Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sisco4life schreef:Haj,
Waarom zou het onverantwoordelijk zijn dan ?? Als je de singel goed losjes hebt en een deken om, wat kan er dan misgaan? Deken bescherkt het zadel. Paard kan nergens aan blijven hangen en iemand hier heeft het over dat het onconfortabel is voor het paard. Het lijkt me dat je een passend zadel hebt en het dan dus niet belast. Zeker als er niemand opzit en er dus geen druk is.
Dat is mijn mening, ik doe het ook wel eens. Die van mij begint met showen en houd niet meer op
Dus, waarom onverantwoordelijk met zadel in trailer??

amondi schreef:Ik hoor hier alleen niemand over kalkoenen?
Het zadelen neemt misschien 2 minuten in beslag, proppen draaien veel langer en is lastiger. Doen jullie de proppen dan ook thuis in?
Wij hoeven het niet te doen omdat Uk in zijn eentje een 2 paardstrailer zonder schot heeft. Dus kan er in de trailer ingedraaid worden. Maar een druk paard aan de trailer binden en proppen draaien lijkt me veel lastiger dan zadelen. En dus zou je daar je tijdwinst in kunnen halen, maar proppen zijn gevaarlijker dan zadels, lijkt me.
)
mirandasira schreef:. Ik vind een paard moet wel lekker op trailer kunnen staan. Dan met zo'n onding op de rug.
En je paard kan er dan ook tenslotte van leren, en na een poosje wordt hij dan ook makkelijker daarin.
Kitty schreef:Ik snap trouwens ook niet waarom je het paard ook nog na het rijden weer gezadeld mee naar huis neemt. Het lijkt mij dat afzadelen en dekentje over het paard een kwestie is van secondenwerk.
Dat je thuis je paard alvast opzadelt kan ik me wel wat bij voorstellen.