Help , een veulen opleren =)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:27

Dit is trouwens niet echt een pony, maar een Arabier, dat doe je niet in 1 2 3.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:37

I Smell Penny ?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:38

(Ik wou het al niet zeggen... )

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:58

Hahaha, Tieneke en ik roken het niet alleen, wij wéten het.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:11

bontekeh schreef:
en ik plaatste dit topic om hulp te zoeken om er aan te beginnen maar niet om iedereen tegen mij te krijgen hé

Je hebt hulp gekregen!
Nee sorrie, je hebt raad gekregen.
Begin er niet aan al je er geen ervaring mee hebt!
Tenzij iemand jou wil en kan helpen die er wel ervaring mee heeft.
Een paard beleren doe je niet 1, 2, 3.

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:14

sorry hoor ma zo iets verzonde niet !!! en als ge alleen maar mensen kunt uit kakken doe da ffe apart en doe da ni iere

ik ga niet een topic beginne om dan zo ffe maar wat te banketstaaf hoor

ge zoekt het maar zelf iuot

t is dat jullie er zo veelvan weten
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:19

hey gewoon abn aub, kan het amper lezen. Als je een topic plaatst over veulen opleren moet ej kunnen begrijpen als mensen er iets over gaan zeggen. 3 is geen veulen meer.
kan best dat je al tijdje rijdt en dat je ervaring hebt met schrikachtige paarden en springen, maar als je al na moet vragen voor d zekerheid hoe het moet is dat al niet goed vind ik persoonlijk/ Een pony kan je niet in paar weken tijd alles leren. je zult les moeten nemen en hup zoeken van mensen die je helpen met vasthouden en zo. je kan het niet alleen een als je al zoveel vragen hebt likt me verstandig als iemadn die er meer verstand van heeft je helpt.
een pony heb je zo verknoeid en krijg dat er maar eens uit. ( spreek uit ervaring)

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:23

ik neem het gerust heel rustig aan hoor we beginnen natuurlijk rustig met alles te leren
ik ga er niet plots op zitten enz o hoor
hij kent nog niets

en ja ik noema alles een veulen onder de 3 jaar alé voor mij is dat toch een veulen

er komt iemand me helpen
een vriendin van me die iets ouder is ( n jaartje )

en danku iemand die niet metten op me kapt
en iets vriendelijker antwoord en me niet metteen een penny noemt vanwege men verkeerde woordkeuzen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:26

Als je vraagt via internet hoe je een zwarte (uiteraad wild ) arabier wilt beleren, dan zijn er twee opties.

Optie A: Dan ben je zeer onverstandig, en ook de eigenaren zijn dat dan.
Optie B: Een leuk verhaal over een soort black beauty

Vreemd dat je boos word als er gereageerd word op je topic.

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:27

ma ik snap het gewoon niet als ik vraag om tips hoe je het beste kan aanpakken en zo en dan beginnen ze te zeggen dat ik het niet aan kan en niet moet doen en dat ik een penny ben

en iedereer zegt wild oh nee daar moet je niet aan beginnen er is een verschil tussen wild en tempramentvol hé

grtjs vero

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:28

ik heb zelf ook mn pony ingereden en die is erna nog vrij onervaren ook weer verkocht. na anderhalf jaar heb ik haar teruggekocht, zag dat echt niet goedging daar en heb al mijn geld bij elkaar gelegd en teruggekocht. helaas, ik heb haar nu weer eeehm. 6 jaar ongeveer terug en nu nog heb ik soms problemen mets ommige dingen die ze eerder niet had. is gewoon veel werk en moeilijk om een jonge pony dingen te leren, vooral als je zelf geen ervaring hebt met inrijden.
Is veel werk en je moet consequent zijn metd ingen, duidleijk zijn en veel praten. stemhulpen zijn altidj handig, bijlongeren en rijden ook. ga veel wandelen, laat hem veel vreemde dingen zien, begin langzaam met longeren, dan een met zadeltje op, als dat goed gaat beugels los laten en longeren en zo steeds stukje verder gaan

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:29

bendakt dat zal ik zekers doen maar ik ga nog lang niet rijden hoor ik zal hem alles laten kennen met stemhulpen zoals je zegt en longeren , wandelen

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:33

Het lijkt me dat je nu genoeg tips & commentaar heb gehad, dus het enige wat ik nu nog kan zeggen is;

Succes

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:34

Ik wil echt niet tegen je zeuren ofzo hoor.
Mischien kan je wel met de pony gaan wandellen en naast je leren draven en stappen enzo. Maar het rijden zal ik toch echt aan iemand met meer ervaring overlaten! Zelf heb ik die ervaring ook niet. Mijn pony is ook ingereden door een africhtingsstal. En dat merk je gewoon onwijs. Dat ze goed ingereden is. Ik zeg het nog maar een keer

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:34

ik ga eerst rustig maken dat zal nog wel een half jaartje tot een jaartje duren dan zie k wel weer

groetjes vero

Esralover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:36

succes dr mej!

Marloes0508

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:39

dat heeft ze wel nodig ja geloof ik

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:46

Nu is het beestje plots nog geen 3 jaar oud?
Nog steeds heb ik nergens de moedernaam gelezen...
Een paard beleren, is veel meer dan erop zitten. Het erop zitten is nog niet eens het moeilijkste, neem dat maar aan.

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:47

ik noem alles onder de 4 jaar een veulen het is iets meer als 3 jaar

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:54

Goed; zat advies, tips en raad gegeven lijkt mij. Ten eerste zou ik willen opmerken dat wanneer je zo een dergelijk topic plaatst, je tegengas kan verwachten... we geven je alleen maar goedbedoelde raad, als dat in de wind wordt geslagen of er wordt ineens boos gereageerd, tsja dan had je het hier maar niet moeten plaatsen, zo simpel werkt dat

Ten tweede zou ik willen opmerken dat wanneer je een topic moet openen met de vraag 'hoe beleer ik een pony' (sterker nog, een Arabier, da's al wat anders....) dan ben je, niet alleen in mijn ogen maar zo te zien in de ogen van wel wat meer mensen, zeer zeker niet in staat om dit te doen...

Hoe kun je nou een paard inrijden terwijl je niet eens weet hoe het moet? Dit is echt niet iets wat je zomaar 'eventjes' gaat doen... het vergt veel tijd, inspanning en vooral KENNIS en ERVARING...
Uit bovenstaande berichtjes kan ik opmaken dat je dat nog niet echt hebt volgens mij, dus mijn advies luidt dan ook;

Laat het fijn aan iemand anders over, laat het beestje inrijden door iemand die deskundig en ervaren genoeg is om het te doen, anders zitten die mensen straks met een slecht ingereden pony... Slecht inrijden doet meer kwaad dan goed.... bedenk dat eer je er aan begint...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:56

bontekeh schreef:
en ja ik noema alles een veulen onder de 3 jaar alé voor mij is dat toch een veulen

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:58

ik bedoelde onder de 4 jaar sorry

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:59

bontekeh schreef:
ik noem alles onder de 4 jaar een veulen het is iets meer als 3 jaar

Zonet noemde je nog alles onder de 3 jaar een veulen?

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:00

zeg mag ik me niet mis typen hoo pietjes precies

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:02

Jawel hoor, maar of dit nou een typfout is. Je gebruikte eerst een paar keer 3 jaar, en nu is het opeens 4?