Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fanclubE_Gal schreef:Mijn vader zei dat ze net als in de bioscoop duidelijk moeten laten weten dat je stil moet zijn en telefoon ed uit zetten. Hij is nieuw in de wereld en snapt het wel, maar had er zelf niet zo over nagedacht.
Dus dan wordt het zoiets als: "Dames en heren... hartelijk welkom in het NK-Circustheather. U gaat zodadelijk kijken naar een voorstelling op Grand Prix niveaux. De directie van dit theater verzoekt u tijdens de proeven stil te zijn, niet te lopen en niet onnodig te flitsen. Tevens verzoeken wij u uw mobiele telefoon uit te schakelen. Wij wensen u een prettige voorstelling.... " ellen82 schreef:Tijdens de wereldbeker finale vorig jaar mocht toch ook iedereen meeklappen met die Amerikaanse?! Als het daar kan zou het op het NK toch ook moeten kunnen!
Venetia schreef:Doordat iedereen onbeweeglijk stil moet zitten haal je de groei uit de dressuursport.
Wen die paarden aan het tumult! Bij het springen zeikt er ook niemand en daarom vinden velen dat gezelliger en is het makkelijker daar sponsoring voor te vinden.
Laat het publiek enthousiast zijn!
Honden vind ik overigens weer niet kunnen. Dat is de natuurlijke vijand van een paard en plotseling gekef hoort niet op de tribune.
Maar pratende enthousiaste mensen, dat is toch juist winst voor de dressuur!
Ik betrap mezelf er ook wel eens op, dat je omstandigheden gaat vervloeken. Maar kom, gewoon rijden en die beesten moeten er maar aan wennen!
amondi schreef:ellen82 schreef:Tijdens de wereldbeker finale vorig jaar mocht toch ook iedereen meeklappen met die Amerikaanse?! Als het daar kan zou het op het NK toch ook moeten kunnen!
Kür op muziek of de Grand Prix is wel een heel verschil qua entourage.
Gewoon stil zijn! vind iedereen prettiger of je nu B of GP rijdt.
GeJe schreef:Wanneer Imke dat vraagt aan de aanwezige lawaaischoppers, is het echt wel nodig geweest. Soms wordt er wel eens wat overdreven gedaan over de stiltes en het lopen van mensen tijdens een dressuurproef.
Helaas maken de tribunes vaak teveel lawaai (ook al loop je op je tenen). Zeurende kinderen en mensen die hardop allerlei (deskundig denken ze dan...) commentaar leveren... allemaal verwijderen zodat degenen die wél willen kijken naar dressuur dat op een normale wijze kunnen doen.
ellen82 schreef:Tijdens de wereldbeker finale vorig jaar mocht toch ook iedereen meeklappen met die Amerikaanse?! Als het daar kan zou het op het NK toch ook moeten kunnen!
Als je kijkt bij een gemiddelde reining wedstrijd ( zegmaar western dressuur) is het gegil en gejuich van de tribune niet weg te denken, Hoort er helemaal bij.Japke_Z schreef:Ik herinner me een geweldig moment tijdens het fps-jubileum (2004?). Goffert in piaffe, het publiek op de planken en Belinda Nairn-Wertmann met een grijns gebarend dat we harder moesten meeklappen. Geen pas verkeerd gezien! Goffert kreeg alleen maar meer expressie en Belinda had ook zichtbaar lol en echt geen moeite om Goffert in piaffe te houden.
dat fragment is welbesproken en heb het zodoende al eens vaker gehoord, zo kan het dus ook nog