pony zo vals alsmaar kan / waarschijnlijk door verzorger.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:30

@kimmiepaard: Ja hoor. Ik heb wel geen veulen maar toen mijn paard nog paardJE was en bijvoorbeeld bij de smid vervelend aan het doen was (lees: met zijn gewicht op de smid hangen, been heen en weer zwieren zodat de smid ook meezwierde, benen ineens wegtrekken, net iets te fanatiek been opgeven...) vond ik het eigenlijk niet meer als normaal dat de smid uithaalde (was eerder kwaaad geweest als hij niks deed)...en dat was echt zo zacht niet. Dat ik het niet helmaal zo fijntjes vond, ja ok... maar het was wel zeer effectief voor zijn gedrag en stukken beter voor de kwaliteit van het beslag en voor de rug van de smid en nee hij is er niet schuw van geworden maar als hij weer een vervelend-zijn-trekje heeft en de smid kijkt eens dreigend, weet mijn paard precies wat er gebeurt als hij doorgaat met pesten... en dan gaat hij het dus ook niet verder

btw: ik ga op zo'n momenten niet zelf straffen omdat ik dan de smid lastigval met een paard dat nog eens extra gaat hangen op zijn rug ofzo en de smid ziet dat niet aankomen (hij staat met zijn rug naar je toe) en kan zich er niet op voorbereiden, dus mag hij het zelf doen.

@TS: klinkt als een goed plan. veel succes ermee.

floor__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:32

ik ben het helemaal eens met wizewo

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:19

als ie iets doet kan je hem slaan ja maar tog niet als tie niks doet:S

jarrah

Re: pony zo vals alsmaar kan / waarschijnlijk door verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:10

Ik sluit me vólkomen bij Urielle aan......

Laatst stond ik mijn merrie op haar kont te krabben...........komt haar kleine eraan, draait zich om en wil me zo voor mn flikker schoppen....
De eerste keer deed ik van stomheid alleen automatisch een stapje opzij.....maar de keer erna was ik voorbereid.............
Ze draaide zich weer om en wilde weer uithalen, maar nu was ik haar te snel af......voordat zij mij had kunnen raken had ze al een voetje onder dr lekkere kontje te pakken.......
Ik heb nog nooit een veulen zóó verbaast zien kijken........en ze heeft het daarna ook nooit meer gedaan

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:48

Dat wordt hier toch ook helemaal niet gezegt, kimmie_paard?

Even off topic: Valt me trouwens op dacht je nogal snel g verwart met ch. Absoluut geen aanval, maar het staat zo vreemd. Nou niet dat ik nooit fouten schrijf...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:49

Kimmie_Paard schreef:
als ie iets doet kan je hem slaan ja maar tog niet als tie niks doet:S

Nee, maar dat meisje straft het veulen af als hij aan het trappen is en daar heeft ze imo volkomen gelijk in. Voor de rest weet ik niet hoe ze ermee omgaat, omdat ik er niet bij ben geweest.

Xantaatje

Re: pony zo vals alsmaar kan / waarschijnlijk door verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:10

Oh wat erg zeg. Hoe verpest je een paard.

Ik zou inderdad de eigenaar toespreken en anders eens met de veearts erover hebben wat je hier aan kan doen of welke stappen er genomen kunnen worden want dit is echt verschrikkelijk en puur mishandeling.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:10

@ wizewo.. kan ik tog niks aan doen:S als ik het zelf door had zou ik waarschijnlijk niet doen of wel.. :S niet iedereen is even goed met woorden schrijven.!