rijden met cap en bodyprotector...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:16

ik rijd ALTIJD met cap, en een bodyprotector heb ik niet, maar ik vind dat helemaal geen slechte optie!

UpToDance

Re: rijden met cap en bodyprotector...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:32

Ik rij eigenlijk nooit met cap, alleen tijdens wedstrijden..
Ook rij k nooit met bodyprojector..

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:34

ik rij veilig met cap

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:43

ik rijd altijd met cap en met springen ook met bodyprotector

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:44

Ik rijd altijd met cap
Zonder bodyprotector

Yesterday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 08:53

Phante schreef:
Meestal met cap, bp vind ik onzin eerlijk gezegd als je niet crosst..

tja zou heeft iedereen zijn eigen mening...
maar met bodyprotector heb ik wel een harde val iets vermindert. Als ik geen bodyprotector omhad, dan was mijn rug misschien gebroken. Nu heb ik een zenuw in mijn rug zwaar gekneust en een ruggewervel zwaar gekneust. dussss het licht aan jezelf....

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:59

Ik rijd soms met cap onderandere hierbij ;
- Springen
- Buitenrit
- Jong paard(beleren)
- Als mijn paard erg druk is

Dressuren doe ik zonder cap. Ik ga misschien(Of mijn zus) springen met Simply the best. En dan doen wij wel een bodyprotector om(Als we op het land gaan springen) Want wij hebben de ervaring hoe gemeen je kan vallen op het land.

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:01

ik rij altijd met cap (heeel soms een uitzondering) maar ik heb nog nooit een bodyprotector aangehad.

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:06

ik rijd ALTIJD met cap

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:15

uh cap altijd, maar die bp nou die heb ik niet eens, vind ik ook beetje onzin...

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:20

Ik rijd ALTIJD met cap, alleen met een bodyprotector heb ik nog nooit gereden. Aangezien ik er ook geen heb. Echter ik vind het geen onverstandige keuze om met BP te gaan rijden.

Voordat ik op mijn 3 jarige stapte heb ik getwijfeld om ereen te kopen, maar tot nu toe nog niet gedaan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:04

Ik rijd met cap, maar heb geen bodyprotector. Heb ik wel een keertje mee gereden en als ik er geld voor heb schaf ik er denk ik 1 aan voor tijdens het springen.
Ben van plan regelmatiger te gaan springen, ben zelf onervaren en mijn pony ook en voel me denk ik zekerder met zo'n ding om uiteindelijk

Manny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:07

ik rij met cap en bodyprotector(van USG). ik rijd met bp omdat mijn moeder bang is voor paarden en wil dat ik veilig op eht paard zit.

Roosj3lov3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:16

ik rijd altijd met cap en als ik spring of naar het bos of strand ga rijd ik met een cap en bodyprotector.

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:00

Altijd met cap, zonder bodyprotector

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:01

Altijd met cap!
Heb één keer zonder cap op een paard gekropen dat er al een lange buitenrit opzitten had en ik dus van veronderstelde dat die niks meer zou doen, spurt het beest plots in galop met mij over het asfalt!! Nóóit meer zonder cap sindsdien.
Bodyprotector heb ik niet.

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:39

Trouwens, het is nu toch wettelijk verplicht in Nederlands (sinds 1 april 2006 volgens mij) om een cap te dragen???

Ik vind het trouwens zoo lomp om zonder cap te gaan rijden. Ik bedoel, ben je nou zo lui of te naïef om even een cap op te doen?
* je speelt namelijk letterlijk met je leven zonder cap
* je bent niet verzekerd zonder cap

Dat eerste zal ik even goed uitleggen:
Mijn moeder werkt op een school voor zwaar meervoudig gehandicapte kinderen. (die kinderen zijn dus lichamelijk (spastisch etc) EN verstandelijk gehandicapt.)
Een jongen die nu bij haar op school zitt was vroeger een dood normale jongen. Hij reed zonder cap, is van zijn paard gevallen, zijn halve gezicht was verbrijzeld + een stuk van zijn hersenpan. Hij mist nu een deel van zijn hoofd (jaa dat kan) waar zijn hersens eerst zaten. Deze jongen is nu dus zeer zwaar verstandelijk gehandicapt, en doordat zijn hersens niet normaal meer kunnen functioneren is hij er motorisch ook erg op achteruit gegaan. Nou, alleen hieral om rijd ik met een cap. (het ziet er trouwens vreemd uit, hoe dat zit met zijn hoofd)
Nog een verhaal:
Een meisje uit mijn les werd door haar paard eraf gegooit, ze kwam tussen het paard en de bakrand in te hangen, en viel. Gelukkig had ze een cap op, want in haar cap zat serieus éen gat van 5 bij 5 centimeter. Het zal je hoofd maar zijn geweest....

Yesterday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:24

Citaat:
Een meisje uit mijn les werd door haar paard eraf gegooit, ze kwam tussen het paard en de bakrand in te hangen, en viel. Gelukkig had ze een cap op, want in haar cap zat serieus éen gat van 5 bij 5 centimeter.

Serieus?

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:37

love_liberty schreef:
Citaat:
Een meisje uit mijn les werd door haar paard eraf gegooit, ze kwam tussen het paard en de bakrand in te hangen, en viel. Gelukkig had ze een cap op, want in haar cap zat serieus éen gat van 5 bij 5 centimeter.

Serieus?

nee een grapje . Ja natuurlijk serieus, haha . Het is alweer een jaar of 4 terug maar ik vergeet het niet meer. woo dat was echt eng

Shadow_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:45

Ik rijd meestal in de bak zonder cap, ligt ook wel aan wat ik ga doen.
Bij springen doe ik hem meestal wel op.
En buiten altijd:).
Ik rijd nooit met een bodyprotector.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:50

Ik heb gisteren een body gekocht. Voor springen en bij de cross.
Dresuur alleen met cap.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:54

Ik rij ook met die dingen met mijn bodyprotector af en toe, die hebben we gekocht omdat Chesney soms nogal gek is Ik heb wel een goeie, hij zit ook niet verkeerd ofzo, ik heb er geen last van bij het rijden en voel dr ook niet zo veel van. En die cap, tja, dat is zo'n gewoonte geworden

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:55

conny14 schreef:
ik rijd zonder cap en ook zonder bodyprotector

Ik ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:56

Altijd met cap, en op de manege altijd met bodyprotector, als ik m'n bodyprotector eens ergens anders niet bij me heb vind ik het geen ramp.. cap daarintegen wel, ik ga niet zonder cappie op m'n kop

Rachacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:29

Altijd met cap, voel me dan veiliger en zit dan een stuk zekerder op m'n paard. Vroeger eigenlijk nooit toen ik een pony leasde die altijd heel braaf was, maar mijn eigen paard wil nog wel een een sprintje trekken of recht op zijn achterbenen gaan staan... durf het dus niet aan daar zonder cap op te gaan zitten. Bodyprotector heb ik niet, nooit mee gereden ook, maar vind het zeker niet onverstandig en heb er wel eens aan zitten denken om er een aan te schaffen voor bij het springen.