst aan geleideteugel en iemand ernaast, prijsje halen en weg, later ook alleen. Ereronde heb ik met die nooit meer gereden, t moet leuk blijven

Het is inderdaad wel waar dat veel mensen al uit principe bang of wat dan ook zijn, maargoed, dat zijn degenen die het verpesten voor de mensen met de echte gekkenhuizen...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:58

Er zijn natuurlijk ook echt beesten waar het niet mee kan, maar er wordt gewoon ontzettend veel gepiept

Die van mij is als de dood voor tegenliggers en dat geeft met losrijden ook weleens leuke situaties. Maar hij heeft inmiddels wel geleerd dat hij gewoon moet blijven staan met prijsuitreiking en dat hij in de ereronde best een keer lollig mag worden, maar dat hij wel onder me moet blijven in mijn tempo.
(en die paar stuiters onderweg zit ik wel uit Als we aan moeten galloperen gaan we ook altijd eerst een paar keer op de plek )