oefeningen jaarling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiekiety

Re: oefeningen jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:37

ja dat denk ik ook
ze staat op het erf stil als ik haar ga poetsen
gewoon los dus niet aan een ring
gooi het halster touw dan over haar rug mocht het fout gaan
maar ze verzet geen stap
de andere paarden staan allemaal vast en dan zie je de eigenaren kijken hoe doe je dat hihi
ik tut er veel mee
net als met mijn honden
mijn dochter van 15 hangt hangt weleens over der rug of duwt haar vooruit
vind het best allemaal
dat vind ik toch wel een voordeel van een veulen hoor
ze is nu een jaar en 2 maanden
Afbeelding

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:17

ja mijn idee ook hoor!
kijk hieronder hoe "vreselijk" hij het vindt

Afbeelding

en hieronder:

Afbeelding

gaaf he
grondwerken dus!
ok ok maar kort hoor

en het feit al dat je erover nadenkt is al helemaal top, brengt je zeker op de goede weg en maakt je uniek voor je paardje en niet zoals de meesten doen: meelopen met de meute...

succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:27

Van veel verkeerd tutten met een paard krijg je idd erg vervelende paarden. Maar als de imprinting en aansluitende opvoeding goed gebeuren, krijg je daar hele brave paarden van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:30

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:32

vind het een mooi paardje,vooral de aftekening op haar hoofd,heel apart.Ik denk dat het alleen maar goed is wat je doet,ik deed precies hetzelfde bij mijn jaarling (is nu 2) en hij is er alleen maar braver en socialer op geworden.staat ook gewoon lekker op het land,de basis kent hij dus.....loneren zou ik idd ook niet doen,vind ze veel te jong.Ze zeggen met twee maar vind mijn 2 jarige eigenlijk ook nog te jong dus wacht gewoon hij krijgt de tijd zichzelf te ontwikkelen en jong te zijn.

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:48

hoi, ik noem het longeren maar het is gewoon paardentaal, ik gebruik enkel vrijheid en zijn bereidwilligheid.
Ik geloof dat je dat wel kunt zien aan de foto...
En aan het eind graag een join up en uit zichzelf mee wandelen maakt het een stuk makkelijker.
Leer hem nu al te stoppen op handgebaar, dat vergeet ie niet meer.
Ben zeer zeker natural!

Leer hem versnellen vertragen allemaal dingen die hij in het land ook doet.

hangt er iets aan zijn lijf? Halster? Longeersingel? Neen. En dat zal hij zijn hele leven lang niet om zijn hals krijgen.

Straks gaat hij weer het land in en tot eind september laat ik hem met rust. Heerlijk toch?!

Vergeet te vermelden dat ik een (deels) gehandicapte ruiter ben en dat hij dus vanaf het begin af aan al mak moet kúnnen zijn. Ik lig nl sneller op de gronmd dan een ander ivm beperkingen in sta-balans.

En verder ben ik erg gek op hem!