Onervaren ruiter: Cap op?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Onervaren ruiter: Cap op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:11

Wat ik dus niet snap is dat die manege dat liet gebeuren, volgens mij dekt echt geen enkele verzekering een ongeluk als je dit soort zaken niet voor elkaar hebt.

Als die mensen geen verstand van paardrijden hebben, kan je het hun niet kwalijk nemen dat ze niet weten wat de risico's zijn, dus had de manege moeten ingrijpen. Geen cap, niet rijden, tv-programma of niet,

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:12

Z'n coupe zal er wel van naar de kl*te gaan, maarja als ie er zonder cap vanaf valt zit z'n haar in iedergeval uien en dan is dat nog in het meest gunstige geval.
Dom hoor!! eigenlijk moet de FNRS dit ook weten, die promoten cap en veiligheid en steken er een hoop geld in.
Dus kan je dit beter mailen naar de FNRS

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:03

Karl66 schreef:
Wat ik dus niet snap is dat die manege dat liet gebeuren, volgens mij dekt echt geen enkele verzekering een ongeluk als je dit soort zaken niet voor elkaar hebt.

Als die mensen geen verstand van paardrijden hebben, kan je het hun niet kwalijk nemen dat ze niet weten wat de risico's zijn, dus had de manege moeten ingrijpen. Geen cap, niet rijden, tv-programma of niet,

Heb hier niets aan toe te voegen, ik denk er exact hetzelfde over!

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:29

Onassa schreef:
Karl66 schreef:

Heb hier niets aan toe te voegen, ik denk er exact hetzelfde over!

Ik ook.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:56

Mijn moeder is dus gister via een weekend van de postbank bij die manege geweest.. Vind het heel slecht, en ik denk er nu over om serieus een emailtje naar deze "manege" (?) te sturen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:03

De betreffende manege is volgens mij ook niet aangesloten bij de FNRS er staat in ieder geval niets over de op de site. Zullen we de redactie serieus even bombarderen met mailtjes?
Ik heb even een mailtje opgesteld, die kunnen we dan allemaal sturen:

Geachte redactie,

Met verbazing heb ik aflevering 3 (Terschelling) van het programma Bestemming Nederland bekeken. Het gaat mij dan om het paardrijden. Ik ben zelf actief in de paardensport en ik vond dat er op deze manier wel een erg slecht beeld ontstaat over paardrijden. Dan heb ik het over:
- Geen hulp bij het opzadelen.
- Geen cap op, terwijl zij alledrie niet konden paardrijden.
- Geen begeleiding.

Op deze manier ziet het eruit of paardrijden inderdaad wel een erg gevaarlijke sport is, terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Ik zou dan ook graag zien dat dit op een of andere manier kan worden recht gezet.

Bij voorbaat dank, Dorine Gremmen.

Je mailtje kan je hier versturen: http://www.rtl.nl/reizen/bestemmingnederland/mail/
Ik heb de mijne zojuist verstuurd.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:09

Ik heb em ook verstuurd

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:17

Mooi zo, dat zijn er al twee!

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:18

ik ook

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:21

echt dom ! zo'n programma hoord juist het goede voorbeeld te geven,en van die manege/stal waar ze die paarden vandaan hadden/hebben vind ik het ook slecht dat ze zonder CAP en zonder BEGELEIDING naar buiten mogen ,kom op hé zo'n paard hoeft een keer te schrikken en weg zijn ze allebei als er beginners op zitten

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:22

RXNNE er is iemand op het strand er af gevallen ze zijn gewoon knoelhard gaan galopperen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:32

Heel slecht, ik neem regelmatig ervaren en onervaren ruiters mee op buitenrit. Ze moeten van mij ALLEMAAL een cap op. Of ze nou willen of niet, ik ken die bossen beter dan hen. Dat betekent ook dat ik weet op welke draf- en galoppeerpaden je een laaghangende tak keihard tegen je hoofd kan krijgen. En daarbij zit een ongeluk in een klein hoekje. Onze paarden nemen regelmatig zwaar gehandicapte mensen mee maar dat neemt een ongeluk niet weg.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:32

Het valt me vaker op dat onevaren ruiter op tv geen cap op hebben. Helaas, heb ik het programma niet gezien.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:54

mistral schreef:
Afbeelding

Maar het stomme is dat hij wel met een cap op, op de foto staat

Het eerste wat ik dacht was: mijn god, wat als dat paard gaat hangen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:03

Als dat paard gaat hangen word zijn luchtpijp niet dichtgekenpen hoor. Als het goed is hangen paarden naar achter waardoor het juist weggetrokken word van de luchtpijp dmv het halstertouw. Pas als het paard naar de zijkant of naar de voorkant gaat hangen (wat vrij onwaarschijnlijk is) dan kan er gevaar ontstaan. Sommige mensen vinden dit handiger dan een halster en volgens mij blijft een paard minder snel hangen aan iets als hij zo'n band aanheeft in het weiland. Maar dit heb ik ook maar gehoord, geen ervaring mee.

Hebben jullie al reactie op jullie emails?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:29

Nee, ik in ieder geval nog niet.

Cleo_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:40

ik heb het ook gezien.. hoorde iets over paardrijden.. dus bleef ik even zitten..

ik stond ook even met verbazing te kijken.. over hoe hun te werk zijn gegaan..
stel dat ze zo gevallen was en haar nek had gebroken

heel fijn zo'n tv programma

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:20

misschien een goed idee om in dat mailtje even te wijzen op het feit dat het op de grootste paarden internet site van Nederland uitgebreid aan bod is gekomen met een eigen topic? daar schrikt zo'n manege misschien ook wel van omdat hier de gehele doelgroep zit.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:33

Ik heb ook nog niets terug.. Maar hoe kunnen we hem hetbeste aanpassen, ben hier niet altijd evn goed in

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:42

ik heb ook nog niets terug

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:28

Ik heb net een mailtje terug gekregen:

Geachte mevrouw D. Gremmen,

Dank voor u mail. Wij zullen in de toekomst extra aandacht besteden aan
dit punt. We hopen dat u met veel plezier blijft kijken naar ons programma
.

Vriendelijke groeten,

Bestemming Nederland

Oftewel: ze doen er niks mee.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:29

ik ook met hetzelfde erin

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 13:40

Ik ook.. geloof er niets van

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:10

Wat dom! Alsof je zomaar onbeveiligd op een paard kan galopperen. En dan die reactie.. haha als nou heel bokt massal gaat emailen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:11

Welcome to the real world. Interesseert hun het wat, zolang de kijkcijfers maar goed zijn. Raar hoor, maar wat dat betreft kan je beter de manege aanschrijven hierop. Zij zullen altijd de eindverantwoordlijke blijven