Rijden in de regen met bril, probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:30

ik heb hier ook heel erg last van:S ik laat hem meestal wel gewoon op want zonder bril zie k echt niks

R0X

Re: Rijden in de regen met bril, probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:37

Ik houd mijn bril op , en gewoon met een petje. Ik wil nog steeds zon hoed kopen maar ja geen geld
Er komen wel druppeltje op en het beslaat ook wel eens, das wel wat minder handig maar goed, ik kan geen lenzen in (duur, en een goedkope soort voor 1 dag past niet met mijn cilcinder)

Dus voor mij geen andere oplossing. Zakdoekje mee en hop, de regen in!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:43

Bedankt weer voor de reacties.
Met cap rijd ik wel! Dat was ik er vergeten bij te zetten
En ik heb zachte lenzen, ik denk toch dat ik het de volgende keer ga proberen.
Fijn alle reacties !

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:45

Gewoon proberen ja, want zoals al eerder werd gezegd.
Als het regent is er toch minder stof.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:07

als het regent doe ik een pet op tegen de regen.
als de zon schijnt doe ik vaak een zonnebril op. want anders zie ik helemaal niks en krijg ik hoofdpijn.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:14

nee, ik bedoelde geen lenzenvloeistof,
ik heb eens naar de oogarts geweest (had in het begin problemen met droge ogen en ontstekingen erop, na wisselen van merk is dit zo goed als over)
dan hebi k druppels *cellufres* gekregen, een klein groen flesje
dit mocht ik om het uur een druppel in beide ogen doen (ik deed dit meestal in de schoolpauzes, daarna als ze droog aanvoelde, en met dat het nu op is niet meer, maar ik ga er gauw weer achter, is toch wel handig als er een vuiltje inzit.
veel helpen deed het niet, maar als er wat vuilm inzit kun je het er wel uitspeoelen, en het is een klein handig flesje.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:26

Hmm ik krijg as vrijdag mijn eerste bril en bij dit soort problemen had ik nog niet eens bij stilgestaan !
Ik hoef hem echter alleen op bij geconcentreerd kijken zoals autorijden, tv kijken ed, maar ik denk dat ik het toch ook wel prettig zou vinden dat ik de jury eens goed zou kunnen bekijken als ik op de X afgroette

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:14

Annemarie schreef:
Ik draag gewoon m'n bril.
Door mijn cap heb ik niet zoveel last van druppels op m'n glazen.
En anders stop ik tussendoor eventjes in het midden van de bak en maak even m'n glazen droog.

ja precies. Ik kan niet zeggen dat ik last van mijn bril heb.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:16

Ik draag mijn cap altijd, maar toch blijven de regendruppels op mijn bril vallen, na een paar seconden ziet het er naar uit alsof ik voor een waterval sta
Wat raar dat jullie er juist geen last van hebben. Wat vor cap hebben jullie als ik vragen mag?

(Edit: bedenk me net dat dat eigenlijk niets uit hoort te maken, ik neem aan dat alle cappen wel een zelfde klep hebben)

Klijntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:05

Ik heb een bril, en draag altijd een cap. Meestal is het gewoon prima te doen en worden de glazen niet nat, maar als het echt horizontaal hoost van de regen laat ik m'n bril gewoon af Ik heb - 1,25 dus zonder bril kan ik nog wel zien (en met flinke regen heel wat beter dan met ).

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:09

ik heb ook altijd gewoon me bril op tijdens het paardrijden in de regen, en ik heb er eigelijk nooit problemen mee..

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:27

Same problem here... Ik zie alleen de bordjes staan in een proef, de letters kan ik pas lezen als ik er dichtbij ben. De letter C is altijd het lastigste te vinden, ivm de jurywagen. Met mijn bril rijd ik absoluut never nooit, vind het niet fijn zitten. Ik wil eigenlijk wel lenzen en wil eigenlijk ook mijn ogen laten laseren, dan ben ik er in 1 keer vanaf. Maarja, van alle kanten hoor ik dat lenzen lastig zijn en dat laseren ben ik nog niet zo van overtuigd.
Dus ik blijf nog ff zonder bril rijden....

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:51

Een vriendin van mij houd altijd haar bril op. Ze neemt gewoon een doekje mee voor als ze echt niet meer ziet dat ze dr bril droog
kan maken. Van lenzen gaan haar ogen irriteren.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:59

Ik draag zelf al jaren harde lenzen en heb er vrijwel nooit last van als ik bij de paarden ben.

De ergste stoffigheid is te vermijden door niet achteraan te rijden tijdens een buitenrit als je in een groep buiten bent. Verder draag ik 's zomers regelmatig een zonnebril. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit in een binnenbak rij - als die stoffig zijn, ben je minder blij met lenzen.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:27

Ik heb altijd mijn harde lenzen in.
Heb wel een bril maar dat staat me wel zo belachelijk dat ik me daar buiten eigenlijk niet mee durf te vertonen
Wel moet ik zeggen dat het soms behoorlijk vervelend is, combinatie droog en stoffig en harde wind bijvoorbeeld..
Inderdaad op buitenritten altijd vooraan gaan rijden, komt me bekend voor

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:03

heb ook zachte lenzen. heb ze met paardrijden en dingen bij de paarden (ook m'n werk als dierenfysio) in. bril werkt voor mij op die momenten niet. stof is inderdaad lastig, maar ik heb ook altijd in de auto een klein flesje vloeistof liggen (voor het geval dat). heb dat bijna nooit nodig! lenzen hebben -zeker bij de paarden- toch echt mijn voorkeur.

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:24

Hier nog een brildraagster. Ik heb hem altijd op, en ook een cap. Rijd er ook wel mee door de regen (als ik overvallen word door een bui, ik ga niet buitenrijden als het al regent ) En ik moet zeggen dat het mij eigenlijk niet stoort...
Een bril kan ook handig zijn! In galop door een vliegenzwerm.. GEEN vliegen in je oog! (wel je mond dichthouden) haha

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:55

Ik doe ook gewoon mijn lenzen in bij de paarden.

Ik heb ook hele droge ogen maar sinds ik halfjaar lenzen heb is het een stuk minder. Want ik halfjaar lenzen zit een ander vocht gehalte en daardoor heb ik minder droge ogen. Met maand lenzen heb ik erg last van mijn ogen en met dag lenzen is het nog erger!

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:04

Cow_horse schreef:
Bedankt voor alle reacties.

De opticiën heeft aangeraden de lenzen niet in te doen bij de paarden. Ik heb zachte lenzen
Ik heb normaal gesproken ook mijn lenzen in als ik ergens heen ga of thuis blijf, een bril is niets voor mij.

dutske, je zegt kunsttranen, wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb zelf heel droge ogen en heb dan nog wel eens erge last van mijn ogen als ik mijn lenzen in heb, ik kan wel blijven knipperen, maar dan is het gevoel er dat mijn lenzen eruit vallen

heb je hele erge droge ogen? Ikke ook, en bij mij is het zelf afgeraden om lensen te nemen (door de droogte zuigen de lensen dan vast aan mn hoornvlies en dan zit je met een probleem ). Maargoed, het kan dus blijkbaar wel: droge ogen en lenzen...zegt niet meteen dat ieder oog er geschikt voor is, maaaar het kan wel...onthoud ik toch maar ffies (moet binnenkort namelijk weer naar de opticien en dan gaan we opnieuw het vocht in mn ogen meten) Ow, btw: wil iemand nog mn bril zien tjek mn profiel mwuahaha

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:12

Ik rijd altijd met een bril. Ook in de regen rij ik ermee. ik kijk er meestal een soort van doorheen. Ik weet ook niet hoe ik het doe:P
Zelf wil ik liever geen lenzen omdat ik hooikoorts heb en natuurlijk met het stof met onze buitenritten is het ook niet echt handig.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:50

Ik rij gewoon met mijn zachte lenzen in, door regen en ook door enorme stofbakken, nooit ergens last van