zijn jullie verwend??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:43

Westlander schreef:
Mijn ouders betalen alles voor twist wat nodig is, dus in dat opzicht ben ik wel verwend maar als ik weer iets nieuws wil dan moet ik het toch echt wel zelf betalen!

Hetzelfde geldt voor mij! Als ik een nieuw setje wil, of iets dergelijks moet ik het zelf betalen.

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:47

oe... jullie hebben het allemaal best wel makkelijk zo te horen.. ruilen??

Ringetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:50

Ik ben ook best wel verwend. Toen mijn vader het in zijn bol kreeg kocht hij een veulentje. We hebben onze eigen bak en stalling. Mijn rijkleding en tuig krijg ik vaak terug. Andere dingen moet ik zelf betalen. Ik ben hier super blij mee altijd en vind het niet vanzelfsprekend. Ik heb nu een (dure) nieuwe rijbroek gekocht en krijg de helft terug. Het is niet zo dat ik alles super duur heb, maar soms kan het niet anders. Ik pas geen kortere broeken, dus kom ik iets duurder uit.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:52

totaal niet. ik betaal mijn paard en alles ervoor zelf. ik woon samen en krijg nu niks en vroeger ook niet. (ik ben 20 en studeer)

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:53

[***] schreef:
Ik weet niet of ik verwend ben, ik vind zelf van niet, veel mensen vinden van wel.

Ik ben 15, toen ik begon met paardrijden kreeg ik eigenlijk gelijk alle spullen die ik nodig had.

Toen ik wist dat ik het leuk vond hebben mijn ouders voor m'n verjaardag een pony gekocht. Verder rijdt er niemand bij ons thuis. Die ene pony is nu uitgebreid naar 3 pony's en 3 paarden. We hebben zelf geen stal, dus ze staan allemaal op een pensionstal. Verder betalen mijn ouders wel alles voor ze.

3 pony's en 3 paarden? toch niet allemaal voor jou?? als dat wel zo is, waarom zoveel? en ja, dan ben je wel verwend...

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:56

heb mn paardje zelf gekocht, mn ouders hebben wel toen ik zwanger raakte de helft van de stal betaald en mijn moeder betaalde ook vaak lessen voor me en haalde weleens wat voor mijn paard wat ik nodig had, dus ja verwend , ik ben wel verwend , maar werk er ook zelf hard voor , ben blij met wat ik heb.

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:57

Vroeger hebben wij een handelstal en manege gehad en reed ik altijd wedstrijden met inderdaad gekregen paarden van mijn ouders maar die werden dan ook onder je kont weer verkocht als het goed ging. Verder was het hard werken op de manege maar ik heb het altijd met veel plezier gedaan.

Ik ben er een paar jaar uit geweest nadat de manege verkocht was en inmiddels weer eigenaar van een schat van een paard wat dit keer helemaal van mijzelf is en waar ik hard voor moet werken.

Conclusie: Vroeger ja verwend, tegenwoordig nee ik werk er hard voor en het voelt beter dan verwend te zijn vindt ik persoonlijk !!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:07

Ik ben eigenlijk wel verwent. toen ik thuis woonde had ik 2 pony een B en een E. en al mijn spullen zo als hoofdstellen op maat gemaakt zadel 2 keer voor allebei. prive lessen dekens noem maar op. Nu ik werk en samen woon. betaal ik mijn E pony voor namelijk zelf maar mijn vriend betaald er ook wel aan soms. Mijn b pony is nu van mijn zusje.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:11

Verwend in welk opzicht ?
Ik kreeg toen ik bijna 9 werd mijn eerste pony (veulen), op mijn 15de kreeg ik mijn andere pony.
Ik heb echt niet het duurste van het duurste, ben al tevreden (ben zowieso al snel tevreden) met iets waar geen merkje aan vastzit. Ik moet alles zelf betalen. (wat ik ook niet erg vind)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:14

Een beetje. Mijn ouder shebben mijn paard gekocht toen ik 10 was... En ze betalen nu ook nog alles wat nodig is. Nouja alle vaste kosten zegmaar (stalling, voer, bekappen,da etc) alleen tuig enzo moet ik wel weer zelf betalen.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:17

Mwoaah ik betaal eigenlijk niks,
Mn ouders hebben mn pony gekocht, mn dressuur&springzadel en alle andere dingen, en dat doen ze nu eigenlijk nog steeds, vlas, voer, wormenkuren, dierenarts, trailer, wedstrijden, 2x per week privéles, 1x per week clubles.. binnenkort nieuwe stallen en dan misschien nog een pony dr bij..
Ik betaal eigenlijk alleen mn setjes, al betaald mn mamaa soms ook wel een nieuwe .

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:45

Ik wil mezelf niet verwend noemen. mijn vader deeld onze hobby (van mijn zus en mij) hij kocht toen der tijd een paard en fokte daar een veulen bij. Wij reden deze paarden. Eigenlijk waren ze van ons, behalve op papier. Inmiddels heb ik zelf een paard en moet dus ook alles betalen. Maar mijn vader heeft voor zichzelf een trailer
gekocht, mooie stallen gebouwd. Maar dit staat ter alle tijden tot onze vervoeging. hij moet ons dan met de trailer ergens naar toe brengen, want ik heb geen rijbewijs.
Dus pa, je bent super.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:15

Iedereen die een pony of paard heeft is verwent, er zijn zat mensen die het geld niet hebben om er een te kopen en te onderhouden.
Maar ik ben wel redelijk verwent, als ik een nieuwe rijbroek of cap moet dan krijg ik die van m'n ouders ( maar dan niet het duurste natuurlijk ) Verder voor de spullen van Romeo en Pukkie koop ik het meeste zelf, behalve als ik iets echt nodig heb en niet al het geld ervoor heb

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:51

Mijn ouders betalen het grotendeel stalgeld en de helft van de verzekering.

Ik betaal
- 75 euro meebetalen aan stalgeld
- andere helft verzekering
- wormenkuren
- DA kosten
- hoefsmid
- zadel / hoofdstel en chabrakken e.d
- lessen
- rijkleding

en alle andere dingen die erbij komen kijken .

Het is mijn hobby ( een hele dure en daarom vind ik het niet meer dan normaal dat ik zelf veel moet betalen.
We zijn met z'n vieren thuis en ieder heeft zo een eigen hobby.
M'n ouders kunnen het allemaal wel betalen maar die vinden dat je moet werken voor iets wat je graag wilt. Niet meer dan normaal lijkt me en het voelt ook nog goed !

Voel me niet verwend door m'n ouders maar ben ze wel dankbaar dat ze meebetalen

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:00

Ik ben ontsettend verwend!
Als ik geld nodig heb bel ik even en mag ik zo 100 euro uit het potje pakken!

Ik ben ook een examenfeestje aan het regelen en ik mag ieder danscafe uit onze plaats van ze afhuren als het maar een leuk feest wordt!
Morgen krijg ik ook een nieuwe broek van victoria beckham omdat zij maandag naar italie gaan en ik niet meet kan ivm mijn examens!
Maar ik probeer wel veel voor ze terug te doen zoals heel veel klusjes in het huishouden, meehelpen administratie etc!
Maargoed ik ben indd heel erg verwend

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:47

Marijkjuh schreef:
Iedereen die een pony of paard heeft is verwent, er zijn zat mensen die het geld niet hebben om er een te kopen en te onderhouden.

Dat is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb het de eerste tijd gedaan van 850 gulden in de maand, 40 uur in de week werken en ik zat nog in het jeugdloon. Klein studiootje voor mezelf zonder aparte slaapkamer en al mijn geld ging naar mijn paard, die natuurlijk ook niet op 's werelds meest luxe stal stond.
Wil je echt dan kan het wel zolang je werk hebt of een uitkering, maar dan moet je wel je paard voor alles laten gaan en dat is soms heel erg moeilijk. Sommige weken is dat een week lang boterhammen met pindakaas

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 07:00

Ik heb best mooi duur spul ja. Maar ik werk er zelf hard voor
Zadel en paard heb ik wel gekregen en ook lessen en stalling wordt betaald, maar de rest betaal ik.

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 07:25

Wij hebben 3 dochters die rijden
Paard hebben wij wel gekocht
en in het begin betaalden we alles ervoor, Stalling,verzekering enz (voer heeft Bo altijd betaald)
vooral omdat onze oudste toen nog studeerde.
Nu ze zelf werkt,en de twee jongste ook (de moeten meebetalen aan de hoefsmid, verdienen nog niet zoveel) betaald Bo mee aan de stalling 80 euro en wij de rest. Verzekering en rest stalgeld betalen wij en zullen dit ook altijd wel blijven doen .
Ik vind het zelf ook erg leuk en koop ook wel eens wat.

Wij zijn van mening dat de meiden zelf ook moeten weten
wat het allemaal kost en dat niet alles zo maar aan komt waaien
gelukkig waarderen ze het echt en vinden ze het nog ieder dag bijzonder.

En Ach wat is verwend.......allemaal dure spullen zomaar krijgen?
het is vaak... niet altijd hoor (in mijn ogen dan hé) het afkopen van schuldgevoel van ouders die het heel druk hebben met werk of met zichzelf.

het is fijner als ze je "verwennen" met aandacht,liefde en welgemeende interesse maar dat is mijn mening natuurlijk

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:12

Ik betaal alles voor mijn paard en mezelf zelf. Maar toch ben ik wel verwend, dat mijn ouders ergens zijn gaan wonen waar plek is voor mijn paard. Dat ze altijd voor me klaarstaan enzo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:18

Ik mocht van mijn ouders pas een paard kopen als ik van school af was en het zelf kon betalen, ook als het wat zou gaan mankeren etc...

Dat heb ik dus gedaan!
Sparen sparen sparen toen ik op school zat en zo gauw ik een vaste baan had kocht ik Fie!

En dat was maar goed ook, want Fie bleek een 'kwakkel-beestje' te zijn, en ik had mijn salaris hard nodig voor de veearts...

Sinds okt. 05 heb ik geen eigen paard meer maar rijd ik de hele week een paard van iemand anders.
Daardoor heb ik wel wat meer geld te besteden dan toen ik Fie nog had.
Dus nu verwen ik mezelf gewoon met leuke (paarden) spullen!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:24

Mijn ouders betalen alles wat echt nodig is. Maar dan krijg ik ook echt goede spullen, denk aan Stubben, Kieffer, Passier. Een overschot aan dekjes e.d. moet ik zelf betalen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:26

Ik ben best verwend.

Ik heb het beste tuig. Maar dat is ook noodzakelijk.

verder betaald ze veel, Maar setjes betaal ik vaak zelf. Al koop ik dat haast nooit.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:28

Ik heb altijd alles zelf moeten betalen.
Ik heb wel 10 jaar lang gespaard, altijd als ik wat geld overhad werd dit opzij gezet voor een auto, een paard, trailer, en zadel.
Auto, paard, en 2 stubben zadels zijn er inmiddels al. Nog geen trailer. Maar ik heb dus wel alles zelf moeten betalen. En ik was pas 27 toen ik m'n eerste paard kocht.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:14

Ik werk overal zelf voor, dus ben niet echt verwend. Zou ook geen eigen paard kunnen betalen. Maar heb ook niet niet klagen ... mag altijd geld lenen en toen ik door school geen tijd over had om te werken, kreeg ik meer zak- en kleedgeld

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:09

dingen die echt noodzakelijk zijn betalen mijn ouders. en sommige dingen die niet noodzakelijk zijn moet ik betalen, en sommigen dingen betalen mijn ouders.