Hoe houd ik mijn leren laarzen het langst mooi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:31

Ik heb het laarzen poetsspul van Derby en dan de laarzen'smeer' van bij Divoza. Na een jaar zien ze er nog steeds super uit..

millennium

Re: Hoe houd ik mijn leren laarzen het langst mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 07:55

ik maak ze volgens mij echt op een totaal verkeerde manier weer schoon/opgeknapt. Ik doe het zo: eerst met een sponsje en lauw water al het vuil er af halen, dan met speciaal spul uit een spuitflesje (van een ruiitersportzaak, weet de naam van et spul alleen niet meer) mn laarzen invetten, dat even laten intrekken, dan schoenpoets erover heen, dat even laten intrekken, en dan weer met dat spul erover...

Echt toaal verkeerd volgens mij als ik jullie schoonmaak/opknapbeurten lees...!

Ga het maar eens op de manier zoals julie het doen doen!

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:01

in de winkel kan je speciaal spul kopen voor je petries...
cleaner dan maak je dan je laars mee schoon effe laten intrekken en dan doe je er een soort van creme op en dat moet je dan opvrijfen en daarna zijn ze mooi schoon en ze glimmen..
ideal spul binnen een 10 minuutjes ben je klaar ik doe het elke keer naar het rijden

Dushi8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:09

Ik doe het hetzelfde zoals Klomp dit beschrijft (de Anky-manier). Alleen ging het bij mij mis toen ik het vuurtje weer wilde doven..... het dekseltje kreeg ik niet goed op het potje, uiteindelijk heb ik maar een pan ondersteboven erop gezet. Dit allemaal deed ik binnen in huis: dit doe ik NOOIT meer, ik had bijna 112 kunnen bellen

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:09

o ja hier een tip..
nooit je laarzen invetten met zadel vet worden je laarzen heel slap en dof van..zelfde verhaal met olie

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:59

huh? Die manier van de kiwi in de fik zetten heb ik nog nooit gehoord
Misschien is het ook niet echt iets voor mij om te gaan proberen, maar ben toch wel heel nieuwsgierig hoe dat gaat..
Moet je dan het smeer wat nog in het potje zet even in de brand zetten?
En waarom dan wel niet?

Dushi8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:22

Dan wordt de schoensmeer makkelijker smeerbaar. Kijk op de anky-site, onder het kopje webtips, daar staat het precies beschreven hoe je je laarzen het beste kunt poetsen!!