de week voor je wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:14

de week voor de wedstrijd ben ik niet te genieten
ik heb toevallig zondag wedstrijd en maak me nu al druk.. ik heb nog geen vervoer, dus het is nog afvragen of ik wel ga starten.
ik ga niet extra hard trainen. in een week tijd verbeter je kleine dingetjes, maar de grote punten ben je dan al te laat mee en vind ik ook niet eerlijk tegenover mijn paard. het is niet zo van o wedstrijd, dus maar ff week keihard werken en de andere 3 weken niet.

ik heb gewoon les op donderdag, stevig les om de puntjes op de i te zetten, maar heb elke week stevig les.
van het weekend ff 1 keer proefje oefenen en een keer in de pessoa en verders niets. bij willem moet je vooral niet te veel pushen want dan zegtie zoek het maar uit, ik doe het niet meer.

maar goed, hoe gespannen ik ook ben, als ik in de ring ben, rij ik vrijwel altijd lekker of ik nou een punt heb verdient of niet.

judith_slu

Re: de week voor je wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:53

Ik doe de week voor wedstrijd neit veel anders eigenljk, ook nit qua trainen ofzo, wat dingetjes oefenen uit de proef en die de vorige keer minder gingen misschien, maar dat is niet alleen de week van tevoren, gewoon na wedstrijd al.

als het vies weer is, en de wei is heel nat, en heb s ochtends wedstrijd doe ik de dag van te voren wassen en blijft ze op stal een nacht, als het kan blijft ze gewoon buiten. Ik geef geen extra voer ofzo.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:08

Het is voor ieder paard natuurlijk verschillend. Meestal heb ik een ritme van 3 dagen rijden en dan 1 dag anders (= longeren, spelen, zonder zadel, klooien ed.) Ik rijd nu om de week wedstrijd en dan gaat het dus meestal zo:

maandag: speel/klooidag, losgooien of longeren.
dinsdag: rijden 3/4 kwartier, lang loswerken en veel houding/zit dingen
woensdag: rijden 1 uur, loswerken en oefeningen doorrijden
donderdag: longeren aan de dubbele longe
vrijdag: priveles half uur + 20 min loswerken van tevoren. Soms rijden we in de les de proef door
zaterdag: half uur rijden, loswerken en eventueel onderdelen uit de proef rijden, of de hele proef rijden.
zondag: wedstrijd

qua training ben ik nu vooral zelf bezig met houding en zit en met Ragne zijn we voornamelijk bezig met het galopwerk en activiteit. Dit houden we wel enkele maanden zo vol en je merkt dat ze in andere dingen ook beter wordt alhoewel daar de nadruk niet zozeer op ligt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:12

ik doe maar 1 ding anders de dag voor de wedstrijd krijgt hij of een rustdag of we maken een buitenrit.
Voor de rest train ik niet meer en niet minder.
Ik rij wedstrijd om dat het goed gaat, het moet niet goed gaan voor de wedstrijden!

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:24

gewoon normaal..
de proef 1 x oefenen
en dag van te vore zet ik alles klaar enzo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:13

oud topic