Harry's Horse® cap 'Pro Two Tone' toegestaan of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:49

Ja die bedoel ik.
Ik ben nog geen lid van een rijvereniging, maar ben je verplicht om dat tenue aan te houden dan?

Maar de reden dat ik een blauwe cap wil, is omdat ik ook kies voor een blauw jasje.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:40

Je moet lid zijn van een rijvereniging om te starten, dat weet je als het goed is. Zo'n rijvereniging voert een bepaald clubtenue, ik weet niet in hoeverre dit verplicht is. Wel verplicht is een zwart of donkerblauw jasje en een veiligheidscap of -helm in zwart of donkerblauw, tenzij je rijvereniging andere kleuren handhaafd.

Mijn rijvereniging voert een tenue met o.a. een donkerblauw jasje en een donkerblauwe cap voor de leden die bij de paarden rijden. Nou zijn er eerlijk gezegd weinig leden die in die combinatie rijden. Veel hebben een zwart jasje en eigenlijk de meeste hebben ook geen donkerblauwe cap. En ik weet niet in hoeverre het verplicht is. Ik denk dat het een bepaalde herkenning is.

Dit is wat mijn rijvereniging zegt over het dragen van het clubtenue:
Citaat:
Op kringwedstrijden en onderlinge wedstrijden dienen de ruiters / amazones in clubtenue te rijden. Uitzondering hierop: in de Z-dressuur is het voor ponyruiters en amazones toegestaan om met rij-jasje en hoedje in de wedstrijdring te verschijnen.

Op concoursen mag van het clubtenue worden afgeweken, echter de kleding dient wel overeen te komen met wat de KNHS in het wedstrijdreglement voorschrijft. (bron: Huishoudelijk reglement)

Dus als ik het goed heb begrepen, moet je op kringwedstrijden in het clubtenue rijden en op CH's mag je zelf dragen wat je wilt, mits dit aan de reglementen voldoet. Ik weet niet in hoeverre dit bindend is en in hoeverre dit voor iedere rijvereniging geldt.

Ik zou zeggen: even navragen bij de rijvereniging waar je lid van gaat worden. Maar maak je niet al te druk om de kleurtjes, voor zover ik weet, wordt er niet moeilijk over gedaan. Als het maar donkerblauw of zwart is, tenzij je club een andere kleur heeft.