proppen op de trailer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:19

Ik draai ze er thuis in.......... (ook voor een rit van 3 uur)..........
......... en als het moet haal ik ze er thuis in de box ook weer uit.

Ik wil nog net niet dood (en de kleren graag een beetje schoonhouden..... ).

Pascha

Re: proppen op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:51

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:08

Onze verenigingsinstructeur sprong destijds ZZ.
Die wilde de proppen er ook in draaien........, pakt een been op en zegt: "Laat maar......... die van vorig weekend zitten er nog in"..............

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:15

CGJ12 schreef:
Onze verenigingsinstructeur sprong destijds ZZ.
Die wilde de proppen er ook in draaien........, pakt een been op en zegt: "Laat maar......... die van vorig weekend zitten er nog in"..............

Ik draaide ze er vroeger ook wel thuis in. Transportbeschermers om en een oud stuk tapijt op de grond. Errug makkelijk.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:08

Ik doe ze ook thuis in. Iza is veel te druk en snel op concoursterrein (tot je gaat rijden). Is voor mijn eigen veiligheid dus beter én ook aangeraden door de hoefsmid. Ik heb extra rubbermatten in de trailer én zaagsel. Verder in de transportbeschermers en aan 4 voeten springschoenen. Gaat prima. Enne, rustig rijden moet altijd al.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 05:51

ik doe ze altijd pas op wedstrijd in, maar met mijn pony deed ik wel eens voor kleine stukjes ze er thuis alvast in

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:52

Ik maak thuis de gaten schoon en tap er schroefdraad in. Eerder moest iemand altijd mijn paard op de wedstrijd vasthouden omdat ze anders ging hangen en weer los over het terrein liep. Maar sinds kort hebben we een vrachtwagen en draai daarin de kalkoenen in en zadel haar daar ook verder op.
Dus wel kalkoenen op de wagen maar daarna gaat ze er gelijk af.

Ik kan me voorstellen dat als een paard op een wedstrijd erg druk is, het handiger en ook veiliger voor jezelf is om ze thuis al in te draaien. Maar neem dan wel je voorzorgsmaatregelen, beschermers, kleine kalkoen, springschoenen.

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:27

Ik heb het nog nooit gedaan... lijkt me niet echt lekker voor je paard.. moet al z'n evenwicht bewaren in de trailer en dan staat ie ook nog op scherp... en het lijkt me ook niet echt goed voor je bodem... ik zou het niet doen...

wolf359

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:04

Ik doe het alleen op de korte afstand en die van heeft geen bescherming om meestal wel peesbeschermers als ik ze niet vergeet, en op de wedstrijd beter gezegd na de proef er meteen uit (die vqan mij staat zo stil op de kar dat ik soms twijfel of ik haar wel mee heb genomen) maar als je dit niet wilt ga dan eerst een paar keer na een wedstrijd waar je niet aan meedoet en oefen dan eerst met hoevenkrabben op het terrein en breidt dat dan steeds verder uit tot het indraaien van de proppen/kalkoenen of hoe ze ook maar genoemd worden. zelf heb ik er tegenwoordig eerst stalproppen in.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:12

Ik maak thuis de propgaten goed schoon en op de wedstrijd draai ik ze op de trailer in en zadel ook op in de trailer (1 1/2 paardstrailer, dus ruimte zat) Voor de achterbenen halen we de klep even naar beneden en de stang erachter weg, zodat ik de benen kan optillen en proppen kan indraaien. Het is een groot en sterk paard en zo gaat het lekker rustig en is hij niet afgeleid door andere paarden omdat hij op de trailer staat.

Bren79

Re: proppen op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:46

Met mijn huidige paardje draai ik ze er op de wedstrijd zelf in die blijft rustig staan en geeft dan dus geen problemen
Maar met de KWPNer die ik hiervoor heb gereden draaide ik ze er thuis in dit ging dan tenminste in alle rust op wedstrijd was deze te druk en had last van losse benen, en sorry daar risceer ik mijn leven op dat moment niet aan, stond natuurlijk wel met de nodige bescherming op de trailer, ze was wel rustig op de trailer.

Het is gewoon per paard verschillend of je dit thuis doet of op het wedstrijdterrein, je eigen veiligheid is ook belangrijk want je hebt er natuurlijk niks aan dat je door je paard geraakt word tijdens het stoten indraaien en je daardoor je wedstrijd niet meer kunt rijden.