ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:24

Hoe oud is dat meisje? Kan je niet met haar ouders erover praten?

gizmoloverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:16

het meisje is 18 jaar
maar haar ouders willen niks met ons te maken hebben ivb omdat wij geen jehova's getuigen willen worden
dus dat is helaas geen optie

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:23

Nou nou als ze al 18 is zou ze toch beter moeten weten!!!! En heeft een Jehova getuige dan geen respect voor dieren?????? Dat kan ik me niet voorstellen!

gizmoloverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:48

en toch is het zo

zij wil niet beseffen dat het slecht is voor haar pony.....

en ziet niet in dat dit een soort mishandeling is

Anoniem

Re: ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:51

Je moet iedereen in destal waarschuwen,en iedereen moet allemaal dingen zeggen zoals:Wist je dat je daarvoor opgepakt kan worden? etc. etc.echt allemaal van zulke dingen

freespirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:53

ik zou het meisje dreigen de dierenbescherming te bellen als ze door gaat. Misschien merkt ze zo dat het serieus is....

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:56

kan de eigenaar van de stal niet zeggen dat ze dan maar moet ophoepelen..
het is idd haar paard dus als zei er op wilt rijden haar keus.
maar als de eigenaar van de stal het niet goed vind dan kan hij haar de keus laten maken,vertrekken of wachten tot de fjord oud genoeg is

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:17

Dat is helemaal niet goed als ze er nu al op wil gaan rijden.

Jij zei dat de dierenarts binnenkort kwam om te enten, misschien kun je als de dierenarts er is, bij haar paardje gaan staan ( waar zij bij is natuurlijk) En dan ''vragen'' wat je allemaal met een 2 jarige kunt doen en wanneer je kunt gaan inrijden.
Dan zal de dierenarts wel zeggen dat het in ieder geval niet vanaf zijn tweede mag.
Hopelijk geloofd ze dat wel.
En anders met de hele stal overleggen of jullie met zijn allen er wat van kunnen zeggen.

Want zoiets zou ik proberen te voorkomen

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:55

Het is schlecht.. maar laat haar haar gang ajb gaan!
Ze merk vanzelf de conseqeunties

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:57

Erg onverstandig...
waarom zijner nog steeds mensen die het niet accepteren dat ze hun paard gewoon lekker moeten laten staan(behalve tutten, knuffelen wandelen etc.) tot dat ze minimaal 3 zijn!

misschien een idee om haar te confronteren met de gevolgens, een verhaal, onderzoek oid van internet?
dreigen met de dierenbecsherming misschien, maar zou er niet direct een melding van maken.

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:01

bied haar wat literatuur aan! en laat haar dat rustig zelf thuis doorlezen...

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:17

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze al een beetje meer verstand heeft gekregen???? Of is ze het arme dier nu aan het inrijden????

gizmoloverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:50

ze wil niet luisteren

ze wil niet luisteren
de pension houders willen zich er niet mee bemoeien en blijven op hun punt staan

alle pension klanten hebben het inmiddels geprobeerd goed schiks en kwaadschiks ze gaat door
maar inplaats van iedere dag rijden doet ze het nu om de dag
maar ja das ook super slecht

ik heb de dierenbescherming gebeld maar die namen me niet echt serieus dat idee had ik
maar ze sturen de informatie door naar een inspectie ofzo iets

ik weet niet meer hoe ik haar kan stoppen
ze gaat gewoon door

arm diertje

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:57

mijn god, echt heel erg dat de dierenbescherming het ook niet echt serieus neemt...
Dat ze al 18 is! ik dacht , zeker een meisje van een jaar of 10 die snel wil rijden (pffff)

wat nu? Is ze brutaal als je er over begint? wat zegt ze precies?

Dat ze nu ''om de dag'' rijd, dat zou bij een paard van 3,5 jaar wel goed zijn, een net ingereden paard rij je zoiezo al niet elke dag..
Wat belachelijk zeg, doe moet echt stoppen hoor! maar wat nu?

Nathazzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:01

Misschien een optie om de reacties op jouw topic uit te printen en bij haar box op te hangen of ergens bij jullie op stal op een plek neerleggen waar ze het zeker zal zien?

MMMaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:02

Erg vervelend allemaal, je zou denken dat een achtienjarige toch wel het nodige verstand zou hebben

En als een veearts of dierfysiotherapeut nou haar verteld wat de consequenties kunnen zijn van het te vroeg berijden van een paard. Misschien dat ze deze boodschap van hun wel aanneemt.

En is er misschien een ander paardje op stal waar ze evt. af en toe op kan rijden. Dan zal ze haar eigen paardje wat meer rust geven.

Mandybrandt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:04

Hoe heet ze? en waar staan jullie, klinkt me nl. nog bekend in de oren

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:06

Het is nu eenmaal een eigen paard en daar kan niemand iets aan doen,,,,,hoeveel 3/4 jarige worden er niet 7 dagen dagen lang aan de dressuur gezet omdat baasje zo graag Anky wil zijn.
Dierenbescherming doet hier niets aan, tenzij het paard geen eten en geen water krijgt, maar dat lijkt me sterk. Helaas.....

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:12

jeetje wat naar zeg dat er nog steeds niets aan gedaan is .. ik vind dat echt niet kunnen zo verkracht je dat hele paardje ik zou toch dat ene van de dierenarts proberen en gewoon alles aan haar laten lezen wat jij kan vinden aan informatie. Desnoods overdrijf je een beetje zeg gewoon zoiets van ; Wil jij dat je paard later eerder dood moet gaan omdat er zonodig nu op moet rijden ? dat is echt walgelijk ! en dan de hele stal JA KLOPT ! ( nu word het een soort toneel stuk ) maar je snapt me bedoeling denk ik wel ik hoop echt dat jullie er wat aan kunnen aan doen , goed dat je dit aanpakt trouwens!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:14

Inderdaad zo veel mogelijk geschreven spul bijeen zoeken (je vind vast wel iets op Internet of in boeken o.i.d.!) en die tussen haar spullen stoppen of bij haar stal achterlaten... Anders mss "de koude behandeling", haar gewoon zwaar negeren...

Als ik dat mens in mijn handen krijg is ze nog niet jarig

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:15

Je bent zélf de fout al ingegaan door tegen haar tekeer te gaan. Hoe meer jij zo je standpunt door probeert de drukken des te meer ze het negeerd. Probeer eens een normaal gesprek aan te gaan met haar en neem voorbeelden mee van paarden die té vroeg zijn ingereden en afwijkingen nu hebben (dus fot's van een betrouwbare bron). Boos worden werkt averechts.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:16

zeg gewoon dat als ze nu gaat rijden ze volgend jaar niet meer kan rijden.

Moet je gewoon lkkr met dr meelullen, dan zeg je: wel leuk he dat je nu al kan rijden! ( zegt zei , jaaa ) zeg jij: wel jammer dat je dan na de zomer niet meer kan rijden enz.. Dan snapt ze het niet en zeg je, jaa als je je paard op 2 jarige leeftijd berijd kan je er misschien een paar weken op zitten maar dan is het ook echt over.. dan kan je helemaal nooit meer rijden.

zoiets ... kijken hoe ze dan reageert!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:18

Welshcobfan schreef:
Je bent zélf de fout al ingegaan door tegen haar tekeer te gaan. Hoe meer jij zo je standpunt door probeert de drukken des te meer ze het negeerd. Probeer eens een normaal gesprek aan te gaan met haar en neem voorbeelden mee van paarden die té vroeg zijn ingereden en afwijkingen nu hebben (dus fot's van een betrouwbare bron). Boos worden werkt averechts.

precies, dat is zo. Ze is niet echt ''de fout in gegaan'' boos worden is een hele menslijke reactie, maar je kan het beste naast haar gaan staan ipv tegenover. Gewoon meelullen en in het gesprek ongemerkt vertellen wat de gevolgen zijn.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:20

Tjha het is nu eenmaal haar paard.
de dierenbescherming kan hier niks mee zolang het paard niet ernstig ondervoed is of stalling etc heeft.
Ik ben ook niet zoon voostander van het inrijden van een 2 jarige maar ik ken wel een hoop mensen in de sport die dit tog echt doen..

Maar tussen in rijden en inrijden zit nog een groot verschil!

wij maken onze 2 jarigen praktisch zadelmak...

dan gaan ze een tijd de weide weer op en tegen de tijd dat ze 3 of 4 zijn worden ze weer eens ogehaald.

Ik geloof niet dat je hier veel aan kan doen ze heeft haar eigen mening en die zal ze waarschijnlik niet snel veranderen.

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:08

Ik vind het heel erg slecht van haar. Als ze 18 is zou ze toch wel beter moeten weten...
Ikzelf denk dat je toch wel kan bellen en het uit kan leggen aan de dierenbescherming. Zíj luisteren wel. Als ze er niks aan willen doen heb je in ieder geval je best voor het paard gedaan, maar het is niet jou paard dus dan doe je er verder niks aan. Wel heel spijtig dat ze zo doet met d'r paard...